Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26

Ämne: Röd bättre än TTS?

Nybörjare VisslarenFranks avatar
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard Röd bättre än TTS?

Finns det någon annan än mig som tycker att Röd är ett bättre album än Tillbaka till samtiden? alltså om man jämför deras nya syntiga sound. Röd känns betydligt mer fokuserat och genomarbetat "syntigt" än TTS.

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

du är inte ensam.

don't have to be beautiful, but it's nice.

Standard

ALLA verkar tycka som du! Sen röd kom har nästan tts idiotförklarats. Bara att kolla igenom det som skrivivt om röd för att förstå hur nertryckt tts har blivit!

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Röd är bättre än TTS alla dagar i veckan.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av olivia bengtsson Visa inlägg
    du är inte ensam.
    nej jag verkar tydligen inte vara det

Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grönfors Visa inlägg
    ALLA verkar tycka som du! Sen röd kom har nästan tts idiotförklarats. Bara att kolla igenom det som skrivivt om röd för att förstå hur nertryckt tts har blivit!
    Alltså, det är ju synd att den typ har blivit det eftersom det finns mängder av bra låtar på TTS men Röd är nog ändå snäppet vassare.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

"Tillbaka Till Samtiden" är kalas men "Röd" überbäst!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

Vet att jag har skrivit det här förut... röd är en hur bra skiva som helst, men bara för det så tycker jag inte att man måste se ner på tts. Det är ju trots allt också en världsklass skiva! Nu säger jag inte att just ni som skrivit här ovan har gjort det, men jag har läst många, många inlägg om hur folk klankar ner på tts.

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av VisslarenFrank Visa inlägg
    Alltså, det är ju synd att den typ har blivit det eftersom det finns mängder av bra låtar på TTS men Röd är nog ändå snäppet vassare.
    perfektionism är inte intressant, som haruki murakami sa.
    röd är genomarbetad, men tts är genomarbetad på ett annat sätt.
    man behöver en tid för att låta soundet växa fram, och verkligen lära sig att bemästra det man gör in i minsta detalj. så tts är perfekt liksom, men inte nödvändigtvis bättre för det.
    när man väl är inne i det så kan man ta ut svängarna mer.

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    "Tillbaka Till Samtiden" är kalas men "Röd" überbäst!
    über alles, så att säga.

don't have to be beautiful, but it's nice.

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Många tycker att TTS var en "mellanskiva", en synthplatta där de inte vågade ta steget fullt ut (i låtar som Våga vara rädd och Generation Ex antar jag?). Jag tycker dock att den är jävligt bra och håller hög klass jämfört med Kents övriga skivor.

Öppningen med vackra Elefanter, stenhårda Berlin och synthpoppiga Ingenting är världsklass. Övriga låtar är minst lika bra! Med få undantag, Sömnen (men den behövs den också, "så man får chansen att andas ut lite mellan de övriga låtarna").

Jag älskar TTS.

Och! Jag älskar Röd. Kanske lite mer.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Idioten Visa inlägg
    Många tycker att TTS var en "mellanskiva", en synthplatta där de inte vågade ta steget fullt ut (i låtar som Våga vara rädd och Generation Ex antar jag?). Jag tycker dock att den är jävligt bra och håller hög klass jämfört med Kents övriga skivor.

Öppningen med vackra Elefanter, stenhårda Berlin och synthpoppiga Ingenting är världsklass. Övriga låtar är minst lika bra! Med få undantag, Sömnen (men den behövs den också, "så man får chansen att andas ut lite mellan de övriga låtarna").

Jag älskar TTS.

Och! Jag älskar Röd. Kanske lite mer.
    Mkt bra skrivet! För jag är riktigt nyfiken på varför tts har blivit en sådan hackkyckling för, var ju en massa folk som tokhyllade den när den kom. röd och tts tycker jag inte är lika på ngt sätt, bara att det är ett synthigare kent men thats it! När man ser forumiternas listor på kents bästa skivor kommer tts 9 av 10 ggr näst längst eller längst ner på listorna.

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Ja, vad säger man Röd / TTS ? - Vi jobbar hela tiden med olika grader av BÄST helt enkelt. Supersvårt att välja då skivorna har ganska olika sound samt innehåll. Båda berättar en samtidshistoria men i Röd är det mjukt, flytande och i TTS lite hårdare, skarpare samt lite mer bitter.
    Men hjälp mig jag behöver dig igen igen igen

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Just nu lyssnar jag självklart mest på Röd, och kommer nog att fortsätta göra så åtminstone en del månader fram i tid. Vilken platta som neutralt sett är "bäst," det måste nog tiden, om någon, få avgöra så smånningom.

Men låt det vara sagt, att även jag tycker det är mycket, mycket synd att TTS hackats så mycket på sedan Röd släpptes. Skivan är ju helt underbar; den känns inte just lika homogen som Röd men det förekommer ändå inte en enda överflödig låt, alla låtarna bidrar att skapa en trollbindande helhet där bitterhet, vedmod, närhet och distans blandas ihop, precis som på (nästan) alla Kent:s plattor. Det är helt naturligt att Röd är lite "vassare," något annat vore märkligt; TTS kunde aldrig kommit efter Röd, men Röd känns väldigt naturlig efter TTS. Båda skivorna är underbara, och jag gillar dom för olika anledningar...på olika dagar i veckan.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Populära jämförelsetrådar ...
    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=6761
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\