Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 63

Ämne: Sista sekunderna på Det finns inga ord

Standard Sista sekunderna på Det finns inga ord

Hej alla. När jag lyssnade genom Röd för typ femtonde gången på några dagar upptäckte jag vid väldigt hög volym något mycket intressant i slutet på Det Finns Inga Ord. En NY låt börjar, eller ett beat.. någon sekund, och sedan ljuded av att någon stänger av en bandspelare. Överanalytisk som jag är förknippar jag genast detta med att vi kommer få ett nytt album; typ Grön. Att gå hand i hand med Röd. Ljuden är "början på fortsättningen", så att säga.

Typ som Markus Krunegård nyss gjort. Som U2 och Eminem gör detta året. Säkert många många fler. Någon mer som reflekterat över detta eller vet mer?

Tänker att detta faktiskt är lite av en möjlighet. "Åtminstone" en EP, eftersom Jocke sagt att singlarna denna gång inte kommer innehålla b-sidor; och att de ska göras av någon annan stans. I wonder where..

Tack igen kent, för bästa skivan NÅGONSIN. Detta är.. över allt annat.
    Senast redigerat av NellysPhilip den 2009-11-23 klockan 18:44.

Adam K.
    Guest

Standard

Hm det kan stämma. Annars brukar det vara rätt vanligt att ett album avslutas på just det sättet, så det behöver inte betyda något.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

En EP eller en ny B-sidor platta skulle inte förvåna mig.

Adam K.
    Guest

Standard

Hm, blir det dock inte konstigt att kalla det för B-sidorplatta om de inte släppts innan till några singlar?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Grön, ett hyllningsalbum till miljön.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Hm, blir det dock inte konstigt att kalla det för B-sidorplatta om de inte släppts innan till några singlar?
    Flera låtarna till B-sidor 95-00 har inte släppts till några singlar. Har jag för mig i alla fall eller är jag helt ute och cyklar?
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Medlem Raffeds avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag tror på en ny EP till nästa höst.

Men om det stämmer att det är ljudet från en ny låt(i slutet på Det finns inga ord) så kan det väl betyda att de redan är färdiga med många av inspelningarna och kommer släppa något nytt redan i vår?
    Var är hjärnan?
    Här är våldet.

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Rödljus II och En helt ny karriär II är nyinspelningar av tidigare b-sidor och Spökstad och Chans hade inte släppts tidigare, men annars är det just B-sidor från singlar.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Nu menar jag en riktig "B-sidor" det vill säga 00 - 010 eller nåt.

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

eller en ny platta som heter blå? för att döda alla kommunistassociationer

Standard

Ja, alltså lugna Det Finns Inga Ord, och så börjar en upp-tempo låt. Det är väl inte ett vanligt sätt att avsluta en skiva på? Och speciellt inte för kent, dom som tänker på allt. Måste finnas NÅGON mening. Annars hade dom inte lagt dit det. Knappast så att Joshua ba; DAMN. glömde dendär sista snutten innan print av skivan. Grabbar, this is not good. Kent tänker på allt. Jag hoppas på fler releaser. Mest för jag aldrig vill bli av med kent; allra minst det elektroniska. Mums. <3 Tror dom redan har fler låtar klara, faktiskt. Det brukar väl vara just det som är grejen med b-sidor? Att dom finns, men inte riiiktigt platsade.

Standard

tycker inte att det här ljudet som kommer på slutet behöver betyda nåt. okej nu vet vi att jocke har sagt att det visst finns fler låtar. men även om det inte hade funnits så hade jag inte tyckt det vore så konstigt att sluta skivan såhär.

Standard

Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    tycker inte att det här ljudet som kommer på slutet behöver betyda nåt. okej nu vet vi att jocke har sagt att det visst finns fler låtar. men även om det inte hade funnits så hade jag inte tyckt det vore så konstigt att sluta skivan såhär.
    Men varför? Varför sluta den just MED ETT NYTT BEAT. Inte bara surr som i typ Det Kanske Kommer En Förändring, eller Ensammast I Sverige. Visserligen slutar M med dansbandslektionen eller vad det var, men det var ändå en b-sida. Det kanske bara är en konstnärsfull effekt. Vad vet jag? Ändå hade det varit en logisk förklaring och typiskt underbar kentig hint , att visa; det kommer mer! Mer som INTE låter som Verkligen eller Kent. yääy.

Standard

Citat Ursprungligen postat av NellysPhilip Visa inlägg
    J Tror dom redan har fler låtar klara, faktiskt. Det brukar väl vara just det som är grejen med b-sidor? Att dom finns, men inte riiiktigt platsade.
    Snarare att dom inte passade in ljudmässigt på albumet.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Snarare att dom inte passade in ljudmässigt på albumet.

Ja, precis. Det var det jag menade. : ) Därför dom kanske gör en Grön eller Blå eller något. Vore jättekul! Kent är så jävla begåvade. haha, förstår inte hur de lyckas? Samtidigt hålla sån cool status och behålla samma feeling. Lika roliga och underbar gubbar hela tiden!

Sidan 1 av 5 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •