Sidan 20 av 58 FörstaFörsta ... 101112131415161718192021222324252627282930 ... SistaSista
Resultat 286 till 300 av 863

Ämne: Diskussioner om låtlistorna vårturnén 2010 (SPOILERS)

Standard

Varför klagar alla på låtlistan..? : ( Jag tycker den var underbar, många favoritlåtar, hehehe.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Hoppas på Sjukhus, Vals för satan och Ensamheten från Röd ikväll. Skulle vara guld.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag tycker att det är mycket bättre låtlista än Höst/Vår turnén 2007/2008.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Jag tycker att det är mycket bättre låtlista än Höst/Vår turnén 2007/2008.
    Jag med! Röd-låtarna funkar ju asbra live! Och resten av låtlistan är ju inte mycket att klaga på. Ok, kanske börjar bli lite tröttsamt med Kärleken väntar och MNS, men det kan jag lätt stå ut med.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Medlem Pierrens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Helt okej låtlista. Eller väldigt bra rättare sagt. Sjukhusoch på drift var väldigt fina och det var bra drag i publiken över lag. Enda negativa var väl att de glömde ensamheten.
    du, du, du gör mig hel

Bilddagboken

Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Jag är också besviken på låtlistan. Hade verkligen, verkligen hoppats på att få höra Vals för satan. Jag lyckas tydligen aldrig gå på "rätt" spelning. Förra gången missade jag Nihilisten. De har väl en masterplan för konserten och att låtarna de spelar bör hänga ihop, men jag saknade lite äldre låtar. Revolt III eller En himmelsk drog skulle inte vara fel. Jag är dock oerhört glad att de spelande Musik non stop, OWC, Taxmannen, Palace & Main och Vy från ett luftslott. 2000 hade varit guld, istället för På drift.

Jag tycker att det är dags att pensionera MIDVH. Det spelar ingen roll hur många nya verser Jocke knåpar i hop. Den har gjort sitt för nu. Låt den vila lite. Avsluta med Vals för satan istället, den har bra potential att bli en mäktig final!

Jocke kändes faktiskt aningens blasé - loj och oengagerad. Lite som att han har gjort detta lite för många gånger. Känns konstigt eftersom det bara var spelning 2, hade det varit långt in i vår hade jag förstått. Iofs var inte publiken särskilt engagerad, men det kan bero på den lite okänsligt valda låtlistan. De flesta kunde inte texterna, ffa på de nya låtarna och det fanns inte tillräckligt riviga gamla låtar som kunde ruska liv i publiken tillräckligt. Strömsholmenspelningen, där var det ett avslappnat och uppsluppet band. Sådant smittar av sig på publiken.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

eftersom kent inte kan göra musik längre och dessutom har extremt dålig smak när det gäller låtlistorna och bara spelar de sämsta och mest avskyvärda jävla skitlåtarna måste fansen reagera. dessutom måste nån förvalta arvet och spela de riktiga låtarna i ett tributeband
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Snälla tobbe, för allas bästa. Ditt och alla som läser det du skriver. Gå inte på nån mer konsert. Du verkar inte tycka om det och ingen tycker om att läsa allt skit du häller ur dig.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    eftersom kent inte kan göra musik längre och dessutom har extremt dålig smak när det gäller låtlistorna och bara spelar de sämsta och mest avskyvärda jävla skitlåtarna måste fansen reagera. dessutom måste nån förvalta arvet och spela de riktiga låtarna i ett tributeband
    Jag har hört att det finns en bra after ski i Åre. Åk dit du, om du är ute efter covers. Varför heter du non stop förresten? Det är ju den låt som är insmord mest med den där radiovänliga barnoljan.

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Ja nu har säkert J.Berg läst och vet vad du tycker, hela forumet vet, Tobbe, nu kan du logga ut och lyssna första albumet på repeat.

Kan inte vara lätt att göra låtlistor när man har en så lång och fin karriär som Kent har och alltid finns det nån som blir besviken. Bäst är att vara öppen för allt eller skippa konserterna, för att du måste ha märkligt bra tur om Kent spelar just de låtarna som du tänkt på i ditt lilla huvud.

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Gud vad vackert introt till live-versionen av Taxmannen är.

Standard

Idag hoppas jag på Ensamheten, skulle vara underbart!
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Henrik: Tack för det där inlägget!
    Tobbe: Sluta gnäll nu för fan.
    Kent: Tack för en underbar spelning igår! Det var så himla mycket bättre.
    Övrgt: Det var lite lagom roligt när jag fick berätta om mitt väskinnehåll för halva kön hehe. Roligt att Jocke rev ner stativet och inte räddar det men slänger iväg ett leende istället som gör att man smälter lite! Markus var snygg.
    Just ja, fantastisk vakt som tre (?) gånger lyckades få folk att sätta sig efter att kedjereaktionen hade startat haha, har aldrig varit med om det tidigare. Underbart.

Jaaa...det var väl allt!
    Kul med alla forumare vi träffade i sthlm också.
    When you can live forever, what do you live for?

Standard

Att de skippar Socker, Sjukhus och Utan Dina Andetag gjorde mig otroligt besviken faktiskt... Det jag ser fra emot mest är nu På Drift? faktiskt. Hoppas låtlistan hinner ändras lite tills Göteborg-spelningarna!
    röd.

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Fast de spelade ju socker och sjukhus igår så chansen finns ju att de kommer igen
    When you can live forever, what do you live for?

Sidan 20 av 58 FörstaFörsta ... 101112131415161718192021222324252627282930 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •