Sidan 12 av 58 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819202122 ... SistaSista
Resultat 166 till 180 av 863

Ämne: Diskussioner om låtlistorna vårturnén 2010 (SPOILERS)

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stoffe Visa inlägg
    Det är väl bara på utomhuskonserter som de har kommit tillbaka en andra gång?
    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Det är möjligt. Men det fanns bara inte i min värld att dom skulle hoppa 747.
    Nu behagar moderatorerna att skoja med mig.

Hösten 2007: http://users.student.lth.se/d01tj/setlists07.htm

Våren 2008: http://users.student.lth.se/d01tj/se...08.htm#senaste

TTS-turnéerna inomhus, hösten 2007 och våren 2008. Två inrop bägge vändorna.

Hösten 2007 var ju riktigt fin. Då avslutade dessutom "EIS", "747" och "MIDVH" ett set var, så att säga.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Det har du helt rätt i Marcus. Hade för mig att det var nått med EIS. Dom hade kunnat göra samma sak nu tycker jag fast med det finns inga ord.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Starta en på en sån där list-sida så lovar jag att jag ska skriva under.
    http://www.namninsamling.com/site/get.asp?kent_747

Något sånt kanske?
    When you can live forever, what do you live for?

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Signerat och klart!
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Signerat och klart!
    Perfa!
    When you can live forever, what do you live for?

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Signerat och klart!
    me to!

tio tecken

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Nu behagar moderatorerna att skoja med mig.

Hösten 2007: http://users.student.lth.se/d01tj/setlists07.htm

Våren 2008: http://users.student.lth.se/d01tj/se...08.htm#senaste

TTS-turnéerna inomhus, hösten 2007 och våren 2008. Två inrop bägge vändorna.

Hösten 2007 var ju riktigt fin. Då avslutade dessutom "EIS", "747" och "MIDVH" ett set var, så att säga.
    Ah, du har helt rätt, jag fick bara för mig... fy mig.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag ska börja med att påpeka att jag inte var där, så mina åsikter bygger bara på att ha läst setlisten.

Det känns rätt kul att de vågat släppa "747". Visst är den en helt fantastisk låt men den har verkligen spelats till leda. Desto tråkigare att inte "Svarta Linjer" spelades. Den trodde jag var given. Hoppas att den hinner dyka upp innan lördag (då är det dags för mig).

Att "OWC" var med är ju smått fantastiskt. Den är en av mina absoluta favoritlåtar så den får gärna hänga kvar. Dessutom "På Drift?"! Underbart.

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    de kunde väl åtminstone gjort dedikerade nostalgikvällar där de supportar nya skivan till 50% och de andra 50% ägnas åt allt före 2000 och mycket obskyra b-sidor och sen andra mainstreamkvällar med all ny skit. då hade alla blivit nöjda och glada...
    Men snälla, om kent är så vidriga nu för tiden, varför slutar du inte lyssna på dem. Eller så får du helt enkelt acceptera att de går vidare i sin musikalitet.

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Jag tror han känner sina fans tillräckligt väl för att veta att de pungar ut med 400 spänn a biljetten och går på femtielva konserter, fastän de visste på förhand att de skulle klaga hur fan kent än gjorde.
    Perfekt sammanfattning.

Standard

Signerat och klart!
    En från mig också
    Måste säga att jag är besviken på låtlistan. Väldigt tråkigt att det inte var något alls från varken Kent eller Verkligen och bara en var från HH och Isola.
    Jag kan förstå om de inte vill spela 747 längre, men att ersätta den med den otroligt tråkiga Kärleken Väntar är snudd på brottsligt.
    Också lite besviken på låtarna från Röd. Hade mycket hellre fått Ensamheten, Sjukhus och Det Finns Inga Ord istället för Taxmannen, Hjärta och Krossa Allt.
    Positiva är att MIDVH är kvar (med extraverser?) och OWC.
    Hoppas på många förändringar tills på lördag

Medlem MariaKents avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Spelade dom inte Generation Ex?
    Tänkte när hon ändå var där

Nån som kan säga nått om Camela uppträdande?

Erfaren medlem Cheapos avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av MariaKent Visa inlägg
    Spelade dom inte Generation Ex?
    Tänkte när hon ändå var där

Nån som kan säga nått om Camela uppträdande?
    Nixpix, ingen Generation Ex igårkväll...

Men Camelas uppträdande var bra, fin röst och så, men jag tycker det blev lite långdraget efter ett par låtar, det lät nästan likadant. Och så tycker jag inte att det är så bra förbands musik heller.
    När Du är tunn som luft, så är Du nästan perfekt

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    en sak kan man lära sig av det här och det är att man ska sluta lyssna på band 4-5 år efter debuten för sen gör de bara sämre och sämre skitmusik (som i fallet med kent, hagnesta hill var den sista ordentliga plattan sen är det bara dåligt) och sen vägrar dom ju spela sina bra låtar utan bara den nya skiten. placebo gjorde ju likadant och sket i första plattan. dessutom, ju färre plattor de gjort desto färre låtar har dom att välja på och då får man det bra materialet. om banden sen kunde hålla sig till sitt allra bästa sound och inte byta hela tiden vore det ännu bättre. sverige behöver ett nytt svenskt shoegazer/gitarrskrik/distmangel/hh-electrorocksynth-band med texter på svenska som behåller sitt världens bästa sound genom karriären. eftersom kent inte kan göra musik längre är det upp till oss fans att starta ett sånt band. får jag bara råd med utrustning ska jag börja dema en massa gitarrmangel så får folk som är intresserade joina. mera distat gitarrmangel och gamla låtar åt folket...
    här inne får man sig alltid sin dagliga dos sjuk humor

Smygare
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Jag tycker konserten igår var riktigt bra
    Låtlistan var tillräckligt varierad, de enda låtarna jag verkligen hade önskat mer är Ensamheten och Sjukhus, av de äldre låtarna låter jag kent göra precis som dom vill.

Ang förbandet så har Camela en fin röst men hon använder sina "knep" för ofta och tempot är likadant så helheten blir alldeles för enformig.

Standard

Skuffende konsert indeed. Det virker som om (nesten) hele konserten gikk ut på å finne de kjedeligste hitsene de har for så å spille gjennom alle sammen. Sleng på dårlig lyd og ett alt for dårlig set, så har man turnéåpningen.

Blir det ikke bedre setlister utover uken, selger jeg Kjöbenhavnbilletten min.
    http://www.torretz.blogg.no - "De levde, pulserte og pustet."

Standard

hahahahahahhahahahhaha

det är min åsikt om spelningen. så himla pinsamt dålig så jag skäms. jag grät under mannen i den vita hatten, bara för att jag förstod att det var slut. usel setlist. orkar inte. är så besviken!!

Sidan 12 av 58 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819202122 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •