det var på grund av avataren jag var avstängd, ja. en månads avstängning blev facit för detta otyg
nej det fick jag inte, trots att utomjording sa att jag skulle få det här
Vad nu det här har att göra med GIF-avatarer kan man undra... Men okej.
Här glöms ingenting, kan jag meddela. Så här var det. Jag ifrågasatte lämpligheten i att ha Hitler som avatar, men Felix såg ingen anledning att byta. Det var med andra ord lönlöst att diskutera saken vidare med honom. Det var också väldigt tydligt att han bara hade avataren för att provocera, vilket strider mot reglerna.
Sedan diskuterade vi saken moderatorerna sinsemellan och kom fram till att en månads avstängning var lämpligt i det här fallet. Att jag skulle ha lovat Felix att få "rätta till misstaget" innan han blev avstängd är inte sant. Att han påstår det är provocerande i sig. Vad jag menade var att om han inte själv inser hur olämplig hans massmördaravatar är, får han vara beredd på åtgärder från vår sida. Om vi kräver att du byter avatar kommer vi att meddela det. Ja, tydligare än med en månads avstängning kan vi nog inte meddela att ett avatarbyte är nödvändigt. Men kom inte och säg att du inte fick en förvarning. Sedan är det tydligen så att du och vissa andra inte uppskattar att man som moderator försöker ge er en hint om vad som är rätt och fel, lämpligt och olämpligt. Okej, tråkigt att det är så, men då kör vi på den linjen. Så slipper vi få skit efteråt för att vi försökt vara lite schyssta.
Låt dom komma nu
clive burrs granne får minsann ha ett hakkors som ort, när ska ni banna honom?
Diskussionen om GIF-avatarer är hur som helst avslutad, därmed låses tråden.
Låt dom komma nu