Sidan 59 av 59 FörstaFörsta ... 94950515253545556575859
Resultat 871 till 881 av 881

Ämne: Tråden om forumiter

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Fin och ambitiös lista, namokab! En vandring längs memory lane. Glad att jag fick bli OWC.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ämen, det här var ju ruggigt vackert jobbat! Helt rätt låt åt mig, så inget att be om ursäkt för
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Den 9/9 år 9 på forumet.

Dom 999 saker jag aldrig skulle göra
    dom vägs upp av 9999 inlägg jag redan gjort.

Tack för att jag fick bli sorglig skit (Jockes egna ord)!
    Hoppas bara att jag inte får folk att gråta lika mycket som låten.
    (Bonuspoäng för att du hittade en låt som speglar hela mitt liv: jag gillar det bara när jag är på konsert och även då gråter jag över det. )

Kul lista förresten! Om det är inte samtidigt din lista över folk som förtjänar ett öde värre än döden, för då ser det riktigt illa ut för Oktjabjr och mig.
    Senast redigerat av jazzpurist den 2015-09-10 klockan 10:03.

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Den 9/9 år 9 på forumet.

Dom 99 låtar jag aldrig skulle glömma
    dom vägs upp av 99 forumiter jag redan glömt. ;-)

EDIT: Tack Lilla ego och OWC för de snälla orden.
    M, nog blir jag allt lite nyfiken på dig IRL för att få uppleva om du är så som du utmålar dig. Listan var lite skämt, lite på allvar, men något öde värre än döden sträcker den sig troligtvis inte till ...

Tack och förlåt! (10)
    Rolig lista. Hade inte väntat att finna mig själv bland alla namn.

Häftigt med 9999 inlägg också. Nästan så det känns dumt att posta igen.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Standard

M, nog blir jag allt lite nyfiken på dig IRL för att få uppleva om du är så som du utmålar dig. Listan var lite skämt, lite på allvar, men något öde värre än döden sträcker den sig troligtvis inte till ...
    Det kan vi fixa, jag har en Stockholmsresa planerat i december. Bara du kommer med låga förväntingar, annars blir du lätt besviken.
    Senast redigerat av jazzpurist den 2015-09-10 klockan 14:45.

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Den 9/9 år 9 på forumet. Dom 999 saker jag aldrig skulle göra dom vägs upp av 9999 inlägg jag redan gjort. Dom 99 låtar jag aldrig skulle glömma dom vägs upp av 99 forumiter jag redan glömt. ;-) 1 Stoppa mig juni = Oktjabrj (lilla ego har rymt) 2 Ensammast i Sverige = Insanity within (solitaire diktare) 3 M = jazzpurist (det ungerska allvaret är på liv och död) 4 Ansgar & Evelyne = Havsänglar (månne lika vacker som konstnärlig) 5 Längesen vi sågs = Enskadaredanskedd (vart tog den goda musiksmaken vägen?) 6 Sjukhus = Embrace (identitetsmagnet som går ensam in i ljuset) 7 Den andra sidan = Josso (sötugriska på andra sidan) 8 Glasäpplen = Ett öde värre än döden (en mur av novemberpoesi strax innan jul) 9 Noll = kentidiiot (fotogenen i linsen som bevakade dig) 10 Den döda vinkeln = Myrpou (du tvärbegåvade på jakt efter sagolika vyer) 11 Det finns inga ord = hobbelvot (kryptisk i brist på ord?) 12 Dom som försvann = loveavtryck (dom skönaste skämten som försvann) 13 747 = bcq (Liverpoolglidaren) 14 Klåparen = sundance_danne (skojfrisk tantälskare) 15 Vi mot världen = rose_noire (den klokaste öltunnan i staden) 16 400 slag = Gustaf-747 (har många känslor, minst några hundra) 17 Livräddaren = -hulda- (vår allmysande skräphög) 18 Mannen i den vita hatten = kallt kaffe med socker (16 år senare) 19 Var är vi nu? = J. Berg (Skaparen) 20 Alla mot alla = KnekkKnekk (tjejtjej) 21 Mirage = Jago (hägringslik) 22 Beskyddaren = henrik (Brandväggen) 23 Det kanske kommer en förändring = K. Engdahl (numera ojämtsk?) 24 Ensam lång väg hem = Laila Mari-Gigi Andersen (TT för livssanningar) 25 Tänd på = Glödlampan (<mitt minne har slocknat här>) 26 Simmaren = frågg (den skämtsamma grodan) 27 Ruta 1 = chengdu (vår världsentreprenör) 28 Ismael = david_h (grabben-bakom-dörren-bredvid) 29 Vals för satan (din vän pessimisten) = Flaskbottnadgaphals (min vän optimisten) 30 Team Building = Wasti (oskiljbar från #64) 31 Dom andra = KRM (Könet Riktigt Maskerat) 32 Berg & dalvana = snö (det ständiga tankeflödet) 32 Vinter02 = Kevlarsjälen (känns som en evighet sedan) 33 Petroleum = vetur (drömmer om friska atoller och koraller) 34 Du är ånga = Fast forward (snabbflyktig likt vatten) 35 Färger på natten = _happy (vår glädjedrog) 36 Kevlarsjäl = Palace & main (jämtskan som försvann till moderskap i vinterland) 37 Nihilisten = Mr. ? (den maskerade hypnotisören) 38 Töntarna = Eskils mor (så lägg dig ner och sov, lille Eskil) 39 På drift? = 13_Maj_tjejen (frisvävare på många plan) 40 Saker man ser = Automatvapen (Betraktarögat) 41 Kärleken väntar = Anna.92 (det är lätt att vara liberal som apsnygg) 42 Palace & Main = Vettvilling (vill vara vettig) 43 Visslaren = Clive_Burrs_granne (odlade sin mystik länge och väl) 44 Du var min armé = Reina (månne lika vacker i själen som Reine är i Norge) 45 Hjärta = The Plague (har Norpans rödaste Kenthjärta) 46 Generation Ex = Grävlingen (Tillbaka till forntiden) 47 Taxmannen = Edvin_747 (forumvalpar är alltid söta) 48 Månadens erbjudande = förgätmigej (Månadens skräptrådsselfie efter Essingen och Kransen) 49 Varje gång du möter min blick = Jena (är kärlek då hon gillar 80-talet) 50 Elefanter = mh (moderator hardstyle) 51 Romeo återvänder ensam = Sorrow (hade varit mysig att dela lusekofta med innan man återvände ensam) 52 Sverige = moongirl (välkommen tillbaka!) 53 OWC = utomjording (vår diplomatiske drönare och drömmare) 54 Din skugga = ololole (i skuggan av ärligheten) 55 Stanna hos mig = Jånna Påp (stanna på forumet, hos din groupie) 56 Celsius = Melack (lika svårtolkat me lack som 9/5+32) 57 Ingenting = popdrog (gillade Verkligen Ingenting) 58 Ingen kunde röra oss = 070307 (Andreas, minns du sångerna?) 59 Godhet = Kentina (ljuv som en vit lilja) 60 2000 = stjärnor (forumets verkliga stjärna) 61 Spökstad = Bravorion (var i så mångas fantasi att det blev spooky i Smallville) 62 Musik non stop = Sockeeer (glad som pop non stop) 63 Nålens öga = Fejkrock (kände sig mer som Alfons än Reinfeldt) 64 Flen/Paris = JLi (det är härligt att drömma sig bort) 65 Innan himlen faller ner = hagelstorm (var ett leende i lä) 66 Minimalen = Anx (synth/electronica definierad) 67 Innan allting tar slut = Rebecka95 (forumets ketchupflaska) 68 Vy från ett luftslott = Läggdags (recenserade musik och räknade moln halva natten?) 69 Hur jag fick dig att älska mig = __Sjufyrasju (innan jag blev forumänkling) 70 Ett år utan sommar = kmb (kvinna med broderier? eller bryderier?) 71 Min värld = Felix_Elite (det är bara att köra på!) 72 Max 500 = Rotuhiiri (många vettiga inlägg, men bara till en viss gräns) 73 Oprofessionell = Oskar (dom andra är så oproffsiga som debattörer) 74 Kungen är död = Lovely Little Queen (forumdrottningen är död) 75 Gravitation = Astronaut: (har lika stark dragningskraft till forumet som till månen) 76 Columbus = Adam K. (vår vise visionär) 77 Chans = Nyårslöftet (sen december ingen snö, men vad hände sen?) 78 Berlin = hundradelssekund (ett tyskt stjärnskott på forumhimlen) 79 Utan dina andetag = meneca (vad vore jag utan alla som passerade förbi) 80 Jag ser dig = Sundance_kid (det vandrande konstprojektet) 81 Välgärningar & illdåd = LadyVelvet (samvete & vanmakt) 82 Skogarna = Sundance_Joel (en garanterat moderatfri förort) 83 Elever = Newborn (äckligast yngst någonsin) 84 Hänsyn = tigertindra (förtrollningen som gör att vi älskar dig) 85 Allt har sin tid = kitteh (men ibland är forumet kul igen och igen) 86 Ett tidsfördriv att dö för = Zockervadd (det är mars du äter zockertårta) 87 La belle epoque = Embelie (fy vad allting suger ändå) 88 En timme en minut = svantee (hans tid på forumet tajmade ut) 89 Tick tack = Staffan747 (Finlands bäste listbroder) 90 FF = okQ8 (europeiska lockelse) 91 Om du var här = sofia747 (när katten är borta...) 92 Krossa allt = gubbjävel (skriv något vackert som gör J. Berg förkrossad) 93 Socker = knyffel (synonym till sötpotatis?) 94 Svart snö = svarta tårar (så kentsk kan ingen vara) 95 Sundance Kid = Indie-Jens (vår solige dans-DJ) 96 Isis & Bast = MrHenko (inte så oproffsig, pyramiden kan få stå) 97 Gamla Ullevi = olivia b (girl next door way out west) 98 När det blåser på månen = tobbenonstop (dist, dist, dist och gratis, tamejfan!) 99 999 = Trivselgrodan (vi har redan tänt på skräpen) * SPOILER * EDIT: Tack Lilla ego och OWC för de snälla orden. M, nog blir jag allt lite nyfiken på dig IRL för att få uppleva om du är så som du utmålar dig. Listan var lite skämt, lite på allvar, men något öde värre än döden sträcker den sig troligtvis inte till ... Spökstad: du var lika självskriven på listan som det är självklart att jag aldrig kommer att bli 5-siffrig. Tack och förlåt! (10)
    Rolig lista. Måste tagit ett tag. Många forumiter som man minns (och några jag glömt). År utan sommar passar fint.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Väldig rolig och ambitiös lista. Vilket jobb du har lagt ner!!!
    livräddaren har jag väl själv aldrig sett som min låt, men fin och jag gillar. Jag antar att det är skräphögen i fragglarna du menar? Vet inte hur jag skall ta det, men den var väl cool om jag minns rätt. Föredrar att se det så!

EDIT: Läste ditt tillägg nu. Tackar ödmjukast
    Senast redigerat av -hulda- den 2015-09-12 klockan 10:20.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Den 9/9 år 9 på forumet.

1 Stoppa mig juni = Oktjabrj (lilla ego har rymt)
    2 Ensammast i Sverige = Insanity within (solitaire diktare)
    3 M = jazzpurist (det ungerska allvaret är på liv och död)
    4 Ansgar & Evelyne = Havsänglar (månne lika vacker som konstnärlig)
    5 Längesen vi sågs = Enskadaredanskedd (vart tog den goda musiksmaken vägen?)
    6 Sjukhus = Embrace (identitetsmagnet som går ensam in i ljuset)
    7 Den andra sidan = Josso (sötugriska på andra sidan)
    8 Glasäpplen = Ett öde värre än döden (en mur av novemberpoesi strax innan jul)
    9 Noll = kentidiiot (fotogenen i linsen som bevakade dig)
    10 Den döda vinkeln = Myrpou (du tvärbegåvade på jakt efter sagolika vyer)
    11 Det finns inga ord = hobbelvot (kryptisk i brist på ord?)
    12 Dom som försvann = loveavtryck (dom skönaste skämten som försvann)
    13 747 = bcq (Liverpoolglidaren)
    14 Klåparen = sundance_danne (skojfrisk tantälskare)
    15 Vi mot världen = rose_noire (den klokaste öltunnan i staden)
    16 400 slag = Gustaf-747 (har många känslor, minst några hundra)
    17 Livräddaren = -hulda- (vår allmysande skräphög)
    18 Mannen i den vita hatten = kallt kaffe med socker (16 år senare)
    19 Var är vi nu? = J. Berg (Skaparen)
    20 Alla mot alla = KnekkKnekk (tjejtjej)
    21 Mirage = Jago (hägringslik)
    22 Beskyddaren = henrik (Brandväggen)
    23 Det kanske kommer en förändring = K. Engdahl (numera ojämtsk?)
    24 Ensam lång väg hem = Laila Mari-Gigi Andersen (TT för livssanningar)
    25 Tänd på = Glödlampan (<mitt minne har slocknat här>)
    26 Simmaren = frågg (den skämtsamma grodan)
    27 Ruta 1 = chengdu (vår världsentreprenör)
    28 Ismael = david_h (grabben-bakom-dörren-bredvid)
    29 Vals för satan (din vän pessimisten) = Flaskbottnadgaphals (min vän optimisten)
    30 Team Building = Wasti (oskiljbar från #64)
    31 Dom andra = KRM (Könet Riktigt Maskerat)
    32 Berg & dalvana = snö (det ständiga tankeflödet)
    32 Vinter02 = Kevlarsjälen (känns som en evighet sedan)
    33 Petroleum = vetur (drömmer om friska atoller och koraller)
    34 Du är ånga = Fast forward (snabbflyktig likt vatten)
    35 Färger på natten = _happy (vår glädjedrog)
    36 Kevlarsjäl = Palace & main (jämtskan som försvann till moderskap i vinterland)
    37 Nihilisten = Mr. ? (den maskerade hypnotisören)
    38 Töntarna = Eskils mor (så lägg dig ner och sov, lille Eskil)
    39 På drift? = 13_Maj_tjejen (frisvävare på många plan)
    40 Saker man ser = Automatvapen (Betraktarögat)
    41 Kärleken väntar = Anna.92 (det är lätt att vara liberal som apsnygg)
    42 Palace & Main = Vettvilling (vill vara vettig)
    43 Visslaren = Clive_Burrs_granne (odlade sin mystik länge och väl)
    44 Du var min armé = Reina (månne lika vacker i själen som Reine är i Norge)
    45 Hjärta = The Plague (har Norpans rödaste Kenthjärta)
    46 Generation Ex = Grävlingen (Tillbaka till forntiden)
    47 Taxmannen = Edvin_747 (forumvalpar är alltid söta)
    48 Månadens erbjudande = förgätmigej (Månadens skräptrådsselfie efter Essingen och Kransen)
    49 Varje gång du möter min blick = Jena (är kärlek då hon gillar 80-talet)
    50 Elefanter = mh (moderator hardstyle)
    51 Romeo återvänder ensam = Sorrow (hade varit mysig att dela lusekofta med innan man återvände ensam)
    52 Sverige = moongirl (välkommen tillbaka!)
    53 OWC = utomjording (vår diplomatiske drönare och drömmare)
    54 Din skugga = ololole (i skuggan av ärligheten)
    55 Stanna hos mig = Jånna Påp (stanna på forumet, hos din groupie)
    56 Celsius = Melack (lika svårtolkat me lack som 9/5+32)
    57 Ingenting = popdrog (gillade Verkligen Ingenting)
    58 Ingen kunde röra oss = 070307 (Andreas, minns du sångerna?)
    59 Godhet = Kentina (ljuv som en vit lilja)
    60 2000 = stjärnor (forumets verkliga stjärna)
    61 Spökstad = Bravorion (var i så mångas fantasi att det blev spooky i Smallville)
    62 Musik non stop = Sockeeer (glad som pop non stop)
    63 Nålens öga = Fejkrock (kände sig mer som Alfons än Reinfeldt)
    64 Flen/Paris = JLi (det är härligt att drömma sig bort)
    65 Innan himlen faller ner = hagelstorm (var ett leende i lä)
    66 Minimalen = Anx (synth/electronica definierad)
    67 Innan allting tar slut = Rebecka95 (forumets ketchupflaska)
    68 Vy från ett luftslott = Läggdags (recenserade musik och räknade moln halva natten?)
    69 Hur jag fick dig att älska mig = __Sjufyrasju (innan jag blev forumänkling)
    70 Ett år utan sommar = kmb (kvinna med broderier? eller bryderier?)
    71 Min värld = Felix_Elite (det är bara att köra på!)
    72 Max 500 = Rotuhiiri (många vettiga inlägg, men bara till en viss gräns)
    73 Oprofessionell = Oskar (dom andra är så oproffsiga som debattörer)
    74 Kungen är död = Lovely Little Queen (forumdrottningen är död)
    75 Gravitation = Astronaut: (har lika stark dragningskraft till forumet som till månen)
    76 Columbus = Adam K. (vår vise visionär)
    77 Chans = Nyårslöftet (sen december ingen snö, men vad hände sen?)
    78 Berlin = hundradelssekund (ett tyskt stjärnskott på forumhimlen)
    79 Utan dina andetag = meneca (vad vore jag utan alla som passerade förbi)
    80 Jag ser dig = Sundance_kid (det vandrande konstprojektet)
    81 Välgärningar & illdåd = LadyVelvet (samvete & vanmakt)
    82 Skogarna = Sundance_Joel (en garanterat moderatfri förort)
    83 Elever = Newborn (äckligast yngst någonsin)
    84 Hänsyn = tigertindra (förtrollningen som gör att vi älskar dig)
    85 Allt har sin tid = kitteh (men ibland är forumet kul igen och igen)
    86 Ett tidsfördriv att dö för = Zockervadd (det är mars du äter zockertårta)
    87 La belle epoque = Embelie (fy vad allting suger ändå)
    88 En timme en minut = svantee (hans tid på forumet tajmade ut)
    89 Tick tack = Staffan747 (Finlands bäste listbroder)
    90 FF = okQ8 (europeiska lockelse)
    91 Om du var här = sofia747 (när katten är borta...)
    92 Krossa allt = gubbjävel (skriv något vackert som gör J. Berg förkrossad)
    93 Socker = knyffel (synonym till sötpotatis?)
    94 Svart snö = svarta tårar (så kentsk kan ingen vara)
    95 Sundance Kid = Indie-Jens (vår solige dans-DJ)
    96 Isis & Bast = MrHenko (inte så oproffsig, pyramiden kan få stå)
    97 Gamla Ullevi = olivia b (girl next door way out west)
    98 När det blåser på månen = tobbenonstop (dist, dist, dist och gratis, tamejfan!)
    99 999 = Trivselgrodan (vi har redan tänt på skräpen)

Spökstad: du var lika självskriven på listan som det är självklart att jag aldrig kommer att bli 5-siffrig.
    Ett år utan sommar: visst tog det en vecka (utan sommar) att sätta ihop listan men med tanke på de år jag lagt här kunde det vara på sin plats med en ordentlig sista avskedshälsning.
    Livräddaren: att rädda liv är ju lite av din grej och den allvetande sophögen är ju någon som Fragglarna går till när de behöver få klarhet. Lite som forumiterna går till den mysiga Hulda i skräpen när de behöver få lite stöd och uppmuntran. Bianca är hennes låt, men då Livräddaren är min speciella favorit på Isola passade den bra istället.

Tack och förlåt! (10)
    Helt klart "Årets inlägg" om vi sysslar med sådant fortfarande

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Oj vilken briljant tråd. Den var på väg mot botten men här fann jag den igen minsann!

Den 9/9 år 9 på forumet.

...
    ...
    Haha, jättekul att vara med på en sån här lista såklart men vad menas med detta? Eller jaha insåg att han inte kommer skriva mer, blev helt mållös nu. Vilka jävla karaktärer det finns. Stort som fan.

PS. åh vad jag saknar _happy när jag läser här. Han kom som en vårvind och blåste liv i de mest oväntade situationerna. Skulle göra allt för att få ta ett par öl med honom!
    Senast redigerat av Felix_Elite. den 2016-01-11 klockan 21:49.

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Den 9/9 år 9 på forumet.

1 Stoppa mig juni = Oktjabrj (lilla ego har rymt)
    2 Ensammast i Sverige = Insanity within (solitaire diktare)
    3 M = jazzpurist (det ungerska allvaret är på liv och död)
    4 Ansgar & Evelyne = Havsänglar (månne lika vacker som konstnärlig)
    5 Längesen vi sågs = Enskadaredanskedd (vart tog den goda musiksmaken vägen?)
    6 Sjukhus = Embrace (identitetsmagnet som går ensam in i ljuset)
    7 Den andra sidan = Josso (sötugriska på andra sidan)
    8 Glasäpplen = Ett öde värre än döden (en mur av novemberpoesi strax innan jul)
    9 Noll = kentidiiot (fotogenen i linsen som bevakade dig)
    10 Den döda vinkeln = Myrpou (du tvärbegåvade på jakt efter sagolika vyer)
    11 Det finns inga ord = hobbelvot (kryptisk i brist på ord?)
    12 Dom som försvann = loveavtryck (dom skönaste skämten som försvann)
    13 747 = bcq (Liverpoolglidaren)
    14 Klåparen = sundance_danne (skojfrisk tantälskare)
    15 Vi mot världen = rose_noire (den klokaste öltunnan i staden)
    16 400 slag = Gustaf-747 (har många känslor, minst några hundra)
    17 Livräddaren = -hulda- (vår allmysande skräphög)
    18 Mannen i den vita hatten = kallt kaffe med socker (16 år senare)
    19 Var är vi nu? = J. Berg (Skaparen)
    20 Alla mot alla = KnekkKnekk (tjejtjej)
    21 Mirage = Jago (hägringslik)
    22 Beskyddaren = henrik (Brandväggen)
    23 Det kanske kommer en förändring = phosfelis (numera ojämtsk?)
    24 Ensam lång väg hem = Laila Mari-Gigi Andersen (TT för livssanningar)
    25 Tänd på = Glödlampan (<mitt minne har slocknat här>)
    26 Simmaren = frågg (den skämtsamma grodan)
    27 Ruta 1 = chengdu (vår världsentreprenör)
    28 Ismael = david_h (grabben-bakom-dörren-bredvid)
    29 Vals för satan (din vän pessimisten) = Flaskbottnadgaphals (min vän optimisten)
    30 Team Building = Wasti (oskiljbar från #64)
    31 Dom andra = KRM (Könet Riktigt Maskerat)
    32 Berg & dalvana = snö (det ständiga tankeflödet)
    32 Vinter02 = Kevlarsjälen (känns som en evighet sedan)
    33 Petroleum = vetur (drömmer om friska atoller och koraller)
    34 Du är ånga = Fast forward (snabbflyktig likt vatten)
    35 Färger på natten = _happy (vår glädjedrog)
    36 Kevlarsjäl = Palace & main (jämtskan som försvann till moderskap i vinterland)
    37 Nihilisten = Mr. ? (den maskerade hypnotisören)
    38 Töntarna = Eskils mor (så lägg dig ner och sov, lille Eskil)
    39 På drift? = 13_Maj_tjejen (frisvävare på många plan)
    40 Saker man ser = Automatvapen (Betraktarögat)
    41 Kärleken väntar = Anna.92 (det är lätt att vara liberal som apsnygg)
    42 Palace & Main = Vettvilling (vill vara vettig)
    43 Visslaren = Clive_Burrs_granne (odlade sin mystik länge och väl)
    44 Du var min armé = Reina (månne lika vacker i själen som Reine är i Norge)
    45 Hjärta = The Plague (har Norpans rödaste Kenthjärta)
    46 Generation Ex = Grävlingen (Tillbaka till forntiden)
    47 Taxmannen = Edvin_747 (forumvalpar är alltid söta)
    48 Månadens erbjudande = förgätmigej (Månadens skräptrådsselfie efter Essingen och Kransen)
    49 Varje gång du möter min blick = Jena (är kärlek då hon gillar 80-talet)
    50 Elefanter = mh (moderator hardstyle)
    51 Romeo återvänder ensam = Sorrow (hade varit mysig att dela lusekofta med innan man återvände ensam)
    52 Sverige = moongirl (välkommen tillbaka!)
    53 OWC = utomjording (vår diplomatiske drönare och drömmare)
    54 Din skugga = ololole (i skuggan av ärligheten)
    55 Stanna hos mig = Jånna Påp (stanna på forumet, hos din groupie)
    56 Celsius = Melack (lika svårtolkat me lack som 9/5+32)
    57 Ingenting = popdrog (gillade Verkligen Ingenting)
    58 Ingen kunde röra oss = 070307 (Andreas, minns du sångerna?)
    59 Godhet = Kentina (ljuv som en vit lilja)
    60 2000 = stjärnor (forumets verkliga stjärna)
    61 Spökstad = Bravorion (var i så mångas fantasi att det blev spooky i Smallville)
    62 Musik non stop = Sockeeer (glad som pop non stop)
    63 Nålens öga = Fejkrock (kände sig mer som Alfons än Reinfeldt)
    64 Flen/Paris = JLi (det är härligt att drömma sig bort)
    65 Innan himlen faller ner = hagelstorm (var ett leende i lä)
    66 Minimalen = Anx (synth/electronica definierad)
    67 Innan allting tar slut = Rebecka95 (forumets ketchupflaska)
    68 Vy från ett luftslott = Läggdags (recenserade musik och räknade moln halva natten?)
    69 Hur jag fick dig att älska mig = __Sjufyrasju (innan jag blev forumänkling)
    70 Ett år utan sommar = kmb (kvinna med broderier? eller bryderier?)
    72 Max 500 = Rotuhiiri (många vettiga inlägg, men bara till en viss gräns)
    73 Oprofessionell = Oskar (dom andra är så oproffsiga som debattörer)
    74 Kungen är död = Lovely Little Queen (forumdrottningen är död)
    75 Gravitation = Astronaut: (har lika stark dragningskraft till forumet som till månen)
    76 Columbus = Adam K. (vår vise visionär)
    77 Chans = Nyårslöftet (sen december ingen snö, men vad hände sen?)
    78 Berlin = hundradelssekund (ett tyskt stjärnskott på forumhimlen)
    79 Utan dina andetag = meneca (vad vore jag utan alla som passerade förbi)
    80 Jag ser dig = Sundance_kid (det vandrande konstprojektet)
    81 Välgärningar & illdåd = LadyVelvet (samvete & vanmakt)
    82 Skogarna = Sundance_Joel (en garanterat moderatfri förort)
    83 Elever = Newborn (äckligast yngst någonsin)
    84 Hänsyn = tigertindra (förtrollningen som gör att vi älskar dig)
    85 Allt har sin tid = kitteh (men ibland är forumet kul igen och igen)
    86 Ett tidsfördriv att dö för = Zockervadd (det är mars du äter zockertårta)
    87 La belle epoque = Embelie (fy vad allting suger ändå)
    88 En timme en minut = svantee (hans tid på forumet tajmade ut)
    89 Tick tack = Staffan747 (Finlands bäste listbroder)
    90 FF = okQ8 (europeiska lockelse)
    91 Om du var här = sofia747 (när katten är borta...)
    92 Krossa allt = gubbjävel (skriv något vackert som gör J. Berg förkrossad)
    93 Socker = knyffel (synonym till sötpotatis?)
    94 Svart snö = svarta tårar (så kentsk kan ingen vara)
    95 Sundance Kid = Indie-Jens (vår solige dans-DJ)
    96 Isis & Bast = MrHenko (inte så oproffsig, pyramiden kan få stå)
    97 Gamla Ullevi = olivia b (girl next door way out west)
    98 När det blåser på månen = tobbenonstop (dist, dist, dist och gratis, tamejfan!)
    99 999 = Trivselgrodan (vi har redan tänt på skräpen)

Spökstad: du var lika självskriven på listan som det är självklart att jag aldrig kommer att bli 5-siffrig.
    Ett år utan sommar: visst tog det en vecka (utan sommar) att sätta ihop listan men med tanke på de år jag lagt här kunde det vara på sin plats med en ordentlig sista avskedshälsning.
    Livräddaren: att rädda liv är ju lite av din grej och den allvetande sophögen är ju någon som Fragglarna går till när de behöver få klarhet. Lite som forumiterna går till den mysiga Hulda i skräpen när de behöver få lite stöd och uppmuntran. Bianca är hennes låt, men då Livräddaren är min speciella favorit på Isola passade den bra istället.
    Tack Glasäpplet, jag får hoppas på ett postumt pris.

Tack och förlåt! (10)
    Den här listan var ambitiös och svår att överträffa denna andra gång som jag lämnat ett alias bakom mig här. Jag kan förstå att du gav upp då liksom jag ger upp nu. Ett trevligt forum för tio år sedan, men när nästan ingen går "all in" för att förgylla forumet känns det inte längre så motiverat att hålla lågan uppe. Mitt avslut på 2000 inlägg är väl ändå coolare än 9999? Jag tänkte väl det. Tobbe och Astronaut tyckte det var lite "1999" att avsluta på det här sättet, men jag är nog lite kentsk i det här avseendet. Att överdramatisera slutet känns festligare. Allt eller inget hela vägen. Sedan kan man komma tillbaka i en annan version av sig själv när andan faller på.

Bye bye!
    /namokab aka J. Bergtagen

2000: Milleniumbuggen visar sig vara en överdriven varningsflagga. Öresundsbron och Lærdalstunneln (världens längsta) öppnas. Nils Poppe dör. Kent släpper B-sidor. Låten 2000 släpps långt senare.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

The end is near.

Tack själv. Detta forum har verkligen varit en del av ens liv och nu är det som det är med allting.
    Jag får önska alla dom fans som är kvar ett lycka till.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Sidan 59 av 59 FörstaFörsta ... 94950515253545556575859

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •