Direkt efter spelningen igår var jag arg över att dom inte spelade 747. Även om det inte är världens bästa låt, så känns det lite konstigt att inte höra den. Den "ska" ju liksom vara med. Men i det stora hela så är jag grymt nöjd.![]()
Direkt efter spelningen igår var jag arg över att dom inte spelade 747. Även om det inte är världens bästa låt, så känns det lite konstigt att inte höra den. Den "ska" ju liksom vara med. Men i det stora hela så är jag grymt nöjd.![]()
Isola (subst.) lite grymmare, lite bättre
en sak kan man lära sig av det här och det är att man ska sluta lyssna på band 4-5 år efter debuten för sen gör de bara sämre och sämre skitmusik (som i fallet med kent, hagnesta hill var den sista ordentliga plattan sen är det bara dåligt) och sen vägrar dom ju spela sina bra låtar utan bara den nya skiten. placebo gjorde ju likadant och sket i första plattan. dessutom, ju färre plattor de gjort desto färre låtar har dom att välja på och då får man det bra materialet. om banden sen kunde hålla sig till sitt allra bästa sound och inte byta hela tiden vore det ännu bättre. sverige behöver ett nytt svenskt shoegazer/gitarrskrik/distmangel/hh-electrorocksynth-band med texter på svenska som behåller sitt världens bästa sound genom karriären. eftersom kent inte kan göra musik längre är det upp till oss fans att starta ett sånt band. får jag bara råd med utrustning ska jag börja dema en massa gitarrmangel så får folk som är intresserade joina. mera distat gitarrmangel och gamla låtar åt folket...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag tycker det var grymt igår! Hade absolut inte förväntat mig så lite gitarrmangel och att de skulle hoppa över låtar som tex kevlarsjäl helt och hållet, men just därför det var så grymt! Otroligt kul att ett band som ändå hållit på så pass länge som kent kan överraska och speciellt att de inte är för sentimentala och vågar stryka "självklara" låtar som alla förväntar sig. Har hunnit med x antal konserter och denna konsert var helt annorlunda än de tidigare tycker jag, så hatten av för kent!
Nu är dom gömda bakom stjärnor
Vid vintergatans kant
Fast kärleken väntar behöver de nog inte repa. Den kan dom väl utantill så många gånger som dom spelat den.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Jag tycker att de spelade för mycket från vapen och ammunition. Jag menar, de kunde ha varierat lite mer mot det gamla och tagit bort typ FF som jag själv har lite svårt för haha. Det finns inga ord hade jag hoppats på att höra samt Ensamheten. Är dock som gladast att de avslutaden med midvh som vanligt, var rädd att de skulle spela den i mitten på allt. Det vore helt fel. Hoppas de ändrar lite gamla låtar till ikväll, som de brukar göra.
Dessutom spelade de i för kort tid, de borde ha haft ett encore till.