Jag tyckte FF blev skitbra nu när jag hörde den live. Funkade jättebra. Speciellt den nya "så långt från deras värld"-delen.
Taxmannen, Krossa allt / Dom andra, Musik non stop, Vy från ett luftslott remixen och Ingenting är härliga disco-låtar, trevliga att dansa eller hoppa till. Kevlarsjäl, Den döda vinkeln, Vals för satan, Saker man ser och OWC var så otroligt fina. Vinternoll2 och Palace & Main rockade hårt. Idioter, Töntarna och Sjukhus växte och blev bättre i mina öron.
Synd att de inte spelade Du är ånga någon annanstans än i Stockholm eller Pojken med hålet i handen med 10 minuter någon annanstans än i Göteborg. Tycker att första albumet är lite underskattat och var så himla trevligt att höra äldre låtar live på 2007-2008 turnéerna.
747 klarar vi nog oss utan, Mannen i den vita hatten är en fin avslutning. Det finns inga ord skulle kanske ha varit för lugn och seg? Men fin är den. Mannen i den vita hatten är så mäktig. Markus borde alltid köra "Yy kaa koo nee" som han gjorde på Ankkarock 2008!
Vårturnén är väl inte slut ännu, får se vad Norge och Örebro får för låtar, och Göteborg ikväll.
Tack för mig.
Senast redigerat av Kentina den 2010-03-21 klockan 21:43.
Nu ligger kvällens lista från Gbg uppe: http://forumet.kent.nu/showpost.php?...5&postcount=15
Mest värt att notera. Svarta linjer gör comeback och Vals för Satan lämnar efter fem raka listor.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
vad KUL att man går på tre i göteborg och på den fjärde spelar dom svarta linjer ):
Kul med Kevlarsjäl ikväll iaf...
nää fyfan asså, de byter ut vals för satan mot svarta linjer - då kunde de väl fan bytt sjukhus mot hjärta?![]()
Tyckte gårdagens låtlista var helt grym!!!
Med några dagars(18/3) eftertanke så saknar jag "747".En kentspelning känns inte komplett utan detta mästerverk.Jag gick därifrån med en känsla av att något fattades och det var nog just "747" som saknades.
Drömmen vore ju om kent kunde göra en "turne 95-00", alltså bara med låtar från just 95-00.Saknar kent som dom var från 95-00.
A dream come true skulle det vara.![]()
30 maj, 14 juli 2012.
Every beat of your drum is wasted
and every song you sing is a fake
and every word is a hesitation
you did it great...
Fast iofs så var jag inte aktiv kentfan under den tiden heller.
Jag blev kentfan efter "VoA"-albumet men det var ju ändå dom låtarna från 95-00 som verkligen gjorde att jag fastnade för kent.
Och visst,"MIDVH" skulle saknas då det är min absoluta favoritlåt,men jag skulle kunna låta den vara bara för att få höra låtarna från 95-00.
30 maj, 14 juli 2012.
Jag är lite kluven faktiskt. Bara låtar från Verkligen, Du & Jag Döden, Röd och Kent skulle vara drömmen, då det är mina favoritalbum i just den ordningen. Önskedrömmande ja visst, men 747 är inte ett måste för mig live, jag tycker att den är ganska överskattad. Indianer och Vad Två Öron Klarar däremot, det skulle vara för bra för att vara sant.
you did it great...
För mig är "747" kent.Säger någon 747 eller ser jag siffrorna så tänker jag bara på kent.Alla har sina favoriter
"Isola" och "Hagnesta hill" är så jag vill att kent ska låta och hoppas att dom kommer gå tillbaka till det soundet igen,fast chansen är väl inte så stor.
Tycker att det var lite för mycket discostuk på denna spelning,jag vill inte höra kent på någon nattklubb i framtiden.
Men jag får väl lyssna på "Isola" och "HH" och önskedrömma lite mer så kanske hoppet är med mig och drömmen slår in.
30 maj, 14 juli 2012.
you did it great...
Det är sorgligt att se att folk inte fattar att det finns vissa inslag på tex Röd som är extremt mycket Hagnesta Hill och Isola(om man nu kan bunta ihop de skivorna på det viset).
Det bevisar att folk inte lyssnar inte de dömer/bestämmer sig.
OCH, Kent har aldrig varit så mycket disco som i Musik non stop(Hagnesta Hill).
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett