Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 36

Ämne: Förslag: GIF - avatarer

  1. #16
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    8 289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Eller är det därför han är avstängd kanske?
    Skulle jag tro.
    Ja, jag är nog lite känsligare för det eftersom jag kommer från en del av Europa där man upplevde andra världskriget på väldigt nära håll. Dessutom har det inget på kentforumet att göra.

  2. #17
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Har ett marsvin något på kentforumet att göra?
    Har döden från sjunde inseglet något på kentforumet att göra?
    Har jonsi och Alex något på kentforumet att göra?
    Alla kanske borde ha herr Berg som avatar så ingen behvöver se något den är allergisk mot.

  3. #18
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    8 289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Har ett marsvin något på kentforumet att göra?
    Har döden från sjunde inseglet något på kentforumet att göra?
    Har jonsi och Alex något på kentforumet att göra?
    Alla kanske borde ha herr Berg som avatar så ingen behvöver se något den är allergisk mot.
    Eftersom mitt användarnamn är Hobbelvot, har en bild på Hobbelvot nåt på kentforumet att göra, annars borde man ha haft som regel att man bara får ha kentrelaterade användarnamn. Dessutom har jag svårt att tro att en bild på ett marsvin väcker samma känslor hos någon som en bild på vår vän Adolf.
    Men eftersom jag har fått så många reaktioner på mitt inlägg är nog rätt slutsats att det är JAG som inte längre har nåt på kentforumet att göra.
    Auf Niewiedersehen.

  4. #19
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Skulle jag tro.
    Ja, jag är nog lite känsligare för det eftersom jag kommer från en del av Europa där man upplevde andra världskriget på väldigt nära håll. Dessutom har det inget på kentforumet att göra.
    Det har jag full respekt för, fast å andra sidan upplevde ju inte du kriget, eller månlandningen.

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Har ett marsvin något på kentforumet att göra?
    Har döden från sjunde inseglet något på kentforumet att göra?
    Har jonsi och Alex något på kentforumet att göra?
    Alla kanske borde ha herr Berg som avatar så ingen behvöver se något den är allergisk mot.
    Bra där!
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

  5. #20
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Eftersom mitt användarnamn är Hobbelvot, har en bild på Hobbelvot nåt på kentforumet att göra, annars borde man ha haft som regel att man bara får ha kentrelaterade användarnamn. Dessutom har jag svårt att tro att en bild på ett marsvin väcker samma känslor hos någon som en bild på vår vän Adolf.
    Men eftersom jag har fått så många reaktioner på mitt inlägg är nog rätt slutsats att det är JAG som inte längre har nåt på kentforumet att göra.
    Auf Niewiedersehen.
    Jag håller med dig, jag känner inte heller till något marsvin som utrotade sammanlagt 11 miljoner människor i förintelseläger under andra världskriget.
    Förhoppningsvis blir avsedd forumit ombedd att byta bild innan han återkommer från sin avstängning.
    Och skulle någon ta anstöt av min avatar från Sjunde inseglet får jag väl byta den, men det tror jag knappast är fallet.

  6. #21
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    tror att han har hitleravataren just för att människor tar för givet att det är något fel.
    samtidigt står det ingenstans att det skulle vara förbjudet och ingen ger något bra svar på varför man inte skulle få ha det mer än att "det fattar du väl själv!" nej det kanske inte man inte gör om man är nazist. får man inte vara här om man är nazist? säg det isåfall.
    vilka diktatorer är okej att ha som avatar? stalin och hitler är inte okej vet vi nu.
    är det okej med fidel castro? är det okej med saddam hussein? dom är ju inte såå farliga......

  7. #22
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    tror att han har hitleravataren just för att människor tar för givet att det är något fel.
    samtidigt står det ingenstans att det skulle vara förbjudet och ingen ger något bra svar på varför man inte skulle få ha det mer än att "det fattar du väl själv!" nej det kanske inte man inte gör om man är nazist. får man inte vara här om man är nazist? säg det isåfall.
    vilka diktatorer är okej att ha som avatar? stalin och hitler är inte okej vet vi nu.
    är det okej med fidel castro? är det okej med saddam hussein? dom är ju inte såå farliga......
    Ja vill man testa gränser så...

  8. #23
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Det är väl inget fel med det?

  9. #24
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Eller så skickar du din fråga direkt till någon av moderatorerna istället (vilken avatar som är OK och vilken som inte är det).

  10. #25
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    eller så ändrar man i reglerna så alla nya medlemmar fattar att det inte är åsiktsfrihet som gäller?

  11. #26
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    eller så ändrar man i reglerna så alla nya medlemmar fattar att det inte är åsiktsfrihet som gäller?
    Detta forum är inte demokratiskt eller åsiktsfrihetsliberalt.
    Jag tror mig läst det i reglerna, eller av något svar från moderator någon gång.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

  12. #27
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    6. Du bör hålla en positiv och vänlig ton, och inte provocera. Uppträd på ett trevligt och civiliserat sätt. Personangrepp, hets mot folkgrupp och liknande är givetvis inte tillåtet. Följ allmän "netikett".

    När du ger dig in i en debatt, kritisera åsikterna och inte personen. Undvik ord som kan upplevas som stötande, till exempel könsord och grova svordomar. Skriv inte nedvärderande om någon på grund av ras, religion, kultur, kön, sexuell läggning, utseende eller liknande.Tänk på att ironi lätt kan missförstås i skriven text. Provocerande skämt om dödsfall och liknande är inte uppskattat då det finns andra som kan ta illa upp av dessa.

    Jag tycker det är ganska solklart. Hitler har ingenting på det här forumet att göra.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  13. #28
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    GIF. Rörliga bilder. Ungefär som detta:
    Även om det ser roligt ut så fungerar våra ögon så att allt som rör sig vill vi titta på reflexmässigt för att ha koll på läget. Personligen tycker jag det är mycket irriterande med blinkande saker eller saker som rör sig i periferin av mitt synfält så jag vill inte ha sådana.
    Jag klickar alltid bort allt som rör sig när jag skriver.

  14. #29
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Jag tycker det är ganska solklart. Hitler har ingenting på det här forumet att göra.
    Fick användaren en möjlighet att rätta till "misstaget" innan han blev avstängd?
    Det kan ju vara så att alla inte kan forumreglerna klockan 3 mitt i natten.

    Fast å andra sidan är ju en bild, inte samma sak som att skriva nedsättande saker.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

  15. #30
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Jag tror att man är ganska väl medveten om vad man gör, när man väljer en avatar med Hitler.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •