Visa resultat för omröstning: "Röd", din favoritskiva med Kent?

Antal röster
195. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

60 30,77%
  • Nej

135 69,23%
Sidan 1 av 8 12345678 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 111

Ämne: Är "Röd" din favoritskiva med Kent?

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard Är "Röd" din favoritskiva med Kent?

Jag har alltid sagt att för egen del kommer Kent aldrig att göra en bättre skiva än "Isola". En av anledningarna är också de starka personliga känslor jag hyser för "Isola" och den betydelse skivan haft för mig.

Men efter att ha levt med "Röd" i några månader nu så har jag inte bara börjat tveka utan även insett att jag gillar den mer än "Isola".
    Jag tror att mina starka känslor för "Isola" har gjort att jag haft svårt att erkänna för mig själv att jag faktiskt tycker "Röd" är en bättre skiva.

Nu när vi haft skivan ett tag kan det vara kul att se om andra redan nu kan säga att "Röd" är deras favoritskiva med Kent.
    Några kanske tycker det är för tidigt. Men för egen del så har jag upplevt den första knocken, lagt ifrån mig skivan ett tag och sedan fortsatt blivit knockad efter över 70 lyssningar på skivan. För egen del har den både lagt och satt sig.

För egen del kom denna skiva lite som en chock. Först när den dök ner så plötsligt. Sen när den var så sjukt bra. Också med tanke på att jag inte är ett stort fan av "Tillbaka till samtiden" alls, hade nästan tröttnat lite extra mycket på Kent efter den skivan. Därför är mina känslor för denna skiva alldeles speciellt vackra.

Decenniets bästa skiva kom på decenniets sista år.
    Ja personligen kanske den till och med kvalar in på en topp 10 favoritlista någonsin. "Röd" och dess melodier kommer alltid betyda galet mycket för mig.

Tack Kent.

<3
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Nej. För mig är det Isola fortfarande faktiskt.

Standard

du & jag dööööööden

Adam K.
    Guest

Standard

Jag tycker att den rätt snabbt blev tråkig. Känner inte alls samma stigande känsla.

Dåligt är det inte, och jag ser fortfarande fram emot att få lyssna på det live, men faktum är att jag har inte lyssnat på albumet alls på flera månader.

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Röd kan jämföras med Vapen & ammunition på det sättet att det finns många "hitvänliga låtar".
    Det tog inte lång tid att lyssna in sig, jag gillade det mesta vid första lyssningen.

Du & jag döden är och kommer antagligen förbli mitt favoritalbum.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

[QUOTE=Adam K.;797842]Jag tycker att den rätt snabbt blev tråkig. Känner inte alls samma stigande känsla.

Känner exakt samma sak! Har lite svårt att tro att man fortfarande efter 10 år kommer att lyssna på denna skivan precis som man fortfarande gör med tex isola och hh. Dojd kommer alltid att vara kents största stund för mig!

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Röd kan jämföras med Vapen & ammunition på det sättet att det finns många "hitvänliga låtar".
    Det tog inte lång tid att lyssna in sig, jag gillade det mesta vid första lyssningen.

Du & jag döden är och kommer antagligen förbli mitt favoritalbum.

Håller helt med dig oxå! Röd är ju faktiskt lite som en v&a 2, kents mest bespottade album..

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Så, det verkar som "Röd" kommer sluta som en aning underskattad skiva enligt mig.
    Precis som jag tycker "Vapen och ammunition" är underskattad.

"Du och jag döden" är en grym skiva men jag kommer aldrig förstå varför den är SÅ pass populär som den ändå är.

När det gäller "Röd" så är "Sjukhus", "Det finns inga ord" och "Ensamheten" så galet starka låtar att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

För mig är både HH och DOJD fortfarande de skivor som är bäst och betyder mest för mig.
    Men just nu lyssnar jag mest på Röd och uppskattar den allt mer och mer. Kan mycket väl bli min favorit i framtiden.

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

favoritskiva är ett starkt ord..
    men jag tycker absolut att röd är minst lika stark som till exempel hh och dojd. sjukhus och ensamheten tar mig till en helt annan värld varje gång. (det är så vackert så jag slutar andas, glömmer var jag är, blundar, lyssnar, njuter av min värld.)

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av olivia bengtsson Visa inlägg
    sjukhus och ensamheten tar mig till en helt annan värld varje gång. (det är så vackert så jag slutar andas, glömmer var jag är, blundar, lyssnar, njuter av min värld.)
    +1 (om vi hade ett karma system här, )

Exakt samma känslor som jag känner för de två låtarna. Magiskt.

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

"Röd" är det album jag spelat mest låtar ifrån sen 2007, med tanke på när skivan släpptes är det väldigt imponerande tycker jag. Visar också hur pass mycket jag älskar detta album.

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Jag vet inte. Svårt att säga. Kanske det.
    Jag tycker att Kent har utvecklats hela tiden och blivit bättre och bättre. Du & Jag Döden kommer alltid vara en speciell skiva för mig men Röd är ju helt fantastiskt bra.

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Positiv utveckling är just ordet. Röd-plattan ligger så rätt i tiden, texterna är inte lika upproriska och kantiga, soundet lite mildare och flödande = SNYGGT helt enkelt!
    Men hjälp mig jag behöver dig igen igen igen

Standard

Mja, Du & Jag Döden ligger orubbad på förstaplatsen för min del. Röd delar andraplatsen med Hagnesta Hill och The Hjärta & Smärta EP.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Sidan 1 av 8 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •