Någon som ska köa till konserten? Eftersom snön antagligen inte kommer smälta bort kan man kramas för att hålla värmen![]()
Någon som ska köa till konserten? Eftersom snön antagligen inte kommer smälta bort kan man kramas för att hålla värmen![]()
Jag slåss och håller kroppen varm.
Underställ och varm choklad!
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
Choklad är bra men kramar är bättre!
..eller så kör vi på choklad OCH kramar! åh vilken bra idé, jag vet!
Köa nej nej sittplats=) men någon som vet hur många biljetter det är sålda,blir det någon kö alls=)?
Eftersom jag talat illa om live-Kent tidigare får jag väl göra avbön nu.
Jag är väldigt nöjd med konserten i går trots att nästan inga av mina favoriter spelades. De två låtarna som spelats på tidigare spelingar som jag hoppades få höra mest var Vals för satan och På drift. Båda två hörde ironiskt nog till de tråkigaste livelåtarna. Går inspelningen av På drift verkligen så långsamt som den gjorde live? Låtarna från TTS tyckte jag var överlägset bäst live. Det har på något sätt blivit min favorit Kentskiva på senare tid.
LSD, någon? var helt makalös. Det var en fantastisk stämning i inledning. Och då kastade basisten plötsligt ut en handduk och några flickor blev hysteriska. Vilken blick han fick av sångaren... Sånt gillar jag.
Tänk att Lars Ulrich har blivit så pank att han måste hoppa in som gitarrist i elektroindiebandet Kent.
Socker, Sjukhus och Kevlarsjäl hade kunnat strykas. De blev tjatiga.
Varför äter folk chips när de går på konsert?
Det skulle bli en sommarturné också, va? Längtar redan.
Och en sak till. Vad Berg sjunger bra numera. Jag vill minnas att rösten sprack lite då och då på 90-talet, men i går lät det fanimej helt perfekt.
Ofta får ett band vila lite från min cd-spelare när jag varit på konsert, men Kent fortsätter jag lyssna på. Jag känner mig helt spattig bara jag tänker på konserten faktiskt.
Ja, ett illa valt tillfälle av Martin att kasta ut en handduk, då det var sådär lugnt och stämningfullt i början av LSD, någon?. Det där enerverande, jävla tjutandet i 120 decibel då handduken kastades ut fick en att vakna upp ur transen och önska onda Jockeblickar åt fler personer än bara Martin.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Men med tanke på hur folk brukar bete sig på konserter i Malmö tyckte jag det var en "duktig" publik. Folk brukar ju stå och snacka annars. För en gångs skull var publiken engagerad. Nåja, i alla fall för att vara Malmö. Det är fortfarande viktigare att plocka upp mobilen än att ösa när någonting speciellt händer på scenen.
man borde väl få göra som man själv vill, man har ju betalat för att vara där.
jocke verkade väldigt glad iaf haha. gick runt och flinade hela tiden.
Som sagt, grymt bra. Saknade Hjärta dock, den sitter djupast,,,,i hjärtat,,erm,,hehe. O kanske skärmar vore fint när man satt som jag rakt framför scen men uppe på läktaren:-/ Jocke har blivit väldigt bra på att prata lite o röja bekvämt i sitt skinn. Fint! Nu vill jag se dom igen:-)
Hur mycket folk var det på plats då? Malmö Arena är ju inte direkt liten.
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Enligt mig var där mycket folk nästintill fullt,fast det är svårt att uppskatta hur mycket dom tar in på konserter,någon som vet?
Det var i alla fall svårt att få rätt känsla på sittplatsläktaren. En konsert ska avnjutas stående. Får stålsätta mig att klara det, trots att benen har svårt att bära min kropp (muskelsjukdom).
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Det berodde nog lite på var man satt. Just där jag satt var det en hel del som sket i att "sitta fint", vilket var trevligt.
De kan ta in 15 400 pers på Malmö arena.