Sidan 4 av 58 FörstaFörsta 123456789101112131454 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 863

Ämne: Diskussioner om låtlistorna vårturnén 2010 (SPOILERS)

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

att avsluta ett set med dom andra i den (i min åsikt) sunkiga discoversionen och guldregnet på de va väldigt lamt. Om den där spoilern stämmer så är jag ytterst ledsen att jag inte ska se dom fler gånger den här turnén så dom kan få gottgöra SRY!!!! för att ja spoila!
    Glad dock att vi fick Du är ånga, sundance kid och OWC.

att skippe 747 tycker jag va dumt. stryk mannen eller byt iaf tillbaka till solen istället för hjärtat. fick bara mig att må dåligt.
    Senast redigerat av max_92 den 2010-02-25 klockan 23:58.

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    mannen är ju så grymt oöverträffat avskyvärt uttjatad. mer överskattad låt finns ju inte. byt ut skitmannen mot 747 så är allting förlåtet...
    Fast du gillade ju Midvh rätt länge när den kommit ut...
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag kan inte hata låtlistan, när de hade med OWC. Gåshud där.

Däremot känner jag en viss tomhet över att 747 inte spelades. Den tomheten förstärks av att jag har avstått alla de miljoner konserter, där de har haft med den ...

Sedan var slutet på konserten ganska lamt. Efter Vals för satan var det rätt halvdana låtar förutom Krossa allt och Dom andra.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Fast du gillade ju Midvh rätt länge när den kommit ut...
    den kanske är för main stream nu..
    om de inte spelar ensamheten i göteborg så kommer jag att gråta av besvikelse.

don't have to be beautiful, but it's nice.

Standard

mannen är ju så grymt oöverträffat avskyvärt uttjatad. mer överskattad låt finns ju inte. byt ut skitmannen mot 747 så är allting förlåtet...
    Jag föredrar en pampig avslutning snarare än.. ja, 747, den är lite mer stillsam. Bara för att de inte spelade den ikväll betyder det väl inte att den för alltid är borta? Take a chillpill. Dessutom har de väl spelat 747 på i stort sett varje konsert sen -97? Eller? Jag fattar om de vill förnya sig.

Hoppas btw på Sjukus, Det finns inga ord och Columbus imorrn Då kan jag fan dö lycklig.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    Om den där spoilern stämmer så är jag ytterst ledsen att jag inte ska se dom fler gånger den här turnén så dom kan få gottgöra sig...
    Det kanske är lite dumt att nämna vad som står i spoilern, och det jag skrev i spoilern är det som står i programmet.
    Tanke på att alla låtar som spelades ikväll finns med i den listan, så är nog risken att det är bara dessa låtar vi får höra nu i vår.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Jag föredrar en pampig avslutning snarare än.. ja, 747, den är lite mer stillsam. Bara för att de inte spelade den ikväll betyder det väl inte att den för alltid är borta? Take a chillpill. Dessutom har de väl spelat 747 på i stort sett varje konsert sen -97? Eller? Jag fattar om de vill förnya sig.

Hoppas btw på Sjukus, Det finns inga ord och Columbus imorrn Då kan jag fan dö lycklig.
    Jag föredrar en låt med mening framför en låt med konstlad text som avslutning på konserten.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Rätta mig om jag har fel: men de har aldrig spelat Du är ånga innan? Inte för att det är en fantastisk låt, enligt mig, men kan säkert fungera bra live. Ska de välja en låt från D&JD som de aldrig kört live innan kunde de väl ändå ha valt Rosor & Palmblad istället.

Och kärleken väntar näst sist? Jesus skona mig. Och slopa 747 var sorgligt.

Den här spoilern över vilka låtar som de repat in gör mig inte direkt på bättre humör heller.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Irryco Visa inlägg
    Rätta mig om jag har fel: men de har aldrig spelat Du är ånga innan? Inte för att det är en fantastisk låt, enligt mig, men kan säkert fungera bra live. Ska de välja en låt från D&JD som de aldrig kört live innan kunde de väl ändå ha valt Rosor & Palmblad istället.

Och kärleken väntar näst sist? Jesus skona mig. Och slopa 747 var sorgligt.

Den här spoilern över vilka låtar som de repat in gör mig inte direkt på bätrte humör heller. Men visst, chans och thinner är riktigt trevligt i alla fall...
    en av kvällarna i göteborg 05 spelade de den och sen tror jag den spelades i kph också på warm up-spelningarna där dom testade dojd-låtarna...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stoffe Visa inlägg
    Det kanske är lite dumt att nämna vad som står i spoilern, och det jag skrev i spoilern är det som står i programmet.
    Tanke på att alla låtar som spelades ikväll finns med i den listan, så är nog risken att det är bara dessa låtar vi får höra nu i vår.
    SRY!!! tänkte inte alls på det! dock är ju hela tråden spoiler men ändå klantigt av mig.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Irryco Visa inlägg
    Rätta mig om jag har fel: men de har aldrig spelat Du är ånga innan?
    en av kvällarna i göteborg 05 spelade de den och sen tror jag den spelades i kph också på warm up-spelningarna där dom testade dojd-låtarna...
    Japp, Göteborg under turné 19, 2005. Även Östersund och Oslo den turnén, om jag såg rätt i all hast.

Turné 19, låtlista. Bara att spana in: http://hem.passagen.se/nicha/turne19komplett.htm
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Fick iaf Du är ånga, owc och På drift på video. Sen hur bra det blev vet jag inte hehe
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem Cheapos avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

På drift, åh trodde verkligen inte att dom skulle spela den, men så fint!
    När Du är tunn som luft, så är Du nästan perfekt

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

OK, tack, då hade jag fått det om bakfoten. : )

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag föredrar en låt med mening framför en låt med konstlad text som avslutning på konserten.
    Jag tycker MIDVH-texten är underbar, den berör verkligen mig.

Apropå videos verkar mina 10 stycken olika överlag ha blivit väldigt bra! Iaf ljudet, var svårt att hålla still kameran ibland, hehe.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Sidan 4 av 58 FörstaFörsta 123456789101112131454 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •