Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 60

Ämne: "Det bästa vi någonsin gjort"

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

I princip blir Kent bara bättre med åren.
    Helt unikt och otroligt imponerande.
    Sverige har världens bästa band!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

Som sagt för tidigt att avgöra.. men helt klart ännu en blivande klassiker bredvid Hagnesta, Isola och DOJD..
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Standard

Dojd är fortfarande etta, men sen är det svårt... varierar väldigt mkt vilken skiva som kommer på andra plats, helt omöjligt att säga just nu tycker jag med tanke på att alla skivor är så olika och betyder olika för mig.

Standard

Röd är inte i närheten av varken DOJD, HH eller Isola. Eventuellt kan den ta platsen bakom dessa. Men jag tycker ingen av låtarna är fullkomligt strålande som t ex Elefanter på TTS.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Håller med Orange att än så länge har jag svårt att se de vansinnigt höga topparna. Men vem vet. Jag tyckte inte om Du & Jag Döden förrän ett halvår efter att den kom.
    Mr Orange

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Isola är fortfarande Kents bästa för mig!

Möjligen är Röd något bättre än Samtiden*, åtminstone jämnare, men den når inte upp till Du & Jag Döden - ännu, är bäst att tillägga. Tror den hamnar i mitten på skalan någonstans...

(*Vid närmare eftertanke är jag tveksam till detta påstående. Ja, jag tar tillbaka det! Jag njöt mer av förra plattan. Det kan visserligen bero att jag inte fått den nya i min hand ännu...)

Ni tycker att Röd är bäst för att Jocke har sagt det! Sa han inte det om förra skivan också förresten? Och skivan före den... För att inte tala om vad han kommer att säga om nästa Kentalbum! Om tio år sitter ni ändå i era stugor och tycker att Hagnesta Hill var det bästa de gjorde.
    Senast redigerat av Vettvilling den 2009-11-08 klockan 22:40.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Isola är fortfarande Kents bästa för mig!

Möjligen är Röd något bättre än Samtiden*, åtminstone jämnare, men den når inte upp till Du & Jag Döden - ännu, är bäst att tillägga. Tror den hamnar i mitten på skalan någonstans...

(*Vid närmare eftertanke är jag tveksam till detta påstående. Ja, jag tar tillbaka det! Jag njöt mer av förra plattan. Det kan visserligen bero att jag inte fått den nya i min hand ännu...)

Ni tycker att Röd är bäst för att Jocke har sagt det! Sa han inte det om förra skivan också förresten? Och skivan före den... För att inte tala om vad han kommer att säga om nästa Kentalbum! Om tio år sitter ni ändå i era stugor och tycker att Hagnesta Hill var det bästa de gjorde.
    Jag tror också detta handlar mycket om nyhetens behag. Man vill gärna tycka att allt kent gör är det bästa de gjort. Jag är öppen för möjligheten att jag kommer tycka Röd är deras mästerverk om nåt år eller så, men just nu gör jag det inte. TTS började jag tycka om först efter konserterna, och även om jag redan gillar Röd mer kanske det dröjer tills februari innan den sätter sig helt.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag tror också detta handlar mycket om nyhetens behag. Man vill gärna tycka att allt kent gör är det bästa de gjort. Jag är öppen för möjligheten att jag kommer tycka Röd är deras mästerverk om nåt år eller så, men just nu gör jag det inte. TTS började jag tycka om först efter konserterna, och även om jag redan gillar Röd mer kanske det dröjer tills februari innan den sätter sig helt.
    För mig är det tvärtom jag fasar för att det inte alls ska vara bra innan det kommer ut och jag blev och blir hela tiden mer positivt överraskad.
    Hur kan du bestämma tiden innan när den ska "sätta sig"? till februari, det beror väl på tycker jag Just nu så bara älskar jag Röd och det kan ändra sig och än sen då för just nu tycker jag om det mest, det är väl nu som ska räknas? Inte snön som faller i februari? Eller har du kryssat i en dag i februari då du bestämmer om du gillar Röd eller inte ? och varken förr eller senare får du bestämma dig. : )

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Röd är väldigt helgjuten, men jag kan tänka mig att skivor som HH, D&JD och TTS kommer att kännas "mindre tråkiga" i längden för att de är mer varierade. Svårt att avgöra just nu dock.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    För mig är det tvärtom jag fasar för att det inte alls ska vara bra innan det kommer ut och jag blev och blir hela tiden mer positivt överraskad.
    Hur kan du bestämma tiden innan när den ska "sätta sig"? till februari, det beror väl på tycker jag Just nu så bara älskar jag Röd och det kan ändra sig och än sen då för just nu tycker jag om det mest, det är väl nu som ska räknas? Inte snön som faller i februari? Eller har du kryssat i en dag i februari då du bestämmer om du gillar Röd eller inte ? och varken förr eller senare får du bestämma dig. : )
    Nej, men man kallar inte nån sin bästa vän efter första fikat. Man behöver lite tid för att lära känna, utvärdera, tänka efter. Jag vill jättegärna gilla Röd och jag tror att jag kommer göra det när jag har lärt mig låtarna och hört dem live, men just nu ser jag bara en potential. Jag är beredd att ta en till fika och se om förhållandet håller hela vägen.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg

Seriöst?

Det kanske finns nån som tycker att Röd är bäst för att Jocke sa det men att generalisera på det här viset? Löjligt. Du är nog bara bitter för att de flesta inte håller med dig.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Standard

Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Tredje bästa enligt mig, Hagnesta hill och Du & jag döden kommer före.
    Jag tyckte alltid att Isola var så sjukt bra, sedan kommer första skivan av B-Sidor. I och för sig borde B-Sidor inte räknas, men jag bryr mig inte. Alla har sin smak ju. Sedan om Röd är det bästa Kent gjort ... Tja, beror på hur man ser det. Här hör man att bandet har kommit nånstans med det nya soundet och nu känns Tillbaka Till Samtiden som en fundament som Röd byggdes på.

Sedan borde de kanske sagt att det var det bästa som de gjorde hittills, och det kan Kent tycka, men för mig är det inte så.

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

har väl inte så mycket att tillägga till det ni redan skrivit. just nu känns röd som det bästa jag någonsin hört men det är helt omöjligt att värdera den i förhållande till de andra skivorna, det kommer jag inte kunna göra ordentligt förrän ett eventuellt nästa album släpps.
    tts känns tunn i jämförelse och det äldre soundet känns... grötigt. röd känns perfekt.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    tts känns tunn i jämförelse och det äldre soundet känns... grötigt. röd känns perfekt.
    Där slog du faktiskt nästan huvudet på spiken!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Röd är inte ens nära Isola, som är och kommer mest troligt alltid att vara deras mest kompletta skapelse. Hjärta är däremot en låt som förevigt kommer att följa mig. Men nä, Röd når ännu inte upp i Isolas storslagenhet. Tror ej den kommer att göra det efter ett år heller.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •