Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dåligt konstruerat forum

Nybörjare shimas avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard Dåligt konstruerat forum

Är det bara jag som tycker att forumet är riktigt dåligt konstruerat? Behövs verkligen 45 olika kategorier? Det gör det bara fult och oöverskådligt. Det känns så onödigt att ha en hel kategori för bara en enda tråd. Mitt förslag är att sätta ihop många av de kategorier som finns, så här:

Sätt ihop FAQ - svenska, FAQ - English och Forumregler till "FAQ och forumregler".

Kent skriver - Ta bort den, och gör om den till en tråd. En hel kategori för en låst tråd? Behövs det?

Musikvideokategorierna - Gör om dem till en. De flesta har runt fyra trådar, det blir mycket lättare att bara samla ihop allt.

Det blir så himla mycket scrollande som det är nu. Eller vad säger ni? Vore det inte bättre med dessa förändringar?
    Senast redigerat av shima den 2010-06-22 klockan 12:36.

Standard

Håller med dig till stor del, dock finns det mesta för att man ska slippa blanda ihop olika trådar. Om man nu skulle slå ihop alla trådar i musikvideokategorierna skulle det bli väldigt svårt att hitta rätt då det med all säkerhet finns ett flertal trådar som handlar om samma sak fast olika videos.

Ett exempel är ju om det finns en tråd om videons budskap i forumkategorin "Vy från ett luftslott" och en precis likadan i kategorin "Idioter". Då skulle ju det betyda att när man slår ihop allt så blir det ganska rörigt, fast det kanske man kan lösa genom att ändra trådnamnen också men.

Tycker om att forumet är uppdiktat som det är, skulle till och med vilja ha en till kategori, "Skräp". Då skulle moderatorerna bara kunna flytta alla meningslösa trådar och de som vill tramsa kan få göra det. Varför nöja sig med en skräptråd när vi kan ha en hel kategori med skräp?
    http://deleu.blogg.se

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Mer skärp? Är det inte nog skräp som det är?
    Annars tycker jag att forumet är osedvanligt lättöverskådligt. Att scrolla är trots allt inte så fasligt jobbigt. Det hade blivit mycket svårare att hitta trådar om fler var samlade på samma ställe.
    Dessutom finns ju alla uppdaterade under Nya inlägg, och sökfunktionen fungerar helt okej.

don't have to be beautiful, but it's nice.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Jag gillar upplägget, det är lätt att hitta om det redan finns ett inlägg om saken innan man startar en ny tråd. Är väl inget fel att det bara finns några få trådar under ett ämne.
    inget.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

En sak är iaf säker. Det kommer inte bli en skräpdel.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Vad besviken jag blir, var på ett forum en gång i tiden där man hade en skräpdel där inga inlägg räknades i den stora skräpräknaren och man fick skriva allt som inte bröt mot reglerna och svensk lag typ. Det var ganska underhållande faktiskt.

Men kan förstå det, hade dock varit ganska fint. Som en lekhage för valpar som Andreas, Stina, Felix, kanske mig, Jonna osv. Lite som när de vuxna ser ner på småbarn som sitter i i ett inhägnat område för att inte ramla ner för trappen och de leker med skallror, enorma legobitar som man inte kan svälja och pekböcker.
    http://deleu.blogg.se

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Delawarefloden Visa inlägg
    Vad besviken jag blir, var på ett forum en gång i tiden där man hade en skräpdel där inga inlägg räknades i den stora skräpräknaren och man fick skriva allt som inte bröt mot reglerna och svensk lag typ. Det var ganska underhållande faktiskt.

Men kan förstå det, hade dock varit ganska fint. Som en lekhage för valpar som Andreas, Stina, Felix, kanske mig, Jonna osv. Lite som när de vuxna ser ner på småbarn som sitter i i ett inhägnat område för att inte ramla ner för trappen och de leker med skallror, enorma legobitar som man inte kan svälja och pekböcker.
    Det här är inte ett forum där folk ska leka runt en massa. Vi har tillräckligt med skräp- och lektrådar.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Strukturen på forumet är dålig, för mycket och för rörigt. Håller verkligen med om att Video-delarna kan slåss ihop.
    Gamla turnéer kan samlas ihop också.

Annars är det bra.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det här är inte ett forum där folk ska leka runt en massa. Vi har tillräckligt med skräp- och lektrådar.
    egentligen, varför inte? den behöver ju inte moderas särskilt hårt och känner nån sig kränkt etc är det ju bara att anmäla inlägg som man inte tycker passar på detta forum.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    egentligen, varför inte? den behöver ju inte moderas särskilt hårt och känner nån sig kränkt etc är det ju bara att anmäla inlägg som man inte tycker passar på detta forum.
    Som sofia skrev, kentforumet är ju inte ett forum där folk ska leka runt en massa. Om man av någon outgrundlig anledning känner behov av att skriva saker helt utan substans finns det väl andra forum att söka sig till? Varför måste kentforumet skapa en avdelning för trams och barnsligheter?

Det finns ju till och med de som tycker att vi inte borde ha en övrigt-avdelning med en massa lektrådar. Och vi har ju trots allt en skräptråd där man får skriva precis det som faller en in, spamma, chatta, vara allmänt störig. Det räcker gott och väl, som jag ser det.
    Låt dom komma nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •