Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 46

Ämne: Vapen & Ammunition - 00-talets bästa popskiva?

  1. #16
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Antons Visa inlägg
    Kent är en kommersiellt popgrupp och väldigt radiovälig musik. Det innebär inte att dom är dåliga, jag placerar Kent i samma fack som Eric Saade och Saade är en artist jag verkligen diggar
    sluta trolla
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  2. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    sluta trolla
    Jag trollar inte. Har lyssnat på Kent stor del av mitt liv, men även på riktig rock och jag drar därför slutsatsen att Kent ÄR pop.

  3. #18
    wewillfall
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Antons Visa inlägg
    Jocke är bra på att skriva poptexter, som sagt. Men jag tror Kent skulle må bra av att ta lite hjälp med just texterna, Jocke överskattar sin förmåga att skriva. Men hey, all musik behöver inte ha supergrymma texter?
    Jag ser ju inte ens Kent som pop så eh.
    Men enligt mig så skriver Jocke grymma texter, vilket är en bidragande grej till att jag faktiskt tycker Kent är såpass bra som jag tycker. Är ju inte som att man skulle börja lyssna på Eric Saade för att hans lyrics till låtarna är så bra.

  4. #19
    wewillfall
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Antons Visa inlägg
    Jag trollar inte. Har lyssnat på Kent stor del av mitt liv, men även på riktig rock och jag drar därför slutsatsen att Kent ÄR pop.
    Men fattar inte, visst om V&A skulle vara pop, men Isola liksom? Fast det beror väl iofs på vad du menar är pop

  5. #20
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    tror inte det finns ett enda kentfan som inte tycker jockes texter är bra, mata inte trollet då (är medveten om motsägelsefullheten)
    Senast redigerat av Felix_Elite den 2010-06-01 klockan 17:34.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  6. #21
    wewillfall
    Guest

    Standard

    haha ska sluta ):

  7. #22

    Standard

    jag älskar
    1. troll
    2. eric saade
    3. joakim berg

  8. #23
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Men GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD, har vi inte kommit över den där pop- vs rockdiskussionen för länge sen?!
    Ibland låter det som pop, ibland som rock, ibland som punk, ibland som indiepop, ibland som indierock, ibland som elektro, ibland som synth, ibland som synthpop, ibland som synthrock, ibland...
    Ja ni FATTAR!
    Eller?

    Och Jocke är en av de absolut grymmaste textförfattarna + låtskrivarna någonsin. Kan inte komma på många som i sin variation håller sådan genomgående höga klass.
    Richey James Edwards är en av få.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  9. #24
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Antons Visa inlägg
    Jag trollar inte. Har lyssnat på Kent stor del av mitt liv, men även på riktig rock och jag drar därför slutsatsen att Kent ÄR pop.
    Vad är riktig rock då?

    Det här kan bli kul
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  10. #25
    Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 118

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Antons Visa inlägg
    Kent är en kommersiellt popgrupp och väldigt radiovälig musik. Det innebär inte att dom är dåliga, jag placerar Kent i samma fack som Eric Saade och Saade är en artist jag verkligen diggar
    Wow Manboy-låten och Röd i samma fack. Ha-ha.
    Jesus died and God's gone missing.

  11. #26

    Standard

    tacka kent för att de själva vägrar placera sig i något fack och att dom istället ständigt utvecklar musiken och texterna, det gör dom outstanding
    tänk om denna tråd också kunde sluta upp med allt kategoriserande.....

  12. #27
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Allt ändrar sig med tiden, ända sen jag som ung verkligen gillade David Bowie och en massa andra så ansågs ju Bowie bara vara smink, inte ens musik. Och jag sket förstås fullständigt i vad kritiker skrev och vad de vuxna sa, jag tyckte bara de hade så kass musiksmak och att det måste vara ett öde värre än döden att bli lika gammal eftersom musiksmaken verkade bli så utomordentligt usel.
    Men sen långt långt senare hyllas ju Bowie och t.ex Roxy music och andra, det går moden i vad man ska tycka.
    Jo så jag har inte ägnat någon tid åt vad andra kan tänkas tycka, vi kan bara tycka vad vi själva tycker om och jag tycker bäst om kents musik i sin helhet idag.

  13. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DinVänPessimisten Visa inlägg
    Wow Manboy-låten och Röd i samma fack. Ha-ha.
    Det är väll inte så illa? Eric Saade är en grym artist, precis som Kent är ett grymt band

    Sen menar jag inte att Jocke Berg är dum i huvudet. Eller okey, Jocke Berg har väll gjort ett och annat riktigt korkat uttalande, som när han lite utan att tänka sig för i en intervju i ett Godmorgonprogram klagade på att folk visste vad hans barn heter. Nu tror jag han sa det lite oplanerat och menar säkert inte något så, han är ju inte dum i huvudet så han fattar nog att popbranschen är fel bransch att jobba i om man vill vara anonym.
    Senast redigerat av Antons den 2010-06-02 klockan 15:44.

  14. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Antons Visa inlägg
    Det är väll inte så illa? Eric Saade är en grym artist, precis som Kent är ett grymt band
    Och jag brukar säga att fotboll och hockey är samma sak, båda sakerna är ju idrotter liksom...

    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  15. #30
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Jag tycker åtminstone att Jockes texter är som bäst på V&A. Hur kan man klaga på dem? Föredrar ordrika texter med lättförståeligt innehåll, än kryptiska fåordiga texter som på Tillbaka till samtiden. "Elite" och "Sverige" är ju grymma - även musikaliskt.
    Det bästa på Vapen är bland det bästa Kent har gjort, utan tvekan, men tyvärr finns ett par svaga spår som drar ner helhetsintrycket. Bra popskiva - absolut!

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •