Senast redigerat av Embrace den 2010-06-04 klockan 21:34.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Topp 7 av alla Kentlåtar, absolut.
Bara jag som för övrigt tycker att den liknar LSD, någon? väldigt mycket?
Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok
Jo, en av mina favoriter också!
Röd är ett album som verkligen växte efter ett par genomlyssningar och nu är det inget annat än episkt. Drar nog till med att det är bland det bästa de gjort. Aningen svårsmält, fast på ett bra sätt. De som är skeptiska till soundet borde lyssna igen och tänka om. Jag tycker de bygger upp ett helt fantastiskt ljudlandskap i samtliga låtar och framför allt i just "Sjukhus". Att texten är en av Jockes bästa någonsin gör ju inte saken sämre heller![]()
Sjukhus är absolut en av de bästa Kentlåtarna någonsin, men jag ska nog våga gå ett steg längre och säga att detta är den min favoritlåt av vilken artist som helst genom tiderna. Jag skäms över hur många låtar i mitt iTunesbibliotek som får 5 stjärnor samtidigt som Sjukhus gör det.
Allt är helt mästerligt – arrangemanget, melodin, texten... Jag kan knappast komma på nåt som kunde ha gjorts bättre. Tack, Kent.
Min absoluta favoritlåt med Kent och därmed också en av mina favoritlåtar någonsin.
Röd <3
Bästa Kent skivan enligt mig!
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
När man äntliiigen... ...kommer tilll refräängen...
Jag gillar verkligen Sjukhus även om verserna är långa och monotona, och det är ju genialiskt om tanken var att verkligen få till en förlösning fr o m "När man äntligen...". Verserna är å andra sidan även starka och tunga, man blir hetsad mot ångesthållet, men sedan börjar man ladda kraft när den sköna hårdrocksbasen börjar pumpa och till slut bara, när man äntligen...
> och så tänder jag ljuset
> 980124 Umeå > 980711 Nordmaling > 990321 Göteborg > 000226 Umeå
> 000722 Umeå > 020731 Umeå > 021101 Umeå > 050527 Stockholm > 071118 Stockholm
> 080628 Stockholm > 100722 Stockholm > 120819 Stockholm > 140615 Stockholm
> 150627 Norrköping > 161008 Luleå > 161217 Stockholm ƚ
Fantastisk låt! Trea för mig över alla Kentlåtar, bakom mannen i den vita hatten och 747 (!).
Har alltid känt när jag lyssnar på den att det är ingen vanlig text som någon annan låt, texten till sjukhus känns mer som en spöklik berättelse, vet inte varför jag känner så, men det är bara den känslan jag får.
Är det den där han sjunger "tysta alla nätverk - stoppa trafiken"? Om så så är den grym
Så länge fötterna bär
Så länge lungorna kan
automobiliana.blogspot.se
Håller med dig fullständigt, denna låt har vuxit och blivit kanske den bästa på hela skivan i mitt tyckte. Röd är en väldigt underskattad skiva och det finns väldigt många fina godbitar. =)