Är det någon annan än mig själv som tycker att "Sjukhus" är helt genialisk?(Kanske en onödig fråga att posta för ett helt nytt ämne, men det är mitt första ämne och ville testa, PLUS att jag då är intresserad ändå)
Är det någon annan än mig själv som tycker att "Sjukhus" är helt genialisk?(Kanske en onödig fråga att posta för ett helt nytt ämne, men det är mitt första ämne och ville testa, PLUS att jag då är intresserad ändå)
Lite seg i början, men den tar sig rejält på slutet. Tror jag hade velat ha en mer stegvis upptrappning, men jag kanske ändrar åsikt om några lyssningar.
http://foto.stilren.se - portfolio
Undrar vad tanken bakom den "staccato-sången" är. Eller ja, antar att det ligger något bakom det, Kent lär inte lämna sådant åt slumpen. Men jag kan ha feeeeeel...
Min favorit låt av kent, någonsin!
Har aldrig påverkats så starkt av en låt förut.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Jag uppskattar den mycket och hoppas på att de inkluderar låten i sitt turnéset men å andra sidan är nästan varje låt på Röd en höjdpunkt.
Jag håller med: Sjukhus är en ruskigt bra låt som bara växer sig starkare och starkare. De sista orden Jocke sjunger "Jag går ensam in i ljuset" är så underbart vackert...Och jag har haft huvudbry ända sen jag hörde dessa ord för den påminner om någonting jag hört för länge sen...Och idag kom jag på det! Ett spår från en gammal Bernt Staaf LP innehåller orden "in i ljuset" och sjungs med samma känsla och sprödhet. Så jag rotade fram en gammal kasettinspelning (vinylerna vilar i en låda i källaren) och har njutit av Bernt Staaf-låtar och nostalgiska känslor.
Believe, and you will find your way...
För mig är den starkast på Röd, helt klart! Började gråta när jag hörde den första gången, Jockes röst och hela känslan i låten gick rakt in. Underbar, underbar.
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
sjukhus är lätt den bästa låten på skivan! älskar när det är mycket text (även om man inte riktigt fattar vad den handlar om)
älska kent <3