Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 77

Ämne: Vilka låtar på Röd växer mest?

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard Vilka låtar på Röd växer mest?

Visst är det som vanligt, att vissa låtar tar sig efter ett antal genomlyssningar?

Många verkar ha upptäckt Sjukhus efterhand. Jag tyckte att den kändes extremt spännande till en början och den hör fortfarande till albumets bästa låtar.

Men det är ändå roligare med låtar som växer utan att ha känts speciellt bra till en början. Så kan jag känna med "Krossa allt", som tillsammans med Taxmannen är en riktigt trevlig kombination. Rena synergieffekten där!

Ensamheten är också på väg uppåt, även om den knappast lär överträffa albumets absoluta mästerverk.
    Svarta linjer kan nog också bli riktigt grym i längden.

Den låt som säkert kan växa sig till den absoluta toppen är "Det finns inga ord". Den har rent magiska kvaliteter.
    Senast redigerat av namokab den 2009-11-12 klockan 23:30.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Standard

Taxmannen har alltid känts väldigt fulländad och svängig och en perfekt början utav albumet, från min del har Svarta linjer för sin likhet till Romeo Återvänder Ensam med den ekande bakgrundsrösten och Ensamheten växt mest medans mina öron favoriserat Vals för Satan (Din Vän Pessimisten) som jag märkt att många andra också gjort, sen kan jag inte låta bli att älska Töntarna efter alla hundra lyssningar innan albumet själv släpptes. Den gjorde sig själv lite till en favorit. I helhet är albumet fantastiskt.
    Senast redigerat av dousch den 2009-11-12 klockan 23:41.

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Krossa allt, Ensamheten, Idioter, Det finns inga ord, Töntarna. Ja, egentligen alla för min del, utom Hjärta, Sjukhus och öppningspsalmen då. Men så är det väl alltid första veckorna.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Ensamheten & Krossa Allt var ganska ointressanta i början, men har växt som tusan...
    En låt som knockade mig direkt var Hjärta, men den har faktiskt blivit lite sämre, inte bra...
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Standard

Jag röstade på Krossa Allt som sämsta låt, men det tycker jag inte alls nu.. Däremot kan jag inte säga vilken jag gillar minst :s
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Visst är det som vanligt, att vissa låtar tar sig efter ett antal genomlyssningar?

Många verkar ha upptäckt Sjukhus efterhand. Jag tyckte att den kändes extremt spännande till en början och den hör fortfarande till albumets bästa låtar.

Men det är ändå roligare med låtar som växer utan att ha känts speciellt bra till en början. Så kan jag känna med "Krossa allt", som tillsammans med Taxmannen är en riktigt trevlig kombination. Rena synergieffekten där!

Ensamheten är också på väg uppåt, även om den knappast lär överträffa albumets absoluta mästerverk.
    Svarta linjer kan nog också bli riktigt grym i längden.

Den låt som säkert kan växa sig till den absoluta toppen är "Det finns inga ord". Den har rent magiska kvaliteter.
    Jag känner faktiskt exakt likadant för de låtar du nämnt.
    Som sagt extra kul med sådana som man upptäcker lite längre fram.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Jag tyckte om dom låtar ni nämnt här redan från början, röstade t ex på Ensamheten som bästa låt, så för mig är det Sjukhus som växt mest, o Krossa allt, o Valsen. Men det är olika låtar som snurrar i huvudet om vartannat
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Vals för Satan! Den var bra redan från början men nu är jag nog besatt av den tror jag...^^

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

för mig så har sjukhus vartit en av de starkaste, i början... men nu så tycker jag att hjärta och ensamheten har blivit sjukt mycket bättre :P introt på hjärta och ensamheten är helt awesome båda två
    Där tio kulspetsblå små siffror
    skriker våga utan ord
    Men ögonblicket glider undan
    som skuggorna från små grå lätta moln

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Krossa allt och hjärta. Gitarren i refrängen på hjärta är enastående.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Gillade inte Ensamheten så mycket först, nu gör jag det!

Medlem Pretentiöss avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag har funderat på en sak, varför är egentligen musik så speciellt? En bok tycker jag är bra direkt när jag ser den, samma med en bok. Däremot kan det ta många lyssningar innan jag börjar gilla en låt? Hoppas ni förstår mitt något förvirrade resonemang.

Hursomhelst måste jag säga Idioter och Ensamheten, klockrena låtar.

Standard

hjärta och krossa allt har växt eftersom jag inte spontant föll för dem vid första genomlyssningen. vals för satan har oxå växt till en utav mina största favoritlåtar med Kent. Töntarna blev oxå bättre när jag hörde den på plattan och inte som singel.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Standard

ensamheten och sjukhus.
    det finns inga ord växer också men den växer från bäst till ja.. nästa bästnivå

Medlem Raffeds avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Ensamheten, Krossa allt och Idioter har växt till sig.

Och 18:29-4 som numera känns som ett klockrent intro. Innan kändes det mest som ett stort "meh".
    Var är hjärnan?
    Här är våldet.

Sidan 1 av 6 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •