Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 51

Ämne: Hur många gånger kan man bli avstängd...

  1. #16
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Ja, och det har fortfarande ingenting att göra med hur många avstängningar man kan dra på sig innan det blir permanent. Det där handlar ju bara om hur man ska göra för att undvika att dra på sig avstängningar i första hand, vilket inte är intressant alls, för folk borde kunna hålla sig i skinnet från första början.

    Den här tråden ämnade avhandla vad som händer när man redan blivit avstängd ett antal gånger. Förstår du hur jag menar?
    jag är med, men om fler lär sig hur man inte ska göra så hamnar man ju inte i den situationen att man ska stänga av någon permanent. men okej det är inte till fullo relevant för den här tråden det är jag medveten om.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  2. #17
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Tackar för den informationen, utomjordning. Så dessa straffpoäng försvinner alltså inom t ex 10 dagar?
    Kanske skulle man göra så att man inte tar bort straffpoängen alls? För det är väl ganska svårt att samla 100 poäng under 10 dagar? Eller ligger de 5 poäng man fick från första början kvar "för alltid", så att säga?
    Ja, straffpoängen förfaller efter ett tag. Men vi kan fortfarande se hur många poäng en person fått, den informationen försvinner aldrig.

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    jag tycker det är tveksamt om man ska bli avstängd för att kalla någon hycklare, säga att någon lever i en livslögn, länka till en tråd här på forumet, detta inlägg etc.
    De som blev avstängda häromkvällen hade samlat på sig tio poäng på kort tid, det rörde sig alltså om automatiska avstängningar.

    När det gäller ditt inlägg om livslögnen hade jag skrivit två gånger i tråden att det skulle vara slut på personangrepp. Då tar man det lugnt. Man fortsätter inte tjafsa, som du gjorde. Hur allvarligt personangreppet är har mindre betydelse i en sådan situation. Jag hade varnat er upprepade gånger, ändå struntar du i det. Det måste du väl förstå, att du borde ha chillat lite?

    När det gäller bilden bedömdes den som väldigt olämplig, vilket jag tror att de flesta håller med om.
    Låt dom komma nu

  3. #18
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    När det gäller bilden bedömdes den som väldigt olämplig, vilket jag tror att de flesta håller med om.
    Varför är då bilden kvar?

  4. #19
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag kanske är blind, men jag hittar ingenting om anmärkningar.
    En automatisk avstängning är ju summan av varningar va, så varför skulle det vara skillnad på den avstängningen och någon annan?
    Det står ju massor om anmärkningar? Det här till exempel:

    Man kan få både varningar och anmärkningar. Varning är en mildare form av tillrättavisning medan en anmärkning är den hårdare formen. En anmärkning ger alltid straffpoäng. Dessa straffpoäng har en giltighetstid på ett visst antal dagar. Drar man på sig flera straffpoäng under samma tidsperiod kan man komma upp i så många poäng att man blir avstängd.

    En automatisk avstängning är summan av två anmärkningar på vardera fem poäng, alltså sammanlagt tio poäng.
    En avstängning på en eller två månader delas ut vid allvarligare regelbrott och ger 100 respektive 200 straffpoäng.
    Låt dom komma nu

  5. #20
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ja, straffpoängen förfaller efter ett tag. Men vi kan fortfarande se hur många poäng en person fått, den informationen försvinner aldrig.
    Då är jag med. Men i dagsläget finns alltså ingen gräns för hur många kortare avstängningar man kan uppnå innan man får en permanent?

    Back to topic: Jag vidhåller att man bör få 2 eller höst 3 kortare avstängningar (typ 2 veckor eller nåt) innan men får en permanent. Och helt slopa 1- och 2-månadersavstängningarna. My 2 cents.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #21
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Då är jag med. Men i dagsläget finns alltså ingen gräns för hur många kortare avstängningar man kan uppnå innan man får en permanent?
    Nej, det finns det inte.
    Låt dom komma nu

  7. #22
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    De som blev avstängda häromkvällen hade samlat på sig tio poäng på kort tid, det rörde sig alltså om automatiska avstängningar.

    När det gäller ditt inlägg om livslögnen hade jag skrivit två gånger i tråden att det skulle vara slut på personangrepp. Då tar man det lugnt. Man fortsätter inte tjafsa, som du gjorde. Hur allvarligt personangreppet är har mindre betydelse i en sådan situation. Jag hade varnat er upprepade gånger, ändå struntar du i det. Det måste du väl förstå, att du borde ha chillat lite?

    När det gäller bilden bedömdes den som väldigt olämplig, vilket jag tror att de flesta håller med om.
    nu talar jag för mig, men jag tycker inte det är så farligt att säga att någon lever i en livslögn, knappt ett personangrepp överhuvudtaget. och ok jag är med på att man ska ta det lugnare om en moderator har sagt till i tråden innan, men att länka till en tråd här på forumet då? nu kan jag inte bevisa att det har utdelats en varning för det eftersom det är nåt jag har fått berättat för mig men jag tycker det låter konstigt, oavsett vilken tråd det är.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  8. #23
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    nu talar jag för mig, men jag tycker inte det är så farligt att säga att någon lever i en livslögn, knappt ett personangrepp överhuvudtaget. och ok jag är med på att man ska ta det lugnare om en moderator har sagt till i tråden innan, men att länka till en tråd här på forumet då? nu kan jag inte bevisa att det har utdelats en varning för det eftersom det är nåt jag har fått berättat för mig men jag tycker det låter konstigt, oavsett vilken tråd det är.
    Jag känner inte till den varningen. Men generellt sett kan jag säga att det som berättas om varningar och hur det i själva verket ligger till ofta inte är samma sak.
    Låt dom komma nu

  9. #24
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Det står ju massor om anmärkningar? Det här till exempel:

    Man kan få både varningar och anmärkningar. Varning är en mildare form av tillrättavisning medan en anmärkning är den hårdare formen. En anmärkning ger alltid straffpoäng. Dessa straffpoäng har en giltighetstid på ett visst antal dagar. Drar man på sig flera straffpoäng under samma tidsperiod kan man komma upp i så många poäng att man blir avstängd.

    En automatisk avstängning är summan av två anmärkningar på vardera fem poäng, alltså sammanlagt tio poäng.
    En avstängning på en eller två månader delas ut vid allvarligare regelbrott och ger 100 respektive 200 straffpoäng.
    Tack.
    Jag var alltså blind.

  10. #25
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Mitt mål är att bli avstängd 100 gånger

    hahahaha. stina är bäst alltså
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  11. #26
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    En annan sak som vore bra, är att om det i forumets programvara, går att visa FÖR ALLA ANVÄNDARE när ett inlägg renderat i varning.

    I dagsläget är det väl bara moderatorer och den varnade som ser detta?
    Senast redigerat av Clive_Burrs_granne den 2009-11-16 klockan 21:30. Anledning: snyftningsfel

  12. #27

  13. #28
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Nu var det inte jag som delade ut den varningen/anmärkningen. Men nej, det är inte så ofta vi brukar radera inlägg, så är det.
    Vi påpekade ju ändå för användaren att bilden var olämplig, det är trots allt det viktigaste.
    Dock avviker vi nu från ämnet för den här tråden.
    Låt dom komma nu

  14. #29
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Nu var det inte jag som delade ut den varningen/anmärkningen. Men nej, det är inte så ofta vi brukar radera inlägg, så är det.
    Vi påpekade ju ändå för användaren att bilden var olämplig, det är trots allt det viktigaste.
    Dock avviker vi nu från ämnet för den här tråden.
    I understand.
    Har du lust att besvara min undran 2-3 inlägg upp?

  15. #30
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    En annan sak som vore bra, är att om det i forumets programvara, går att visa FÖR ALLA ANVÄNDARE när ett inlägg renderat i varning.

    I dagsläget är det väl bara moderatorer och den varnade som ser detta?
    Personligen ser jag ingen anledning att visa för alla användare när ett inlägg renderat i varning.
    Det är en sak mellan användaren och moderatorerna.
    Låt dom komma nu

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •