Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 54

Ämne: Nya regler i biljettforumet - LÄS NOGA! Obs: biljettpris ska anges i annonsen!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

folk vill nog bara vara på den säkra sidan. tråden finns ju för att man ska få ställa frågor så inga missförstånd sker. sen så fattar jag inte varför någon skulle ha 350:- som köp nu-pris.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av hultsfred_emma Visa inlägg
    Men om man använder tradera mer som en annonssajt & har köp nu pris på 350 kr. Är det då okej?
    Ja, då blir det ju inga överpriser. Solklart.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem hultsfred_emmas avatar
    Reg.datum
    Jan 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    folk vill nog bara vara på den säkra sidan. tråden finns ju för att man ska få ställa frågor så inga missförstånd sker. sen så fattar jag inte varför någon skulle ha 350:- som köp nu-pris.
    Men jag bara tänkte att man kanske gillar att använda tradera mer än tex blocket. Eller nått.
    .

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Hur funkar det med biljettannonser till konserterna utanför Sverige.

Jag har en biljett till en av konserterna utanför sverige som jag vill sälja. Förutom en liten fraktavgift tillkom även en annan avgift. Jag misstänker att det är banken som tar en sådan avgift när de växlar valutor. Är det ok om jag annonserar ut biljetten till de pris som jag faktiskt fick betala i slutändan eller måste jag hålla mig till det pris som står på den hemsida där biljetten köptes. Skillnaderna på dessa belopp är cirka 70 kronor.

Detta innebär ju i praktiken inga problem för mig då jag kan sälja biljetten på andra ställen. Föredrar dock att sälja den här på kent.nu men vill först veta hur jag ska tolka regelverket. Det är ju lite onödigt att skapa irritation på forumet om annonsen INTE visar sig falla inom ramen för reglerna. Dessutom vill jag ju inte bli bannad...

Medlem patrik_zidanes avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Jag är glad att dessa regler kom... dom är bra, speciellt det med bokningsnummrerna.. det var det jag försökte visa er för ett par veckor sedan.. och nu har det ändrats tack henrik

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peder.A Visa inlägg
    Hur funkar det med biljettannonser till konserterna utanför Sverige.

Jag har en biljett till en av konserterna utanför sverige som jag vill sälja. Förutom en liten fraktavgift tillkom även en annan avgift. Jag misstänker att det är banken som tar en sådan avgift när de växlar valutor. Är det ok om jag annonserar ut biljetten till de pris som jag faktiskt fick betala i slutändan eller måste jag hålla mig till det pris som står på den hemsida där biljetten köptes. Skillnaderna på dessa belopp är cirka 70 kronor.

Detta innebär ju i praktiken inga problem för mig då jag kan sälja biljetten på andra ställen. Föredrar dock att sälja den här på kent.nu men vill först veta hur jag ska tolka regelverket. Det är ju lite onödigt att skapa irritation på forumet om annonsen INTE visar sig falla inom ramen för reglerna. Dessutom vill jag ju inte bli bannad...
    Jag tycker att du ska kunna sälja den för det belopp du lagt ut. Du ska därmed kunna styrka dessa kostnader om köparen undrar. Kan du inte det så skulle jag tolka det som ett regelbrott.

Känns det OK med alla?
    Lid för konsten eller brinn.

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Bra, då var det utrett.

Jag var dock inne på den aktuella bokningssidan och kollade igenom det här med avgifter och det visade sig att jag missat några siffror där. Så den där okända summan som hade lagts till var i själva verket en mycket liten summa.

Bra ändå att få ett svar av dig angående det här, Henke, då liknande frågor kan uppkomma längre fram av andra användare...

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Dessa nya regler har kommit till på grund av att användarna i forumet tydligt har önskat att det ska vara så här. Det är inte förbjudet att sälja sina biljetter dyrare, men det är förbjudet att annonsera om sådan försäljning i forumet.
    Jag har kollat upp med massa användare att dom skulle kunna betala mer än 350kr för en biljett, jag förstår att det är dålig stil men ändå, alla har väl ett val.
    Hur kan man ändra en regel bara sådär för det finns folk som blir arga för att det finns folk som säljer biljetter dyrare än originalpriset? Finns det nån som står med pistol och hotar dom att köpa dyrt?

Om nu flera klagar på detta, att man inte får annonsera biljetter dyrare än originalpriset, kommer ni att ändra det då? Knappast!
    Jag erkänner att jag har sålt biljetter dyrare än originalpriset, jag sålde dom för 100kr dyrare per biljett, jag lovar att dom inte blev arga för att jag sålde för 450kr/st.

Men nu är regeln så som du/ ni säger, bara att acceptera. Tur bara att Sverige inte fungerar på samma sätt när det gäller regler/ lagar. Tänk er bara om moderaterna skulle tvinga arbetslösa att ta jobb vart som helst i landet för att inte förlora sitt bidrag... eller vänta, jag börjar se likheter nu...
    Senast redigerat av DMJN den 2007-09-12 klockan 22:47.
    Jag är inte besatt av kent, gillar bara deras musik!

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av DMJN Visa inlägg
    Jag har kollat upp med massa användare att dom skulle kunna betala mer än 350kr för en biljett, jag förstår att det är dålig stil men ändå, alla har väl ett val.
    Vi förbjuder inte folk att betala mer än originalpris. Det är helt fritt fram att göra det. Man får dock inte ta mer betalt om man vill annonsera ut sin biljett här i forumet. Det är helt frivilligt att annonsera här, alla har ett val.

Hur kan man ändra en regel bara sådär för det finns folk som blir arga för att det finns folk som säljer biljetter dyrare än originalpriset? Finns det nån som står med pistol och hotar dom att köpa dyrt?
    Den här sidan styrs till mångt och mycket av besökarnas önskemål och krav. Vi lyssnar på alla önskemål och försöker genomföra de förändringar som önskas. Det var en mycket stor önskan om denna reglering.

Om nu flera klagar på detta, att man inte får annonsera biljetter dyrare än originalpriset, kommer ni att ändra det då? Knappast!
    Där har du helt fel. Om det skulle visa sig att det är väldigt många som vill ha det så och dessa är i majoritet så är det fullt möjligt att reglerna ändras. Det gäller allt här på sidan.

Men nu är regeln så som du/ ni säger, bara att acceptera. Tur bara att Sverige inte fungerar på samma sätt när det gäller regler/ lagar. Tänk er bara om moderaterna skulle tvinga arbetslösa att ta jobb vart som helst i landet för att inte förlora sitt bidrag... eller vänta, jag börjar se likheter nu...
    Nu är du ju ute och cyklar rejält. Sverige funkar väl ganska precis på samma sätt. Om många vill något så blir det upp till partierna att genomföra det om de vill ha väljare. I grunden är det ju det demokrati går ut på.

Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Ursäkta om jag krånglar till det men jag har en fråga:
    Jag har en biljett som jag vill sälja här på forumet, till inköpspris. Biljetten är betald, men jag har ännu inte löst ut den. Måste jag lösa ut den innan jag säljer den, eller kan jag sälja den som bokad så köparen enkelt kan hämta ut den i sin stad? I det sistnämnda fallet slipper vi ju krångla med frakt å så...
    Jag tänker inte tjäna något på affären, har bara förköpt mig och behöver igen pengarna.
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

Medlem Caro_s avatar
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Det är ju faktiskt också emot tex ticnets regler att sälja biljetterna vidare till högre pris än inköpspris, kent.nu som officiell sajt gör rätt i att sätta liknande regler, det är ju trots allt Kent själva som valt att använda ticnet som ombud!

Citat Ursprungligen postat av flicka med pärlörhänge Visa inlägg
    Jag har en biljett som jag vill sälja här på forumet, till inköpspris. Biljetten är betald, men jag har ännu inte löst ut den. Måste jag lösa ut den innan jag säljer den, eller kan jag sälja den som bokad så köparen enkelt kan hämta ut den i sin stad? I det sistnämnda fallet slipper vi ju krångla med frakt å så...
    Jag tänker inte tjäna något på affären, har bara förköpt mig och behöver igen pengarna.
    Skulle jag också gärna vilja veta!
    jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av flicka med pärlörhänge Visa inlägg
    Ja, det är okej. Du säljer ju i så fall en biljett, inte bara ett bokningsnummer. Men jag hoppas att du har betalat biljetten via direktbetalning bank? Om du har använt kortbetalning kan tydligen ingen annan lösa ut den. Från Ticnets sida:

Hämta ut förbetalda biljetter - Direktbetalning Bank
    När biljetterna hämtas uppger du bokningsnummer och pinkoden du fick när biljetten bokades. Pin-koden finns sparad under "Mitt Konto", "Bokningar", klicka på bokningsnumret så visas den. Förbetalda biljetter hämtas ut hos TicnetOmbuden , i vissa fall hos ATG-ombud eller arenan.

Hämta ut förbetalda biljetter – Kortbetalning
    När du hämtar ut förbetalda biljetter uppger du bokningsnummer och visar upp det betal- kreditkort som användes vid bokningen samt legitimation. Om kort och legitimation inte överensstämmer lämnas inte biljetterna ut. Dessa rutiner har infört för att öka säkerheten vid kortbetalning och minska kortbedrägerier över Internet.
    Låt dom komma nu

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Kan inte alla typ ta bort sina annonser när de har sålt biljetten/biljetterna. Det är jättejobbigt när de säger att de redan är sålda. då blir man ledsen i ögat :/
    i just can´t get enough

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av left-behind-alone Visa inlägg
    Kan inte alla typ ta bort sina annonser när de har sålt biljetten/biljetterna. Det är jättejobbigt när de säger att de redan är sålda. då blir man ledsen i ögat :/
    Ta bort är inte bra. Bättre att redigera inlägget och LÄGGA TILL att den är såld.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •