Visa resultat för omröstning: "Röd", din favoritskiva med Kent?

Antal röster
195. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

60 30,77%
  • Nej

135 69,23%
Sidan 8 av 8 FörstaFörsta 12345678
Resultat 106 till 111 av 111

Ämne: Är "Röd" din favoritskiva med Kent?

Standard

Lyssnade på skivan för femtioelfte gången imorse, och jag slogs än en gång av vilken briljant uppbyggnad de tre första spåren utgör. Kyrkokören som egentligen sjunger rätt surt men som sätter stämningen så väl (och texten de sjunger, som jag ärligt talat tycker är bland det vackraste Jocke har skrivit), övergången till Taxmannen, övergången igen till Krossa allt... Det är bara så briljant.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Nybörjare zeroxinas avatar
    Reg.datum
    Jul 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Lyssnade på skivan för femtioelfte gången imorse, och jag slogs än en gång av vilken briljant uppbyggnad de tre första spåren utgör. Kyrkokören som egentligen sjunger rätt surt men som sätter stämningen så väl (och texten de sjunger, som jag ärligt talat tycker är bland det vackraste Jocke har skrivit), övergången till Taxmannen, övergången igen till Krossa allt... Det är bara så briljant.
    Ja, håller helt med! Det första spåret hoppar jag oftast över, för den där kyrkokören är inge vidare enligt mig, men texten är egentligen väldigt bra. Och det är sjukt snygga övergångar mellan de tre första spåren. Klockrena! Det är dock inte mina favoritlåtar på den här albumet. Tycker egentligen bättre om Det finns inga ord, Vals för Satan, Sjukhus och Hjärta.
    i den döda vinkeln ser jag allt du gör

Standard

Satte mig ned och lyssnade igenom Röd från början till slut. Vilket jävla mästerverk. Höstskiva så det sjunger om det. Älskar att plocka fram den i dessa tider. Så jävla fint hur alla låter löper över till varandra, precis som en Röd tråd.

Nä, Röd är utan tvekan min favoritskiva. Klass rakt igenom. Tack Kent, och kom ut och spela snart!
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oggemannen Visa inlägg
    Satte mig ned och lyssnade igenom Röd från början till slut. Vilket jävla mästerverk. Höstskiva så det sjunger om det. Älskar att plocka fram den i dessa tider. Så jävla fint hur alla låter löper över till varandra, precis som en Röd tråd.

Nä, Röd är utan tvekan min favoritskiva. Klass rakt igenom. Tack Kent, och kom ut och spela snart!
    Jag kan inte annat än hålla med
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Röd har just fått konkurrens.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Röd har just fått konkurrens.
    Ja... Men har Tigerdrottningen noen låter som er like geniale som Sjukhus og Vals för Satan? Time will show

Sidan 8 av 8 FörstaFörsta 12345678

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •