Sidan 9 av 58 FörstaFörsta 12345678910111213141516171819 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 863

Ämne: Diskussioner om låtlistorna vårturnén 2010 (SPOILERS)

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stoffe Visa inlägg
    Det är någon sorts av låtlista, antar att det är dem som de har repat in och tänker spela på vårturnén.

Klicka på spoilerknappen nedan om ni vill verkligen vill veta
    Damn, vissa av dom där låtarna skulle man ju ge mycket för att få höra!! Hoppas dom väljer nåt riktigt schysst imorn! :0
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Tycker låtlistan såg helt okej ut även om jag också gärna puttar kärleken väntar överbord. Men nu spelar ju kent den och andra hits eftersom en stor del av den betalande publiken vill höra dessa låtar. Det känns något arrogant att sitta och anklaga kent för att svika sin fanbase vilka de nu består av samt att försöka tala för "fanbasen".

Gladast att se att de spelade på drift och du är ånga.

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

OWC
    FF
    På drift?
    Du är ånga

suveränt, tror dom låter riktigt bra

dåligt : INGET SJUKHUS?! när ska vi träda in i ljuset?
    man går ju ensam in i ljuset enligt låten, kanske vill jocke också göra detta och inte sjunga detta inför massor med människor
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Kräm begravde de på Hultsfred 2006?
    Jag sa att de begravde 747 tillsammans med Kräm efter förra turnén. Inte att de begravde 747 och Kräm efter förra turnén.

För att förtydliga saken kan vi ta ett exempel med människor.

Kräm = A
    747 = B

A och B är gifta med varandra, tills en dag då A dör. Och därmed begravs A. B dör några år senare och får då dela grav med A. Alltså begravs B tillsammans med A.

Hur som helst så var jag inte seriös. Det var alltså ironi, något som du borde vara van med på detta forum.

Dessutom: Det är en lång turné, bara för att de inte kör 747 första dagen så betyder det inte att de aldrig kommer spela den i år. Ta det lugnt, va.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Att de inte spelade 747 spelar mig ingen som helst roll, synd bara att det var så få från Röd.

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Förresten tycker jag att det var en bra låtlista. Jag gillar ju deras musikala utveckling.

Det är jobbigt med folk som tycker det är viktigare att vara indie än att göra bra musik.

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Jag tyckte det var bra igår, roligt med På drift (en av mina favoriter), OWC, regnet, konfettin, Vals för satan osv. Visst hade det varit roligt med lite fler äldre låtar (och kärleken väntar är man lite trött på) och det var tomt utan 747, men jag tycker alla ska sluta klaga så mycket och vara nöjda med vad vi faktiskt fick. Hoppas på Sjukhus ikväll!
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Hoppas dom spelar På drift,Du är ånga,Sundance Kid,Kärleken väntar o Lsd i H:fors också! Jag tycker det låter som en sådär mellanbra låtlista, inte topp, men saknar inte alls 747. Däremot saknar jag bl a Sjukhus o Ensamheten, helt klart kunde det ha fått vara mer låtar från nya plattan. Men omöjligt att göra alla nöjda. Kent måste väl tänka både på fansen o dom inte lika hängivna.
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Jag tyckte det var en kanonlåtlista, med ett undantag, Kärleken Väntar, är så otroligt trött på den låten... Men i övrigt var det så himla kul med lite låtar som inte spelats så ofta/inte spelats alls live (Saknade väl 747 lite grann också).
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Jag tyckte det var en ganska väntad låtlista, förutom några väl valda nummer, framförallt OWC. Den var väldigt rolig att höra.

Musikaliskt tyckte jag att det lät väldigt bra. Märktes knappt att de var första spelningen på 1,5 år. Inte särskilt mycket mellansnack, kanske det var ett symptom av nervositet.

Höjdpunkter tyckte jag definitivt var Töntarna, otroligt tung version, gjorde sig fantastiskt bra live. OWC, andra gången jag sett den live, länge sedan nu. På drift gjorde sig också väldigt bra live.

Överlag tyckte jag de nya låtarna fungerade väldigt bra. Hoppas på Ensamheten någon gång under våren också.

Man blir ju alltid lite besviken när det inte körs fler äldre låtar, men mer tonvikt på detta material kommer säkert läggas under sommarturnén. 747 var det väldigt konstigt att inte höra, men den är säkert inte död, vilar lite bara...
    960805, 980204, 980628, 000307, 000309, 000630, 000715, 020712, 020803, 021123, 021206, 050521, 050527, 050528, 050610, 060617, 071116, 071117, 071118, 071119, 080313, 080321, 080322, 080323, 080712, 080801, 100225, 100226, 100227, 100228, 100722, 130824, 140615, 160923

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Lite förvånad över låtvalen, men de kommer nog ändra på en fem sex låtar från kväll till kväll så det blir nog bra.

747 är tråkigt, men allt har sin tid. Bandet väljer. Deras fel har nog varit att dom kört med en låt så länge som avslut så alla fans kräver att få höra den live..

Du är ånga har bara spelats live vid genrepet på Vega i DK inför dojdturnén och på premiären på dojd tältturnén i gbg. Sen har dom slopat den.

Tobbe non stop: förstår om du är besviken, men det är inte ditt band direkt. Killarna vill nog också förnya sig och göra nåt de inte alltid gör. Det är deras band och jobb. Bara sunt att de struntar i saker och gör vad de känner för.

Ett simpelt rockband ska inte ge såna här aggressioner. Då får man börja nog tänka till och försöka göra sitt egna liv bättre och intressantare.

Synd med Generation ex och och utan dina andetag.
    Grymt att de verkar repat in en himmelsk drog.
    Det verkar ju som de repat in lite andra låtar nu från de äldre skivorna än de som var med förra turnéerna 07/08.

Som sagt, med lite ändring på gårdagens setlist kan det nog bli bra.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Nån som hörde midvh extra verserna, svårt att höra på klippet som ligger uppe.

Intressant att han sjöng du & jag ska aldrig dö mer än innan, och avslutade med det ända tills låten slutade fast med nån textändring.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Jag har sovit ut och tänkt på saken.... Låtlistan är fantastiskt bra!

Lyxproblemet i det här fallet är att de har så otroligt många bra låter att det blir totalt ogenomförbart att få höra ALLA låtar man vill...

Så blir det när man gillar ett band som hållit på länge, producerat mycket och med hög kvalitet!

En konsert är att bandet spelar de låtar de faktiskt valt att spela för mig och alla andra som är just där, just då....

Så på lördag går jag dit och bara upplever.

Standard

Idioter lyfte sig sjukt mkt live, tycker den är ganska medioker på skiva.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Smygare annaduds avatar
    Reg.datum
    Mar 2005

Smile Spotify playlist med låtlistan från igår

Spotify playlist: Kent 25/2 2010 Annexet Stockholm (På drift? saknas dock):

http://open.spotify.com/user/annadud...RHri62iZVX3AAz

Saknar Socker och 747! Snälla spela dem på lördag!!!!

Sidan 9 av 58 FörstaFörsta 12345678910111213141516171819 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •