Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 77

Ämne: Vilka låtar på Röd växer mest?

Standard

Vals för Satan har växt sig stor, större störst. Gud vad bra den är. Min polare som normalt inte gillar allt som Kent gör (TTS var verkligen inte något för honom) fick lyssna på "Röd" och vissa låtar gillade han extra mycket, speciellt Vals för Satan. Tummen upp!

Andra låtar som växt ännu mer är Krossa allt (jag tycker jag kan höra lite Pärlor i den här låten, faktiskt) och Det finns inga ord.
    Den enda låten på skivan jag har lite svårt för är Idioter. Den är inte dålig på några sätt alls, men det råkar liksom bara hända att jag skippar den. :/
    Senast redigerat av bara socker man ser den 2009-11-13 klockan 17:06.
    Du och jag, Döden <3

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

enligt mig, sjukhus.. en av dem jag var smått skeptisk mot i början, men nu är jag istället stört-kär i texten, rytmen, ALLT!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Vals för Satan har växt sig stor, större störst. Gud vad bra den är.

Den enda låten på skivan jag har lite svårt för är Idioter. Den är inte dålig på några sätt alls, men det råkar liksom bara hända att jag skippar den. :/
    Problemet är att inledningen på Idioter utgör en sådan kontrast till mästerverket innan. Man kommer ned på jorden igen. Till och med Kent är mänskliga. Sedan kommer Idioter igång och då är den en riktigt mysig sak.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Efter en veckas lyssnande, med någon dags kent-tystnad, växer hela albumet från att ha varit en okänd, ovan och svårförståelig kompakt ljudmassa till att få identitet i de olika verken. Med hörlurar har jag koncentrerat lyssnat alternativt somnat för natten med Röd i öronen. Och att börja med kyrkklockor och pensionärskören känns nu så RÄTT!
    Jag tycker mycket om 18:29-4 och den perfekta övergången till Taxmannen. Sjukhus och Ensamheten växer hela tiden!
    Believe, and you will find your way...

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Fattade nog storheten med de flesta av låtarna ganska så direkt.
    Förutom "Ensamheten" som jag först de senaste dagarna upptäckt på riktigt.
    Och fan vad bra den är.

Gillar alla låtar på den här skivan galet mycket annars.
    Kul att se att "Det finns inga ord" och "Sjukhus" växer mycket för folk.
    Det är mina två favvo låtar på skivan och var kärlek vid första lyssning för egen del.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Problemet är att inledningen på Idioter utgör en sådan kontrast till mästerverket innan. Man kommer ned på jorden igen. Till och med Kent är mänskliga. Sedan kommer Idioter igång och då är den en riktigt mysig sak.
    Du har nog tamejfan helt rätt. Jag håller med här tills vidare.

(Är inne på femte raklyssningen av skivan nu)
    Du och jag, Döden <3

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Helt sant varenda stavelse.
    Den svänger dödsskönt i Kista.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

En låt som jag visserligen tyckte var bra i början, men som sedan blivit ett riktigt mästerverk för mig, är Sjukhus (tror att många hade samma upplevelse där).

Men den låten som vuxit mest är Ensamheten. I början tyckte jag faktiskt inte riktigt om den. Jag tyckte den var lite seg och jag gillade inte repriserna av ordet "Ensamheten" hela tiden.
    Men sen så hade jag låten på hjärnan en gång och jag kände behovet av att jag måste lyssna på den nu. Sen dess tycker jag den är grymt bra och det är faktiskt den låt jag lyssnar mest på just nu!
    När man äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    så blir man aldrig rädd mer...

Jag går ensam in i ljuset

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av nichtmoeglich Visa inlägg
    En låt som jag visserligen tyckte var bra i början, men som sedan blivit ett riktigt mästerverk för mig, är Sjukhus (tror att många hade samma upplevelse där).

Men den låten som vuxit mest är Ensamheten. I början tyckte jag faktiskt inte riktigt om den. Jag tyckte den var lite seg och jag gillade inte repriserna av ordet "Ensamheten" hela tiden.
    Men sen så hade jag låten på hjärnan en gång och jag kände behovet av att jag måste lyssna på den nu. Sen dess tycker jag den är grymt bra och det är faktiskt den låt jag lyssnar mest på just nu!
    Seg är väl lite fel ord ändå?
    Det blir ju tokdrag efter ett tag.
    På tyskt vis!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag kan inte höra vad du säger
    Vad är det du egentligen vill säga?

Brilliant melodi. Älskar repitionerna av ordet "ensamheten" också, speciellt när det mynnar ut i ett förlängt och melodiskt "ensamheeeeeet-eeeeen"
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Medlem Kjolles avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Ensamheten var en låt jag störde mig på till en början. Allt ifrån den akustiska inledningen som lät precis som den till MIDVH. Tyckte även att soundet i sig kändes.. inspirationslös. Men långt efter jag fastnar för albumets alla spår växte sig en melodi fram, och den blir ju riktigt grym vid den basiga vändningen! Nu har den gått om Idioter, Töntarna och krossa allt och verkar kunna växa ytterligare några platser om det håller i sig!

Finner inga ord har även den rest sig, den episka slutledningen med gitarrerna är bara bland det underbaraste jag hört <3 Faktiskt är låten och slåss med Svarta linjer om en förstaplats. Men.. Tycker låtarna går om varandra hela tiden.
    Så det är svårt att säga
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Ensamheten växer något enormt. Jag var skeptisk till den i början.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Kan inte hålla mig från att säga vad var det jag sa, angående Ensamheten (o Idioterna). Fick någon syrlig kommentar där (av namokab) då jag förutspådde att opinionen skulle svänga i vilken tråd det nu var..
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

Standard

Måste säga krossa allt, gillade inte alls den låten i början. Nu är det bara ensamheten som inte håller världsklass på skivan, men den kommer smygandes den med...

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Kan inte hålla mig från att säga vad var det jag sa, angående Ensamheten (o Idioterna). Fick någon syrlig kommentar där (av namokab) då jag förutspådde att opinionen skulle svänga i vilken tråd det nu var..
    Tomma anklagelser ...
    Jag har aldrig varit syrlig om Ensamheten (och knappt om Idioterna, som faktiskt inte växer lika mycket) .
    Skärpning nu, finska mumintroll.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer