Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: Kompositören

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brent Visa inlägg
    Kan du inte bara lyssna och njuta av musiken istället?
    ¨

Jag råkar faktiskt tycka det är intressant att veta vem som har skrivit låtarna jag lyssnar på. Ska man få skit för att man håller sig till ämnet nu också? Jävla gnällspikar!

Vill ni sitta där och tro att Beatles skrev "Twist and shout" tycker jag det är tragiskt. Jag läser "låtskrivarparenteserna" i skivomslagen!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    ¨

Jag råkar faktiskt tycka det är intressant att veta vem som har skrivit låtarna jag lyssnar på. Ska man få skit för att man håller sig till ämnet nu också? Jävla gnällspikar!

Vill ni sitta där och tro att Beatles skrev "Twist and shout" tycker jag det är tragiskt. Jag läser "låtskrivarparenteserna" i skivomslagen!
    Hmm...nej du ska inte ha skit. Sorry!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Den, och alla andra tonarter på skivan är ytterst noggrant valda för att uppnå det jag ville med sången.
    Det är inte tonhöjden som är svår.
    Det är att det inte finns så många ställen att hämta luft på.
    Det är mycket med att sjunga.
    Måste bara säga att du sjunger otroligt vackert på nya skivan Jocke. Känns i hjärtat!
    .. Men jag tänker aldrig så långt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Som jag redan sagt så hade vi annat att tänka på.
    När hundra processer pågår samtidigt är det svårt att övervaka dem alla, och tro det eller ej, vi brukar aldrig reda ut exakt vem som skrivit vad förrän någon månad efter utgivning.
    I detta fall var vi klara tre dagar före släpp.
    Men information om kompositör i booklet på ett album är inte nödvändigtvis samma som STIM har att tillgå.
    Man kan skriva Randy Fitzsimmons som kompositör på sitt album, men ge STIM de riktiga uppgifterna.
    Det är givetvis inte så att STIM sitter och läser credits på album när de försöker lista ut var de ska skicka pengarna.
    Man anmäler sångerna genom sitt förlag och därigenom vet STIM hur allt ska fördelas.
    Jisses, det kan inte vara lätt att vara stjärna idag när vissa(Vettvilling) raljerar på detta viset. Ta det lungt o lyss på musiken gubbe!

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •