Beatles skickade inte heller sina videor till MTV eller ZTV apropå det J. Berg skrev.
Beatles skickade inte heller sina videor till MTV eller ZTV apropå det J. Berg skrev.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Ja, jag vet att jag är fyra månader för sent ute för denna diskussion, och att den är OT. Dessutom håller jag personligen helt med J.Berg m.fl. om vad 'random' betyder. Avsikten är alltså inte att starta om debatten. Däremot tänkte jag att debattörerna kanske kunde ha glädje av att se att kentforumet inte är enda platsen där ordets betydelse ställer till förtret i inter-generationell kommunikation:
Jag läste igår Språktidningen nr 1/2010 och där skriver chefredaktören Patrik Hadenius om att prata med sin 14-åring i "Ofta att jag fattar ungdomars ord":
"... Vi prövar ett nytt ord: random. Jag trodde att ungdomarna använde det som en direkt översättning av engelskans 'slumpmässigt'. Men det vill inte ungdomarna gå med på. Det betyder tydligen också 'konstigt' eller 'udda'. Men mer exakt hur ordet brukas förblir oklart. Eller är det kanske bara random?"
I den här tråden kom alltså ett exempel på "exakt hur ordet brukas", men jag vet inte om betydelsen 'konstigt' eller 'udda' skulle vara så mycket bättre i detta sammanhang...
Ett udda och konstigt ord kan med stor sannolikhet vara ett slumpmässigt ord.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
tycker denna videon e väldigt fin och välgjord.. till en bra låt
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Någon som vet vart man kan se videon nu? För på youtube så har den tagits bort av upphovsrättsliga blablabla.
Vill verkligen se den!
Du kan pröva deras officiella VEVO-kanal så går det bättre:
Förövrigt är det lite roligt att en nyfunnen vän till mig medverkar i filmen. Träffade honom när jag själv började spela in kortfilmer, här är den första han medverkade i (Fancy But Pointless):
http://www.youtube.com/watch?v=xZV8sccH7sc
Senast redigerat av Sundance_kid den 2012-03-04 klockan 12:27.