Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 20 av 20

Ämne: Malmö 14/3

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Hur mycket folk var det på plats då? Malmö Arena är ju inte direkt liten.
    Citat Ursprungligen postat av Manguz Visa inlägg
    Enligt mig var där mycket folk nästintill fullt,fast det är svårt att uppskatta hur mycket dom tar in på konserter,någon som vet?
    Citat Ursprungligen postat av wapiti Visa inlägg
    De kan ta in 15 400 pers på Malmö arena.
    Det beror naturligtvis på scenen, avgränsning m.m. När Depeche Mode spelade på Malmö Arena så var det större publikyta, såväl på ståplats- som sittplatssektionen, och scenen vad då belägen på den andra kortsidan. Nu hade scenen bytt kortsida och placerats lite mer in mot arenan. Det var alltså lite mer krympt publikyta till Kents konsert. Utsålt på DM tog alltså in mer publik än eventuellt utsålt på Kent.

Nu vet jag inte hur mycket det gick in till Kent, men ståplatsbiljetterna såldes ju slut redan första dagen och sittplats fanns inte så mycket att välja på dagarna innan konsert. Bara lite ströplatser, vad jag kunde se på Ticnet. Man kan väl konstatera att det borde ha varit näst intill slutsålt / fullsatt i söndags. Dock inte maxkapacitet med tanke på scenbygge/placering, tomma sittplatsektioner (p.g.a. scenen m.m.).
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Nybörjare wapitis avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Det beror naturligtvis på scenen, avgränsning m.m. När Depeche Mode spelade på Malmö Arena så var det större publikyta, såväl på ståplats- som sittplatssektionen, och scenen vad då belägen på den andra kortsidan. Nu hade scenen bytt kortsida och placerats lite mer in mot arenan. Det var alltså lite mer krympt publikyta till Kents konsert. Utsålt på DM tog alltså in mer publik än eventuellt utsålt på Kent.

Nu vet jag inte hur mycket det gick in till Kent, men ståplatsbiljetterna såldes ju slut redan första dagen och sittplats fanns inte så mycket att välja på dagarna innan konsert. Bara lite ströplatser, vad jag kunde se på Ticnet. Man kan väl konstatera att det borde ha varit näst intill slutsålt / fullsatt i söndags. Dock inte maxkapacitet med tanke på scenbygge/placering, tomma sittplatsektioner (p.g.a. scenen m.m.).
    Det är nästan lönlöst att försöka få tag på biljetter samma dag som de släpps (2007 någon?) så jag brukar gå upp snortidigt 5 dagar efter släppet när de biljetter som inte hämtats ut dyker upp igen. Det gick att få tag på ståplats när jag köpte mina iaf.

Det hade varit kul att veta hur många som var på konserten. Ren kuriosa egentligen förstås...

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av wapiti Visa inlägg
    Det hade varit kul att veta hur många som var på konserten. Ren kuriosa egentligen förstås...
    Visst skulle det vara kul att få veta, men då får du nog helt enkelt ringa/maila Malmö Arena och fråga. Och hoppas på att de har koll.

Det beror ju helt på scenens storlek, bygge, placering, andra avgränsningar m.m. Finns nog tyvärr ingen generell konsertsiffra ens vid "slutsålt".
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Medlem Manguzs avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

Håller fullständigt med i denna diskussion och även jag kollade på ticnet dagarna innan och då fanns bara enstaka strö sittplatser kvar men hur som helst så gissar jag iaf att publiken låg runt 10000 pers vilket jag tycker är kanon,det är fan i mig inte många av dagens om ens något av svenska band/artister som drar så mycket folk.

Smygare
    Reg.datum
    Apr 2010

Standard

Vi stod längst fram och om man tittade bakåt så var det jävligt mycket folk. Har ingen aning om hur många det går in, men det var nog fullt i alla fall.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •