Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Förslag: GIF - avatarer

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Jag tror att man är ganska väl medveten om vad man gör, när man väljer en avatar med Hitler.
    Självfallet, men det är ju inte samma sak som att skriva nedslående saker om ras, kön eller religion.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Det kanske bara är du som är lite överkänslig?
    Hade det varit ett problem för majoriteten av användarna, hade den säkert redan varit borta.

Eller är det därför han är avstängd kanske?
    det var på grund av avataren jag var avstängd, ja. en månads avstängning blev facit för detta otyg

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Fick användaren en möjlighet att rätta till "misstaget" innan han blev avstängd?
    Det kan ju vara så att alla inte kan forumreglerna klockan 3 mitt i natten
    nej det fick jag inte, trots att utomjording sa att jag skulle få det här
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    det var på grund av avataren jag var avstängd, ja. en månads avstängning blev facit för detta otyg

Det där hade nog utomjording råkat glömma. Synd att ingen uppmärksammade honom på det under din avstängning. Då kunde du kanske ha fått komma igen tidigare.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det där hade nog utomjording råkat glömma. Synd att ingen uppmärksammade honom på det under din avstängning. Då kunde du kanske ha fått komma igen tidigare.
    Vad nu det här har att göra med GIF-avatarer kan man undra... Men okej.
    Här glöms ingenting, kan jag meddela. Så här var det. Jag ifrågasatte lämpligheten i att ha Hitler som avatar, men Felix såg ingen anledning att byta. Det var med andra ord lönlöst att diskutera saken vidare med honom. Det var också väldigt tydligt att han bara hade avataren för att provocera, vilket strider mot reglerna.

Sedan diskuterade vi saken moderatorerna sinsemellan och kom fram till att en månads avstängning var lämpligt i det här fallet. Att jag skulle ha lovat Felix att få "rätta till misstaget" innan han blev avstängd är inte sant. Att han påstår det är provocerande i sig. Vad jag menade var att om han inte själv inser hur olämplig hans massmördaravatar är, får han vara beredd på åtgärder från vår sida. Om vi kräver att du byter avatar kommer vi att meddela det. Ja, tydligare än med en månads avstängning kan vi nog inte meddela att ett avatarbyte är nödvändigt. Men kom inte och säg att du inte fick en förvarning. Sedan är det tydligen så att du och vissa andra inte uppskattar att man som moderator försöker ge er en hint om vad som är rätt och fel, lämpligt och olämpligt. Okej, tråkigt att det är så, men då kör vi på den linjen. Så slipper vi få skit efteråt för att vi försökt vara lite schyssta.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

clive burrs granne får minsann ha ett hakkors som ort, när ska ni banna honom?

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Diskussionen om GIF-avatarer är hur som helst avslutad, därmed låses tråden.
    Låt dom komma nu

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •