Vilken version av OWC är det? Asså hoppas det blir samma extranummer imorgon (eller ja, idag, lördag) för på dreift? och Mannen iDen vita Hatten är nog mina favoriter, skulle vara riktigt nice att höra Love undone också, men jag antar att de inte spelar de engelska låtarna längre i sverige?
Jag är dock ganska nöjd med låtlistorna som varit då jag är mest för de nyare skivorna även om de gamla ä jävligt bra...
Fast skulle ju vara kul att få se Stenbrott eller jag vill inte vara rädd nån gång också....
Klart bättre idag, Jocke verkade mkt mer taggad än igår! Vet inte om låtlistan var så mycket bättre men ändå roligt att dom varierar så mycket.
Spöklikt vit
i solskens dis
Vilka versioner finns det? Svenska och engelska? Mannen kommer du få höra, det är inget du behöver oroa dig över. Love undone kan du nog fetglömma. Vad jag vet har de spelat två låtar med engelsk text på svensk mark de senaste 10 åren. Och båda gångerna har det varit på Hultsfred.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Känner på mig att vi kommer få Ensamheten imorn! Den och Det Finns Inga Ord är ju dom enda två låtarna (och 18:29-4...) som dom inte spelat än. Vore helt jävla underbart om vi får båda! Hoppas dom tar tillbaka Vals För Satan bara, en av deras allra bästa låtar enligt mig.
Sjukhus var helt underbar. Trodde dock det skulle vara mer röj under den, alla var rätt lugna... Sjukt bra i vilket fall.
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Flera gånger bättre spellista på fredagen! Men jag förstår fortfarande inte varför de måste välja att spela antingen Hjärta eller Sjukhus, Vals för Satan ELLER Svarta linjer. Antar att det handlar om ekonomi och tid men skulle det vara så omöjligt att fylla ut konserten med två nummer till så att man får hela paketet (3 nummer kanske; Det finns inga ord också, men de kan gott stryka Kärleken väntar.).
Felet hittills tycker jag är att det inte känns som om den nya plattan ramar in konserterna, bara fungerar som utfyllnad mellan de gamla låtarna. Märkligt med tanke på att Röd är bland det bästa och starkaste som Kent har gjort.
Jag hoppas på en låtlista likt fredagens på söndag, när jag ska gå, men ser gärna att låtarna ovan finns med också. Snella.
rbroddmark.tumblr.com
Romeo återvänder ensam var förresten en såndär låt som jag aldrig trott att jag skulle få höra live. Helt underbart.
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Avslutningen av ordinarie set känns långt ifrån klockren, och trist med samma extranummer som igår. Annars ett litet steg framåt.
http://foto.stilren.se - portfolio
http://foto.stilren.se - portfolio
Lite tråkig lista kanske, tycker det är för mycket nya låtar (Och då menar jag inte röd) Tycker de borde spela lite mindre V&A och lite mer röd och även HDHH men jag gillar att de har tagit med på drift, och hoppas de spelar låten när jag ska se dom om några dagar. Men eftersom jag inte ska se de första konserterna i stockholm kanske de ändrar lite men hoppas även på att de spelar hjärta. Men... huvudsaken är ju att det låter bra. Taxmannen gissade jag att skulle bli öppningslåt till turnéplan eftersom det blev Vy från ett luftslott förra turnén så det är jag inte förvånad över.
Senast redigerat av okej den 2010-02-27 klockan 00:17.
Du och jag ☠