Musik non stop är ju definitivt en riktig discolåt i genren disco, men den är inte den typiska partymusiken idag, vilket röd/tts klassar in mkt bättre på iom electrostuket. Visst finns det mkt kopplingar mellan hh och röd men soundet är ändå ett helt annat, vilket är förståeligt. HH påminner för mig mkt mer om verkligen/kent och lite isola än röd och tts. Dock tkr jag att iaf döden i många fall är längre ifrån.
En låt som Sjukhus har dels mycket av den stämning och ljudbild som många av de lugnare låtarna på HH har. När den kommer igång är den helt långt ifrån En himmelsk drog.
Om man skulle ta bort det mjuka beatet i Vals för Satan låter den en hel del Isola. Basgångar och sång framförallt. Men också låtuppbyggnad. Inte minst när den kommer igång iom andra refrängen. Men det halvspretiga ljudet fläktar HH.
Svarta Linjer skulle kunna varit på vilken som av Isola och HH. Ekar tex Berg & dalvana och lite Bianca. Men framförallt ljudbild och sound.
Samma med verserna i Ensamheten.
Och Det finns inga ord.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Jag tycker att Röd är extremt mycket av "det gamla" Kent, mer än vad TTS - som har en hårdare ljudbild, är. Och jag tycker inte att den elektroniska klädedräkten förstör eller tar bort någonting. Snarare tvärtom.
rbroddmark.tumblr.com
Alla Kents skivor har sin karaktär, vilket är lite av tjusningen.
Sedan vore det ju konstigt om alla människor tyckte att alla dessa karaktärer är klockrena.
Alla har ju sina favoriter.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
är förvånad över att dom bästa låtarna ha varit ingenting, musik non stop, ff, vfel-remixen. så party! töntarna är dock i särklass bästa låten, synd att den kommer så tidigt. tycker bara det är kul att alla är singlar
Every beat of your drum is wasted
and every song you sing is a fake
and every word is a hesitation
you did it great...
VFEL-remixen har jag svårt för och skulle klara mig utmärkt utan den. Fast folk verkar ju gilla den så jag förstår att den spelas, plus att jag vet att kent tycker om låten.
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Töntarna
Taxmannen
LSD, Någon?
Vy från ett lutslott (Punks Jump Up)
var definitivt bäst på spelningen jag var på..
fast Töntarna sticker ut mest, vilken jävla tung låt det är alltså, mer sånt inför nästa skivsläpp skulle inte vara mig emot..
(outrot på VFEL är väl ganska annorlunda mot tidigare turnéer också? det var riktigt mäktigt)
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
tycker att stämningen på scenen och i publiken blir mycket bättre under dom låtarna och då spelar det mindre roll om musik non stop och ingenting inte är dom kentlåtar jag lyssnar mest på.