Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 51

Ämne: Hur många gånger kan man bli avstängd...

  1. #1
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard Hur många gånger kan man bli avstängd...

    ...innan avstängningen är permanent?

  2. #2
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Vi har ingen fast gräns för det i nuläget.
    Låt dom komma nu

  3. #3
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Vi har ingen fast gräns för det i nuläget.
    Då föreslår jag att man startar en omröstning bland medlemmarna.
    Det är ju helt sjukt som det är nu iaf.

  4. #4
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Själv skulle jag säga 2 eller max 3 gånger. Det krävs ju rätt stora eller frekventa brott mot reglerna för att föranleda en avstängning antar jag? Sen om man lyckas med det igen vet jag inte riktigt hur man är funtad...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  5. #5
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Själv skulle jag säga 2 eller max 3 gånger. Det krävs ju rätt stora eller frekventa brott mot reglerna för att föranleda en avstängning antar jag? Sen om man lyckas med det igen vet jag inte riktigt hur man är funtad...
    2 gånger håller jag med om.

    1 gång - ingen gång.
    2 gånger - 1 gång för mycket.

  6. #6
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Mitt mål är att bli avstängd 100 gånger
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Berlin
    Inlägg
    116

    Standard

    Jag tycker att det borde beslutas individuellt, beroende på hur allvarligt det man gjort var.
    När man äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    så blir man aldrig rädd mer...

    Jag går ensam in i ljuset

  8. #8
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Det krävs ju rätt stora eller frekventa brott mot reglerna för att föranleda en avstängning antar jag?
    nej inte särskilt. det har utdelats en del tveksamma varningar men sen blev tråden där man kunde posta anledningarna till avstängningen stängd
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  9. #9
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    nej inte särskilt. det har utdelats en del tveksamma varningar men sen blev tråden där man kunde posta anledningarna till avstängningen stängd
    Öh, va? Vad har stängning av den tråden att göra med hur många avstängningar man borde få innan man inte får nån mer chans? Eller vad menar du?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  10. #10
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Själv skulle jag säga 2 eller max 3 gånger. Det krävs ju rätt stora eller frekventa brott mot reglerna för att föranleda en avstängning antar jag? Sen om man lyckas med det igen vet jag inte riktigt hur man är funtad...
    Här kan du läsa om hur forumets varningar, anmärkningar och avstängningar fungerar: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=2200

    I dagsläget bedömer vi från fall till fall om en livstidsavstängning är nödvändig, men vi har även börjat diskutera behovet av en maxgräns.
    Sedan är frågan om det går att dra en gräns vid antalet avstängningar, det finns ju flera olika. Allt från automatiska avstängningar vid tio poäng inom en viss tid till enmånaders- och tvåmånadersavstängningar.
    Ett bättre mått vore kanske antalet straffpoäng man samlat på sig.

    Felix: Kom igen, säg nu vilka varningar som varit tveksamma, för jag börjar tröttna på ditt tjat.
    Det som är mest tveksamt är väl vissa medlemmars uppförande.
    Låt dom komma nu

  11. #11
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Tackar för den informationen, utomjordning. Så dessa straffpoäng försvinner alltså inom t ex 10 dagar?
    Kanske skulle man göra så att man inte tar bort straffpoängen alls? För det är väl ganska svårt att samla 100 poäng under 10 dagar? Eller ligger de 5 poäng man fick från första början kvar "för alltid", så att säga?
    Senast redigerat av Fast Forward den 2009-11-16 klockan 19:50.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  12. #12
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Öh, va? Vad har stängning av den tråden att göra med hur många avstängningar man borde få innan man inte får nån mer chans? Eller vad menar du?
    den hette ju typ "blivit varnad/avstängd, här lär vi oss hur man INTE ska göra", fler posts i den = fler lär sig hur man inte ska göra

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Felix: Kom igen, säg nu vilka varningar som varit tveksamma, för jag börjar tröttna på ditt tjat.
    Det som är mest tveksamt är väl vissa medlemmars uppförande.
    jag tycker det är tveksamt om man ska bli avstängd för att kalla någon hycklare, säga att någon lever i en livslögn, länka till en tråd här på forumet, detta inlägg etc.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  13. #13
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    och att varna mig för att jag skrev "un lapin vert" en fransk tråd
    att stänga av mig för att loveavtryck skrev "jonna sa att jag inte skulle spamma innan hon gick" från min användare när hon var avstängd
    man behöver inte följa reglerna blint, man kan tänka lite själv innan man delar ut varningar

  14. #14
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nichtmoeglich Visa inlägg
    Jag tycker att det borde beslutas individuellt, beroende på hur allvarligt det man gjort var.
    Nej!
    Lika regler för alla.

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Här kan du läsa om hur forumets varningar, anmärkningar och avstängningar fungerar: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=2200

    I dagsläget bedömer vi från fall till fall om en livstidsavstängning är nödvändig, men vi har även börjat diskutera behovet av en maxgräns.
    Sedan är frågan om det går att dra en gräns vid antalet avstängningar, det finns ju flera olika. Allt från automatiska avstängningar vid tio poäng inom en viss tid till enmånaders- och tvåmånadersavstängningar.
    Ett bättre mått vore kanske antalet straffpoäng man samlat på sig.

    Felix: Kom igen, säg nu vilka varningar som varit tveksamma, för jag börjar tröttna på ditt tjat.
    Det som är mest tveksamt är väl vissa medlemmars uppförande.
    Jag kanske är blind, men jag hittar ingenting om anmärkningar.
    En automatisk avstängning är ju summan av varningar va, så varför skulle det vara skillnad på den avstängningen och någon annan?

    Jag tycker själv att vissa varningar kan vara tveksamma, och du påstår att det är medlemmarnas uppförande som är tveksamt.
    Jag vill påstå att det är vissa moderatorer som godtyckligt delar ut varningar för saker som är bagatellartade.

  15. #15
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    den hette ju typ "blivit varnad/avstängd, här lär vi oss hur man INTE ska göra", fler posts i den = fler lär sig hur man inte ska göra
    Ja, och det har fortfarande ingenting att göra med hur många avstängningar man kan dra på sig innan det blir permanent. Det där handlar ju bara om hur man ska göra för att undvika att dra på sig avstängningar i första hand, vilket inte är intressant alls, för folk borde kunna hålla sig i skinnet från första början.

    Den här tråden ämnade avhandla vad som händer när man redan blivit avstängd ett antal gånger. Förstår du hur jag menar?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •