Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Vad är det som gör att tts räknas som "en mindre bra" skiva?

Standard Vad är det som gör att tts räknas som "en mindre bra" skiva?

....är det låtmaterialet?, soundet?, texterna? Nyfiken på varför ingen tycks gilla denna skivan längre.

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Tillbaka till samtiden var Kent's elektroniska barn, nu har den vuxit och blivit Röd.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Tillbaka till samtiden var Kent's elektroniska barn, nu har den vuxit och blivit Röd.
    Men om man bortser från att tts är kents första elektroniska platta, håller den måttet om man jämför med kents andra skivor?

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grönfors Visa inlägg
    Men om man bortser från att tts är kents första elektroniska platta, håller den måttet om man jämför med kents andra skivor?
    Du kan aldrig få svar på den frågan.
    Jag tycker att albumet är bra, håller definitivt måttet. Vad spelar det för roll vad vi (låt oss säga 20 st.) tycker?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Tycker faktiskt TTS är grymt bra. Elefanter, LSD, någon? Ensammast i Sverige, Columbus, Berlin. Detta är fem jävligt tunga låtar som för mig placerar sig högt upp på min egen Kent topp 20-lista, vilket måste anses vara bra.

Röd är också bra, men jag tycker inte den har samma spets. Röd har Sjukhus och till viss del Töntarna men sedan är det slut. Övriga låtar är jämna och bra, men som sagt så har TTS enligt mig mer spets.
    Senast redigerat av Oggemannen den 2010-05-12 klockan 00:35.
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

Standard

Men kan folk som älskar t.e.x isola och hh tycka att tts är en bra kentplatta med tanke på hur olika soundet är?

Standard

Men kan folk som älskar t.e.x isola och hh tycka att tts är en bra kentplatta med tanke på hur olika soundet är?
    Varför skulle man inte kunna tycka det?
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Jag kanske har hängt med dåligt här på sista tiden men vem är det som påstår att TTS är en mindre bra skiva?! Jag tycker att den är fantastisk!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Man måste vara väldigt inskränkt för att bara kunna uppskatta ett sorts sound.
    Så, för att repetera vad Spökvitlik sa, varför skulle man inte kunna tycka det?

don't have to be beautiful, but it's nice.

Standard

Tillbaka till samtiden är ett mästerligt album...Vy från ett luftslott och Ensammast i Sverige ger mig fortfarande rysningar...
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

@erika.persson.prahlin

Standard

Alltså egentligen är det svårt att jämnföra Kents alla skivor över huvud taget. Om man tänker på att "Kent" kom -95 och "Röd" -09 så är det ju fjorton år emellan dem. Det betyder alltså tekniken, rösterna och skickligheten, alltså hela utsikten och möjigheterna (Jag har ett annat jättebra ord att använda här, som jag inte kan komma på dock.) är ju förändrade. Du kan inte säga att "När det blåser på månen" är bättre än t.ex. "Columbus" av anledning att det elektroniska i låten inte har samma klang som det analoga. Det är ju två skilda genrer och de ska inte jämnföras.

Kent har ALLTID varit lika bra med de medel de kunnat använda, de har alltid gjort samma grej fast i just det musikårets samtid. Man har anpassat musiken efter tiden, vilket väldigt få band gör. AC/DC gör ju till exempel samam sak idag som på stenåldern.

Tillbaka till samtiden var briljant när den släpptes, för då var den ledande inom sin genre. Nu är den lite pasé bara. Och jag förstår hur folk tänker, det är bara det att skivan är lika bra fortfarande men den har passerat något sorts bäst-före-datum.
    http://deleu.blogg.se

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

vem har sagt att den är mindre bra. tssss dum tråd

Standard

Att de började med denna synth/electropop var en besvikelse. Men då säger jag inte att TTS är det sämsta. Tycker att alla de tre senaste albumen svarar för det. Dock har detta album mästerverket Ensammast i Sverige, trots att det är en synthlåt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •