Visa resultat för omröstning: Vilken låt är bäst på Röd?

Antal röster
219. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • 18:29-4

1 0,46%
  • Taxmannen

12 5,48%
  • Krossa allt

6 2,74%
  • Hjärta

11 5,02%
  • Sjukhus

61 27,85%
  • Vals för Satan (Din vän pessimisten)

50 22,83%
  • Idioter

12 5,48%
  • Svarta linjer

7 3,20%
  • Ensamheten

16 7,31%
  • Töntarna

17 7,76%
  • Det finns inga ord

26 11,87%
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 61 till 74 av 74

Ämne: Bästa låten - Omröstning 2!

Medlem hagelstorms avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Jag älskar Ensamheten. Live är den grym, speciellt från spelningen på Trädgårdsföreningen i somras. Efter det tycker jag mycket om Idioter (som också är bra live, tycker jag). Krossa Allt, Det finns inga ord och Sjukhus finns också bland favoriterna.

Det finns nåt där som bara måste bli sagt. Jag tänker på dig.
    Flickr * Last.fm * Twitter

Standard

Sjukhus är så mäktig att jag inte kan hantera det. Fast det förstås, det är Hjärta och Vals för satan också. En mästerlig trio av låtar det där. Det finns inga ord, Ensamheten, Töntarna, Krossa allt... det finns en anledning till att jag tycker att Röd är det tveklöst bästa kent har gjort.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Nybörjare pietzqs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010

Standard

Det finns inga ord att beskriva hur skitbra melodierna är i Det finns inga ord!
    Ingenting - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=R7k_k8fLNss
    Mannen i den vita hatten - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=1XMhK9C1QQo

Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Vill inte välja en favorit men jag älskar Sjukhus... speciellt när han sjunger ordet sjukhus - och flera andra ord som man vanligen inte hör i sånger.

Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av hagelstorm Visa inlägg
    Jag älskar Ensamheten. Live är den grym, speciellt från spelningen på Trädgårdsföreningen i somras. Efter det tycker jag mycket om Idioter (som också är bra live, tycker jag). Krossa Allt, Det finns inga ord och Sjukhus finns också bland favoriterna.

Väldigt bra klipp det där, om det inte vore för alla "woo-girls" (stavning?) som kastar ur sig "WOOAAAA" i sin allra högsta falsett så fort Jocke gestikulerar något. Dansa, sjung, busvissla, men för guds skull, lämna "wooandet" till shottande girls-night-out-tragiska 24-åringar.

Ursäkta, har länge velat ha det där sagt.

Bästa låten vet jag faktiskt inte. Jag älskar skivan, och första halvan av Vals för satan (din vän pessimisten) är magisk. Liksom övergångarna i 18:29-4-Taxmannen och Taxmannen-Krossa allt. Men bäst är nog ändå Krossa allt live. Eller måste man välja på albumet? Isåfall säger jag Ensamheten. Idioter undviker jag helst.
    Det fanns en värld av is i hjärtat mitt, du starta en lavin när du gav mig ditt.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Sjukhus är så mäktig att jag inte kan hantera det. Fast det förstås, det är Hjärta och Vals för satan också. En mästerlig trio av låtar det där. Det finns inga ord, Ensamheten, Töntarna, Krossa allt... det finns en anledning till att jag tycker att Röd är det tveklöst bästa kent har gjort.
    Så sant!
    "Röd" är ett mästerverk från början till slut
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

Det finns inga ord. Överlägset bäst, följt av Krossa allt.

Nybörjare
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard

Det finns inga ord och Krossa allt är mina favoritlåtar!
    Jag är liten förvånad därför att Krossa allt har inte fått så mycket uppslutning än jag tänkte.

Standard

Sjukhus, fortfarande.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Standard

Citat Ursprungligen postat av hagelstorm Visa inlägg

Röstade på Sjukhus, men den här och Krossa allt (gitarren i andra versen ger mig fan fortfarande rysningar) skulle lika väl kunnat få min röst. Det varierar från dag till dag. Partiet vid 2:30 är så o-kentigt men samtidigt så fruktansvärt coolt. För att inte tala om gitarrslingan på slutet. Sjukt bra. Jag grämer mig fortfarande ibland över att jag missade sommarturnén 2010. Då mest för att jag missade den här låten (och M, men den fick jag äntligen höra på #kentfest i söndags).

Edit: Insåg precis att jag svarade på ett tre år gammalt inlägg...
    Senast redigerat av Noradrenaline den 2014-06-03 klockan 21:32.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jag vet inte om det är den bästa låten på "Röd", men när Jocke sjunger verserna i "Vals för satan", så får jag sådan gåshud och det känns som att jag kommer spricka. Han sjunger verserna så himla vackert!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Frown Visa inlägg
    Över fyra månader har gått. Har din åsikt ändrats eller är din gamla favorit fortfarande stark nog?

Själv tycker jag Sjukhus är helt makalös. Möjligtvis den bästa Kentlåten någonsin.
    Håller med dig! Jag tycker Röd är en väldigt underskattad skiva. Många föredrar de tidigare och visst de är riktigt bra! Men ja det är något speciellt med Röd i alla fall för min del känner jag så =)
    Sjukhus är en helt magiskt låt! Älskar även de tre inledande låtarna. Sedan är de sista låtarna helt fantastiska likaså: Idioter, svarta linjer, ensamheten och Töntarna.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Töntarna, efter alla dessa år. Andra vers! Perfekt driv.

Sjukhus också.

Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2016

Standard

Är det någon som har gjort en text tolkning på låten Hjärta? Den blev tydligare med den vita hästen på konserten, man gör kopplingen till "Mannen på den vita hästen"
    Senast redigerat av Noah G den 2016-12-19 klockan 02:44.

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •