Jag är så glad att de spelade MIDVH. I torsdags svimmade jag litegrann under Dom Andra och varken såg eller hörde de sista låtarna särskilt bra och var förstörd över det. Men MIDVH var helt fantastisk under fredagen och var tillsammans med På Drift? höjdpunkterna.
I stort sett är jag nöjd med låtlistan, fick höra Romeo, vilket jag verkligen inte hade väntat mig. Dock hade färre från V&A och fler från Isola och Verkligen varit trevligt.
du liknar ingen annan
Ehh... Det tror jag inte så många håller med dig om.
Bättre avslutningslåt finns ju inte och har aldrig funnits.
Däremot sorgligt uttjatade "Musik Non Stop", "Kärleken Väntar", "Ingenting" och "FF"!
Tacka vet jag "Dom Andra" som ALLTID håller.
Jag får vara glad att de tagit bort "Om Du Var Här" åtminstone.
Begrav den och de andra och kör "Romeo Återvänder Ensam",
"400 Slag", "Sjukhus", "Ensamheten" och "Min Värld" istället.
De borde även avsluta med "Ensammast I Sverige" och "Det Finns Inga Ord" innan "MIDVH"
Senast redigerat av Embrace den 2010-02-27 klockan 14:24.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
747 är och förblir den enda riktiga avslutningslåten. skitmannen kan aldrig nå upp till samma nivå som den underbara 747. den är så storslagen och vacker och känslosam. ingenting kan ersätta 747, särskillt inte en så grymt överskattad skräplåt som skitmannen
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Vad tillförde egentligen ditt inlägg för nytt? Vi vet att:
- Du gillar inte det "nya" Kent
- Du hatar Mannen i den vita hatten
- Du älskar 747
Dags att komma med något nytt nu. Och förresten, det här med att Kent inte kan göra musik längre (antar att du räknar in Du och Jag Döden eftersom den gjordes efter 2000), kan du verkligen säga det med gott samvete med låtar som Järnspöken, Klåparen och Rosor & Palmblad i åtanke?
för övrigt spelades socker ett halv tonsteg lägre (F istället för F# som jag skrev i låtlistan som smsades till kkms direkt efter de första tonerna i skitmannen) igår, jocke hade capot på femte bandet istället för sjätte
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Du hatar ju allt efter '99? Ingenting har ju förvisso lite gitarrmangel, men det är ju inte dist-dist-dist.
Det är en sak att hänga på ett forum för ett band vars musik man älskar. Men du har liksom hatat allt nytt material sedan Hagnesta Hill, som kom för ett decennium sedan. Ett helt jävla decennium.
Men du skämtar väl bara med allt det här, hoppas jag.
jag KAN ta smällen att dom skippar 747 OMMM dom i såfall slänger in någon annan som skulle kunna passa som avslutare.. kanske En helt ny karriär, det är ju sjukt goett outro i II:an..
men att dom rent av skiter i den och slutar efter dendär Krossa allt-Dom andra, det kommer jag minnas som det största snedsteget kent gjort.
Själv tycker jag de gör riktigt bra i att låta 747 vila och låta MIDVH ta allt mer fokus. Den är så energirik att det blir speciellt effektfullt så. Plus att 747 har fått en alltför säker plats i spellistan under en alldeles för lång tid för sitt eget bästa. Roligare när bandet vågar bryta mönster
Förövrigt har jag skrivit lite mer om mina åsikter om turnépremiären här.
Effektfullt med Jockes små men övertydliga rörelser...
SNÄLLA SNÄLLA GÅ VIDARE NU. STRUNTA I KENT, LÅT FÖRSTA SKIVAN GÅ PÅ REPEAT (SOM SAGT) OCH LEV KVAR PÅ DET MYSIGA NITTIOTALET.
Förövrigt så är det väl minst lika hjärntvättat som något annat att tycka att 747 är det enda rimliga avslutningsnumret? Jag har alltid gillat Glider mer än 747, men jag älskar både Du & Jag Döden och Röd och det är väl mindre hjärntvättat än att bara gilla allt fram till Hagnesta och tycka att 747 är det enda avslutningsnumret som överhuvudtaget kan existera!? Det finns det gott om trista bakåtsträvare som gör.
rbroddmark.tumblr.com
ingenting är sjukt bra live tycker jag, en av dom bästa på spelningen igår. dom andra är också riktigt bra. däremot kärleken väntar, ja den kan dom få skippa.
och midvh ska absolut avsluta, även om det finns fler låtar som "stegrar" sig så är dom inte lika bra uppbyggda som midvh tycker jag.
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?