undrar om min postning av avtalet alla godkänner vid köp av biljett har spelat någon roll i detta.
undrar om min postning av avtalet alla godkänner vid köp av biljett har spelat någon roll i detta.
Hm.
Vill inte säga för mycket innan jag hör en ordentlig motivering. Men det känns lite skumt ärligt talat. Hade jag stått utan biljett hade jag tyckt att reglerna är orättvisa. Jag skulle ju faktiskt kunnat betala 700 spänn för en biljett kanske, men istället får någon annan den för 350 spänn som kanske inte vill se den lite?
Och argumentet "men då får du köpa någon annanstans" biter ju inte riktigt heller. Då försvårar ju också reglerna för mig i och med att Kentforumet hade varit en utmärkt arena att få tag på biljetter på.
Sen att ett forums ledning fattar ett sånt här beslut känns också konstigt. Vet inte iofs hur demokratiskt det är/har varit här, men om någon vill sälja en biljett för 700 kronor så kan han ju göra det ändå, och när jag dessutom är tveksam till om det är moraliskt rätt/fel att sälja dyrt gör ju saken desto mer komplicerad. Förbud blir sällan bra.
Tillgång/efterfrågan är svår att rubba utan komplikationer.
Dessutom: budgivning på ex. Tradera är väl ganska fair? Den som vill/kan betala mest får biljetten. En auktion med utropspris 1 kr. Länka till den här på Kent.nu, när den stigit till 400 kr blir man avstängd, men dessförinnan är det helt okej eller? - där speglas ju verkligen svårigheten tydligt.
Men som sagt, kanske finns jättebra skäl till att införa förbud som jag missat?
Filip och Fast Forward:
Läs mer om hur tankegångarna har varit i dessa trådar:
http://kent.nu/forumet/showthread.php?t=488
http://kent.nu/forumet/showthread.php?t=563
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Tummen upp för denna regel!
Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär
Greta bör så klart inte gå med på detta.
Det där får nog visa sig med tiden. Jag tycker att de som drabbas av detta ska hänga ut de användare som använder metoden du beskriver. Då vet alla vilka vi inte ska göra biljettaffärer med.
Jag tror dock att de som vill sälja dyrare fattar poängen att sådana affärer gör man INTE på kent.nu utan på andra sidor. Enkelt.
Lid för konsten eller brinn.
Förtydligande angående de nya reglerna och länkar:
* Det är OK att länka till en annons på Blocket eller annan annonssajt, om priset inte är högre än originalpriset.
* Det är INTE OK att länka till auktionssajter som Tradera eftersom syftet med dessa sajter är att få ett så högt pris som möjligt.
Vill man sälja sin biljett på en auktionssajt så ska man alltså INTE skriva om det i forumet.
det har länkats tilll auktioner på tradera där det såldes bokningsnummer.
Måste alla komma med 1000 kryphål, henrik är jävligt bra men inte gud liksom >__< han kan inte fixa alllt , talalal.