Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 60 av 60

Ämne: "Det bästa vi någonsin gjort"

Medlem Kjolles avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Patrik2075 Visa inlägg
    Men är alla helt tokiga?! Är jag ensam om att tycka att "Röd" T.O.M. är sämre än "Tillbaka till Samtiden"? Albumet är ju helt totalvärdelöst denna gång! "Tillbaka till samtiden" kunde man ju alla fall lyssna några gånger på.

Nej, Kent finns inte längre för mig... Kent kan lika gärna byta namn, lika som de gjort med sitt sound totalt!

//Patrik
    Du är inte förtjust i Synthkent hör jag? För mig är de lika mycket kent som alltid dock, tycker inte bandets själ ligger i vilket instrument de använder utan snarare hur de använder instrumentet!
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Ja fyfan vad den här skivan suger penis

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kjolle Visa inlägg
    Du är inte förtjust i Synthkent hör jag? För mig är de lika mycket kent som alltid dock, tycker inte bandets själ ligger i vilket instrument de använder utan snarare hur de använder instrumentet!
    Inte bara "instrumentet" utan instrumenten. I mitt kent hör jag en mångfacetterad väv av planerade ljud. I vilken intervju berättade de att de vid något tillfälle stod i studion och slog på en planka med flera hammare för att få fram något ljud?...Just den gången gick det inge vidare. Men det finns intressanta trådar om Du & Jag döden där det kommer fram hur grillgaller, teskedar och rasslande kedjor kunde bidra till det albumet Fortfarande kan jag hitta nya ljud i deras äldre låtar. Som du kanske också tycker....kent gör inte enkla produktioner utan de för in sin själ i det hela oavsett vad de gör och vi är nog många som gillar det de vill ge oss...men det tar tid att hitta allt de gett oss.

Det kanske är det som får oss att inte slänga ur oss vad som helst på bandets egna hemsida och forum. Någon slags respekt för människorna där bakom...om inte för det de gör nu så kanske för det vi fått av dem förr om åren.
    Senast redigerat av Entertainer den 2009-11-09 klockan 18:10.

Medlem Kjolles avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Entertainer Visa inlägg
    Inte bara "instrumentet" utan instrumenten. I mitt kent hör jag en mångfacetterad väv av planerade ljud. I vilken intervju berättade de att de vid något tillfälle stod i studion och slog på en planka med flera hammare för att få fram något ljud?...Just den gången gick det inge vidare. Men det finns intressanta trådar om Du & Jag döden där det kommer fram hur grillgaller, teskedar och rasslande kedjor kunde bidra till det albumet Fortfarande kan jag hitta nya ljud i deras äldre låtar. Som du kanske också tycker....kent gör inte enkla produktioner utan de för in sin själ i det hela oavsett vad de gör och vi är nog många som gillar det de vill ge oss...men det tar tid att hitta allt de gett oss.
    Ja, instrumenten såklart! Vi är inne på samma spår.. Kent kommer alltid förbli Kent och deras själ kommer stå intakt sålänge de gör den musik dem vill göra och inte vad folket förväntas höra. Därför är det svårt att inte ta ställning när folk påstår att Kent inte låter som Kent längre. Jag förstår mig inte på argumentet?

Dendär rasslande kedjan kommer ifrån "du var min armé", eller hur? Det går så sjukt bra ihop med melodin, som ett litet övergångsparti! Verkligen ett experimentellt instrument
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av e-a Visa inlägg
    Ja fyfan vad den här skivan suger penis
    Hahaha..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kjolle Visa inlägg
    Ja, instrumenten såklart! Vi är inne på samma spår.. Kent kommer alltid förbli Kent och deras själ kommer stå intakt sålänge de gör den musik dem vill göra och inte vad folket förväntas höra. Därför är det svårt att inte ta ställning när folk påstår att Kent inte låter som Kent längre. Jag förstår mig inte på argumentet?

Dendär rasslande kedjan kommer ifrån "du var min armé", eller hur? Det går så sjukt bra ihop med melodin, som ett litet övergångsparti! Verkligen ett experimentellt instrument
    Tror det är den låten och det är snyggt
    Argumentet att kent inte låter som kent mer är underligt. Tror man kan definiera deras problem med kent på ett bättre sätt. Delvis har det väl med förväntningar att göra, man önskar se en viss riktning och man kanske tror starkt på sin smak och reagerar därför så starkt på nydanande material. Jag menar...det finns ju de som tycker att alla kents låtar låter likadana. Det måste ju vara antingen eller, det kan inte vara både och. Problematiken uttrycks ofta för ytligt kan jag tycka, jag förstår inte alla andra.
    Något jag har respekt för är om andra tycker att musiken ibland är deppig eller att texterna är för hårda osv. Vi har rätt att styra vårt känsloliv.

Men för att återknyta till tråden...de nämnde någonstans att de inte längre försöker erövra världen med sin musik, att de lugnat ner sig aningen, kanske med tanke på familjerna och...ålder...kanske? Ambitionen har säkert ändrats genom åren, viljan är kalibrerad och kunskapen är färsk inom detta nyare elektroniska sound. Mogenhet kommer med ålder och kanske är det därför texterna inte handlar om riktigt samma saker eller uttrycks på samma sätt som de gjorde i början av kent-eran? Så länge de försöker och vill gå framåt så är de på spetsen av sin karriär oavsett hur andra värderar dem.
    Senast redigerat av Entertainer den 2009-11-09 klockan 18:39.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Patrik2075 Visa inlägg
    Men är alla helt tokiga?! Är jag ensam om att tycka att "Röd" T.O.M. är sämre än "Tillbaka till Samtiden"? Albumet är ju helt totalvärdelöst denna gång! "Tillbaka till samtiden" kunde man ju alla fall lyssna några gånger på.

Nej, Kent finns inte längre för mig... Kent kan lika gärna byta namn, lika som de gjort med sitt sound totalt!

//Patrik
    Maskiner über alles!
    Synth-Kent & Electro-Kent alla gånger framför Disco-Kent & Disto-Kent!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Maskiner über alles!
    Synth-Kent & Electro-Kent alla gånger framför Disco-Kent & Disto-Kent!
    Die Mensch-Maschinen!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nej, men man kallar inte nån sin bästa vän efter första fikat. Man behöver lite tid för att lära känna, utvärdera, tänka efter. Jag vill jättegärna gilla Röd och jag tror att jag kommer göra det när jag har lärt mig låtarna och hört dem live, men just nu ser jag bara en potential. Jag är beredd att ta en till fika och se om förhållandet håller hela vägen.
    Men bara för att man tycker jättemycket om att som i ditt exempel träffa någon och prata med den personen så INTE bestämmer man väl för vad man ska tycka för resten av livet????????
    I såfall så sitter du ju och "får inte tycka att det är roligt att träffa den här personen!" hela tiden. Det kan man väl visste utan att ens träffa personen igen! För det ska du göra senare i livet! Har du tänkt på att många du träffar tycker du är kylig och tråkig och verkar hålla igen? Eller är det t.om så att du tycker att andra ska underhålla dig så du får se om de är värda ditt intresse? Då är du ju sjuk!
    Jag förstår inte varför man ska "hålla igen" på att tycka om Röd, jag skiter för stunden fullständigt i om jag kommer att gilla den i februari men jag kommer att gå på konserten i alla fall!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Men bara för att man tycker jättemycket om att som i ditt exempel träffa någon och prata med den personen så INTE bestämmer man väl för vad man ska tycka för resten av livet????????
    I såfall så sitter du ju och "får inte tycka att det är roligt att träffa den här personen!" hela tiden. Det kan man väl visste utan att ens träffa personen igen! För det ska du göra senare i livet! Har du tänkt på att många du träffar tycker du är kylig och tråkig och verkar hålla igen? Eller är det t.om så att du tycker att andra ska underhålla dig så du får se om de är värda ditt intresse? Då är du ju sjuk!
    Jag förstår inte varför man ska "hålla igen" på att tycka om Röd, jag skiter för stunden fullständigt i om jag kommer att gilla den i februari men jag kommer att gå på konserten i alla fall!
    Oj, är du full?

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Oj, är du full?
    <3'

(tio tecken)
    Signatur.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Oj, är du full?
    Inget ont om snö men damen har en förmåga att överanalysera saker och ting.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Medlem Peabfs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Seriöst?

Det kanske finns nån som tycker att Röd är bäst för att Jocke sa det men att generalisera på det här viset? Löjligt. Du är nog bara bitter för att de flesta inte håller med dig.
    Fast människan har ju rätt i det sista hon skriver. Jag sitter glädjeligen i en stuga om tio år, med Hagnesta Hill och säger att det här var nog fan det bästa Kent presterade. Även fast Röd är hur jäkla bra som helst. Just nu.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Ni tycker att Röd är bäst för att Jocke har sagt det! Sa han inte det om förra skivan också förresten? Och skivan före den... För att inte tala om vad han kommer att säga om nästa Kentalbum! Om tio år sitter ni ändå i era stugor och tycker att Hagnesta Hill var det bästa de gjorde.
    Yes master, you're right. We do not have a will of our own.

.. är du en cynisk komiker eller?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem okQ8s avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Isola var det bästa kent gjort. man ska nog inte säga för stora ord trots allt.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •