Som rubriken säger, låter den inte i refrängen (osäker på vilken del av låten)
som psalmen (rätt?) som sjungs av soldaterna på stranden i filmen Atonement?
Det var ett scen, och arrangemang, som berörde mig så mycket att jag aldrig glömmer den!
Som rubriken säger, låter den inte i refrängen (osäker på vilken del av låten)
som psalmen (rätt?) som sjungs av soldaterna på stranden i filmen Atonement?
Det var ett scen, och arrangemang, som berörde mig så mycket att jag aldrig glömmer den!
Vilken hymn du syftar på vet jag inte men jag tycker snarare den är lite oärligt lik en av locomias låtar, nämligen denna (även fast den går i uptempo).
http://www.youtube.com/watch?v=k00rMX9GFR0 (speciellt vid 1.10)
Skojar du med mig?![]()
Sorry kunde inte låta bli då liknande påståenden alltid dyker upp i samband med nya låtar.
Jag tror få har sett filmen så då blir det lättare att länka till låten du syftar på men nu gör jag det åt dig och den var lite smålik på sina håll.
http://www.youtube.com/watch?v=GCJJfOp8_Go (från 3.00 o framåt)
jag tycker den låter som en allsång dom brukar köra på allsång på skansen..
...btw.. introt är ju typ exakt samma som dom kör live på töntarna.. som säkert alla redan kommit på..
Senast redigerat av NewBorn den 2010-06-23 klockan 20:30.
Det var faktiskt väldigt likt Atonement-psalmen. Speciellt 3:37-3:43.
Denna låt är den som fastnat mest efter 2 lyssningar.
Hur kan du vara så säker på ditt svar
Får oerhört otäcka vibbar av den här låttexten; speciellt 'Förlåt mig älskling, jag gör det snart igen' .. J.Berg är oerhört skicklig att skildra destruktiva relationer (t.ex. "Vid din sida").
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Jeg synes den minner om "Dom som försvann" - hadde gjort seg med barnekor på den her også, men ingen grunn til å gjenta seg for mye![]()
Liten fundering på texten i den här låten (istället för att skapa en ny tråd om låten så går jag något OT i denna tråd):
Varför är ordningen på orden som den är? Med melodin blir ju betoningen (markerad med versal) såhär:
"men ÄR-lig-het-en RES-pek-ten kär-LEK-en bara dog"
medan följande hade låtit mer naturligt:
"men ÄR-lig-het-en KÄR-lek-en res-PEK-ten bara dog"
Kanske lite svårt att förklara i text, men lyssna så förstår ni kanske vad jag menar. Det känns helt enkelt lite stolpigt, men det kanske är meningen?
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Äreslek?Det är det många som håller på med. Det är äran och hedern som är viktigare än livet.