Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: På drift

Standard På drift

Vad tycker ni, hade på drift platsat på röd? och då menar jag enbart kvalitetsmässigt.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Hur menar du med kvalitétsmässigt?

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Hur menar du med kvalitétsmässigt?
    Ja om den rent allmänt skulle hålla måttet, inte hur den skulle passa in i röds sound utan bara om den skulle vara tillräckligt bra. Nästan alla krävde ju att den skulle vara med på kents nästa skiva när den kom, skulle vara roligt att se om folket fortfarande vill det.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Jo den håller väl måttet.

Men som sagt så passar den inte in soundmässigt(enligt mig).

Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Personligen så tror jag inte det. Även om man skulle göra om den till en mer elektronisk låt som passar med soundet på Röd så har inte låtens syfte eller textinnehåll mycket att göra med det ganska genomgående konceptet på albumet. Det kan iochförsig vid närmare eftertanke dras en del paralleller till exempelvis Töntarna, men sammanfattningsvis så gjordes ju låten till Friends-kampanjen samt under julsäsongen, och båda dessa faktorer genomsyrar den ganska rejält. Deras fristående låtar brukar enligt mig inte riktigt hålla album-måttet, så att säga.
    Senast redigerat av McMuck den 2009-11-08 klockan 17:12.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av McMuck Visa inlägg
    Personligen så tror jag inte det. Även om man skulle göra om den till en mer elektronisk låt som passar med soundet på Röd så har inte låtens syfte eller textinnehåll mycket att göra med det ganska genomgående konceptet på albumet. Det kan iochförsig vid närmare eftertanke dras en del paralleller till exempelvis Töntarna, men sammanfattningsvis så gjordes ju låten till Friends-kampanjen samt under julsäsongen, och båda dessa faktorer genomsyrar den ganska rejält. Deras fristående låtar brukar enligt mig inte riktigt hålla album-måttet, så att säga.
    personligen håller jag inte helt med; texttemamässigt tycker jag definitivt den skulle passat in, speciellt pga de religiösa referenserna och (som du tog upp) "den lilla människans utsatthet" ála "töntarna".
    Soundmässigt, sure - den hade onekligen stuckit ut.. men det gör ju visserligen förstaspåret också.. lite grann sådär=)

Sen att de fristående inte håller måttet är jag nog knappast ensam om att opponera mig mot; "noll"-någon? Personligen har jag alltsomoftast varit väldigt förtjust i bonuslåtarna genom åren - speciellt på drift faktiskt(trots att jag blir trött på nanana-kören varenda gång) eftersom texten så ogenerat flirtar med just religiositet..

guds frid!

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grönfors Visa inlägg
    Vad tycker ni, hade på drift platsat på röd? och då menar jag enbart kvalitetsmässigt.
    Nej. Däremot hade "2000" platsat.

Staffan747
    Guest

Standard NEJ!

Citat Ursprungligen postat av Grönfors Visa inlägg
    Det finns liksom en orsak till varför den var gratis...

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

På drift var ju inte direkt i Röd-sound, och lite för "julig".

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av O.Zoltan Visa inlägg
    du kanske skulle läst förstainlägget innan du postade.
    på drift är en grym låt.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av O.Zoltan Visa inlägg
    och lite för detta-smällde-vi-ihop-igårkväll-typ...

Standard

Jag tycker På drift är sjukt bra, så kvalitetsmässigt - visst.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Adam K.
    Guest

Standard

Jag tror svaret hade varit annorlunda om den varit med och inget hört den innan!

Vet inte riktigt vad det säger dock... något smart säkert.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Dock tycker jag att "Jag har inga ord" kunde ha kryddats med "na-na-na" i slutet, i stil med "På drift". Det hade passat!

Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av visselpipan Visa inlägg
    personligen håller jag inte helt med; texttemamässigt tycker jag definitivt den skulle passat in, speciellt pga de religiösa referenserna och (som du tog upp) "den lilla människans utsatthet" ála "töntarna".
    Soundmässigt, sure - den hade onekligen stuckit ut.. men det gör ju visserligen förstaspåret också.. lite grann sådär=)

Sen att de fristående inte håller måttet är jag nog knappast ensam om att opponera mig mot; "noll"-någon? Personligen har jag alltsomoftast varit väldigt förtjust i bonuslåtarna genom åren - speciellt på drift faktiskt(trots att jag blir trött på nanana-kören varenda gång) eftersom texten så ogenerat flirtar med just religiositet..

guds frid!
    Jo absolut, jag älskar "Noll", fast har nog alltid sett den mer som en del av "Hagnesta Hill"-perioden. Jag tänkte mer "Längtan skala 3:1" och sådant. "2000" tycker jag inte heller är särskilt spännande, men smaken varierar och det var därför jag betonade hur personligt jag uttryckte mig.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •