Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 60

Ämne: "Det bästa vi någonsin gjort"

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Säger/skriver de inte alltid att deras senaste skapelse är deras bästa?

.. det är väl helt i sin ordning antar jag. Skulle vara skumt att skapa en platta som inte för tillfället är deras, enligt de själva, bästa.

Just nu är Röd bättre än allt annat.. vi får se vad som händer såsmåningom. Tror att den kommer hålla sig rätt så starkt faktiskt. Möjligtvis att den hamnar på delad förstaplats med Hagnesta Hill, tätt följd av TTS och DOJD .. (Detta enligt mig själv, givetvis. Min smak är inte universell.. )
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Personligen tycker jag att Röd tar förstaplatsen. Visst finns det kentlåtar som som hamnar högre på topplistan, men albumet har en helhetskänsla som ingen av de tidigare plattorna har haft. Ingen låt är dålig och alla fyller sin funktion som en del av helheten. Sedan tycker jag att synthinslagen tillför ytterligare en dimension mot tidigare album. Låtarna hade fungerat ändå, men många låtar hade troligtvis aldrig lyft på det sätt de gör nu utan ett uppfriskande synthbreak, t.ex. svarta linjer. Precis när man börjar känna "Ok. svarta linjer - jag har hört det nu" utnyttjas breaket för att behålla din uppmärksamhet, ta sats och bygga upp inför "finalen". Klockrent!

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Buffeln Visa inlägg
    Personligen tycker jag att Röd tar förstaplatsen. Visst finns det kentlåtar som som hamnar högre på topplistan, men albumet har en helhetskänsla som ingen av de tidigare plattorna har haft. Ingen låt är dålig och alla fyller sin funktion som en del av helheten. Sedan tycker jag att synthinslagen tillför ytterligare en dimension mot tidigare album. Låtarna hade fungerat ändå, men många låtar hade troligtvis aldrig lyft på det sätt de gör nu utan ett uppfriskande synthbreak, t.ex. svarta linjer. Precis när man börjar känna "Ok. svarta linjer - jag har hört det nu" utnyttjas breaket för att behålla din uppmärksamhet, ta sats och bygga upp inför "finalen". Klockrent!
    Utmäkt (be)skrivet och precis så jag också känner!
    Syntharna förgyller... som synthar alltid gör.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem Kjolles avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Min syster sa det precis, att den kunde bli deras bästa skiva någonsin.. Men för mig är alltid deras senaste bäst, behöver en månad eller två innan jag kan lägga in den i någon som helst rangordning! Så jag skall låta kenthystering lägga sig lite MEN, i dagsläget kan jag ändå säga att den är näst intill PERFEKT.
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    I princip blir Kent bara bättre med åren.
    Helt unikt och otroligt imponerande.
    Sverige har världens bästa band!
    Jag håller med. Jag förstår faktiskt inte hur det går till. Att hela tiden utvecklas och kännas aktuella, vet inte vilket band i världen som har en lika gedigen och högklassig låtkatalog. Men det som är mest imponerande för mig är inte att idéerna föds, utan att de genomförs till perfektion. Jag förstår inte hur de orkar. Det verkar finnas en så otroligt hög arbetsmoral. En vilja att alltid, alltid försöka göra allt så bra som det möjligen kan göras. Jag lyfter på hatten och känner mig tacksam för att vara ett fan.
    960805, 980204, 980628, 000307, 000309, 000630, 000715, 020712, 020803, 021123, 021206, 050521, 050527, 050528, 050610, 060617, 071116, 071117, 071118, 071119, 080313, 080321, 080322, 080323, 080712, 080801, 100225, 100226, 100227, 100228, 100722, 130824, 140615, 160923

Standard

Det enda jag vet med säkerhet just nu är att skivan är sjukt jävla bra
    Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare

Standard

d&jd blir dom nog aldrig bättre än.. men det här är nästan nära.

d&jd hh isola och röd - min egna "kent hall of fame" haha

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Som album slår den aldrig "Isola" för mig, den är nästan för perfekt för att slå.

Men "Röd" slår lätt den lite överskattade DOJD, just nu skulle jag säga att den delar andraplatsen med HH.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Adam K.
    Guest

Standard

D&JD har de inte slagit än. Långt ifrån.

D&JD, TTS och Röd, HH. Så ser min lista ut.

Standard

Svårt att säga såhär tidigt, men det är iaf bland de 3 bästa tillsammans med DOJD och HH.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

SMS från en polare för ett tag sen:
    "Du har verkligen rätt! Nu är Kent det bästa av alla band alla kategorier! "Röd" är helt overkligt bra!"
    Så sant som något överhuvudtaget kan bli.
    Senast redigerat av Embrace den 2009-11-09 klockan 16:19.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

kent får bredare publik med röd iaf. känns som det. har sagt det förut någonstans också tror jag heh

Standard

Men är alla helt tokiga?! Är jag ensam om att tycka att "Röd" T.O.M. är sämre än "Tillbaka till Samtiden"? Albumet är ju helt totalvärdelöst denna gång! "Tillbaka till samtiden" kunde man ju alla fall lyssna några gånger på.

Nej, Kent finns inte längre för mig... Kent kan lika gärna byta namn, lika som de gjort med sitt sound totalt!

//Patrik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Patrik2075 Visa inlägg
    Men är alla helt tokiga?! Är jag ensam om att tycka att "Röd" T.O.M. är sämre än "Tillbaka till Samtiden"? Albumet är ju helt totalvärdelöst denna gång! "Tillbaka till samtiden" kunde man ju alla fall lyssna några gånger på.

Nej, Kent finns inte längre för mig... Kent kan lika gärna byta namn, lika som de gjort med sitt sound totalt!

//Patrik
    Ge den en chans! Jag var heller inte frälst från början och är det inte än heller, men jag vet att kents skivor alltid växer i längden. Plötsligt börjar man uppfatta en slinga man inte tidigare hört, en effekt eller en textrad som griper tag. Det är då det roliga börjar.

Standard

Oskar:
    Ja, så har det ju varit med de album som låtit som Kent, men denna skit... va' fan.. I.o.f. är jag inte lika besviken som jag var med förra skivan som var ett riktigt "slag i magen", för med denna så hade jag väldigt låga förväntningar från början för jag visste att den skulle suga p*enis, som den gjorde/gör...

//Patrik

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •