Ännu är det vinter
och den stora vita björnen ligger kvar
den har lagt sig över asfalten och husen
Jag hoppas att den inte ger sig av
Så vi kan ligga kvar
Ja fyfan vad den här skivan suger penis
Inte bara "instrumentet" utan instrumenten. I mitt kent hör jag en mångfacetterad väv av planerade ljud. I vilken intervju berättade de att de vid något tillfälle stod i studion och slog på en planka med flera hammare för att få fram något ljud?...Just den gången gick det inge vidare. Men det finns intressanta trådar om Du & Jag döden där det kommer fram hur grillgaller, teskedar och rasslande kedjor kunde bidra till det albumetFortfarande kan jag hitta nya ljud i deras äldre låtar. Som du kanske också tycker....kent gör inte enkla produktioner utan de för in sin själ i det hela oavsett vad de gör och vi är nog många som gillar det de vill ge oss...men det tar tid att hitta allt de gett oss.
Det kanske är det som får oss att inte slänga ur oss vad som helst på bandets egna hemsida och forum. Någon slags respekt för människorna där bakom...om inte för det de gör nu så kanske för det vi fått av dem förr om åren.
Senast redigerat av Entertainer den 2009-11-09 klockan 18:10.
Ja, instrumenten såklart! Vi är inne på samma spår.. Kent kommer alltid förbli Kent och deras själ kommer stå intakt sålänge de gör den musik dem vill göra och inte vad folket förväntas höra. Därför är det svårt att inte ta ställning när folk påstår att Kent inte låter som Kent längre. Jag förstår mig inte på argumentet?
Dendär rasslande kedjan kommer ifrån "du var min armé", eller hur? Det går så sjukt bra ihop med melodin, som ett litet övergångsparti! Verkligen ett experimentellt instrument![]()
Ännu är det vinter
och den stora vita björnen ligger kvar
den har lagt sig över asfalten och husen
Jag hoppas att den inte ger sig av
Så vi kan ligga kvar
Tror det är den låten och det är snyggt
Argumentet att kent inte låter som kent mer är underligt. Tror man kan definiera deras problem med kent på ett bättre sätt. Delvis har det väl med förväntningar att göra, man önskar se en viss riktning och man kanske tror starkt på sin smak och reagerar därför så starkt på nydanande material. Jag menar...det finns ju de som tycker att alla kents låtar låter likadana. Det måste ju vara antingen eller, det kan inte vara både och. Problematiken uttrycks ofta för ytligt kan jag tycka, jag förstår inte alla andra.
Något jag har respekt för är om andra tycker att musiken ibland är deppig eller att texterna är för hårda osv. Vi har rätt att styra vårt känsloliv.
Men för att återknyta till tråden...de nämnde någonstans att de inte längre försöker erövra världen med sin musik, att de lugnat ner sig aningen, kanske med tanke på familjerna och...ålder...kanske? Ambitionen har säkert ändrats genom åren, viljan är kalibrerad och kunskapen är färsk inom detta nyare elektroniska sound. Mogenhet kommer med ålder och kanske är det därför texterna inte handlar om riktigt samma saker eller uttrycks på samma sätt som de gjorde i början av kent-eran? Så länge de försöker och vill gå framåt så är de på spetsen av sin karriär oavsett hur andra värderar dem.
Senast redigerat av Entertainer den 2009-11-09 klockan 18:39.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Men bara för att man tycker jättemycket om att som i ditt exempel träffa någon och prata med den personen så INTE bestämmer man väl för vad man ska tycka för resten av livet????????
I såfall så sitter du ju och "får inte tycka att det är roligt att träffa den här personen!" hela tiden. Det kan man väl visste utan att ens träffa personen igen! För det ska du göra senare i livet! Har du tänkt på att många du träffar tycker du är kylig och tråkig och verkar hålla igen? Eller är det t.om så att du tycker att andra ska underhålla dig så du får se om de är värda ditt intresse? Då är du ju sjuk!
Jag förstår inte varför man ska "hålla igen" på att tycka om Röd, jag skiter för stunden fullständigt i om jag kommer att gilla den i februari men jag kommer att gå på konserten i alla fall!
http://foto.stilren.se - portfolio
Isola var det bästa kent gjort. man ska nog inte säga för stora ord trots allt.