Har du inte postat den här för ett tag sen?
Har jag för mig.
Postade en liten bit i den "kreativa"-tråden elelr vad den heter som fyller precis samma funktion som denna tråden
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Skriva en bok kan väl vem som helst göra.
Skriva en bra bok däremot...
Låt dom komma nu
En sak som jag tycker är lite rolig med skrivande, även om det självklart är en bisak i sammanhanget, är att hitta på namn och dolda referenser i texten.
Som när huvudpersonerna i min bok tycker om samma musikgrupp. Först hade jag tänkt kalla gruppen för Granit, men sen kom jag på att det var roligare att lägga in en referens till Kent. Funderade på gruppnamnet Stenbrott. Men till slut blev det Tick Tack. Några andra förslag?
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Klåparna. .
http://foto.stilren.se - portfolio
Senast redigerat av namokab den 2010-09-26 klockan 12:16.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Min skrivare säger att färgen har passerat bäst före datum, är det något som är viktigt att veta? Måste färgen bytas ut?
Du och jag ☠
Hej kära forumiter.
Min pojkvän har tillsammans med sin vän skapat en fantasyvärld och de vore väldigt glada ifall ni ville läsa deras senaste novell A Necromancer's Path och möjligtvis ge någon konstruktiv kritik. Här är en kort introduktion till deras projekt:
"Have you seen the Hobbit? Read the book? Seen Lord of the Rings? The creator of Middle-earth, J.R.R. Tolkien, was a perfectionist, and in many ways you can dive into his world of Elves, Hobbits, Orcs and Humans. -Too bad there is one fault in his world: It came to an end. We are not expecting any new books about Middle-earth...
So, we have taken up the work of expanding the world of Fantasy, in an whole new setting, and a whole new World. Our goal is not to imitate Tolkiens world, but to continue his legacy of exploring the limits of Fantasy. We hope that you will follow us on this journey, and enjoy every moment in exploring tales from the Realms of Helitheren!" http://talesfromhelitheren.blogspot.fi/
Ifall ni vill stödja dem och uppmuntra för fortsatt skrivande kan ni gilla deras facebook sida med. https://www.facebook.com/TalesFromHelitheren Den 20:de nästa månad kommer följande novell läggas upp på hemsidan (och hemsidan kommer också förbättras så småningom).
Tacktack!
Whatever you do now, the world still turns.
Hmm jag har alltid mer idéer än någon berättelse.
Ända sen jag läste 1984 som tonåring och jag läste den pararellt på svenska och engelska och jag fick också egna idéer av 1984 och nu när det är helt legalt . Tänk bara på 1Q84 (Q uttalas som nio på japanska) av Haruki Murakami.
Jo Murakami har 'Little people' opposed to Big Brother . Men jag hade direkt Big Sister !
En Big Brother är alla bara rädda för Medans en Big Sister tänker alla att hon kommer att fixa allt till det bättre och henne kan man lita på och följa frivilligt .
Det är en otroligt givande gengre det här att skriva followers eller vad de heter .
Vidare så höll jag alltid med om i slutet att hello NI gillar Big Brother ni har bara inte förstått varför ni gör det ! Eller jag skulle skriva om dubbelspråket var för att omöjligöra lögner för det blir för komplicerat att ljuga också när man hela tiden måste säga tvärtom.
Nema problema för mig att utveckla George Orwells språk till 'fulländning' för eftersom du är tvungen att säga tvärtom hela tiden då är det svårt att besvärsfritt ljuga.
Om nu Winston och Julia var så kära
vad är kärlek då ?
=Trams!
Löjligt skulle jag utmåla deras fåniga för dagen dokusåpeliknande tillvaro.
Dubbleplusgood! eller Ungood !
Jag var otroligt road av nyspråket och jag har inte vågat läsa om boken för jag kanske tycker helt annorlunda så otroligt många år senare. Tror jag läste den en fyra gånger nästan på raken.
Senast redigerat av snö den 2013-01-22 klockan 18:03.