En FANTASTISK låt - lett den beste på EPIS (ved siden av Gamla, men vanskelig å sammenligne dem), og kanskje også blant det beste Kent noensinne har gjort!![]()
En FANTASTISK låt - lett den beste på EPIS (ved siden av Gamla, men vanskelig å sammenligne dem), og kanskje også blant det beste Kent noensinne har gjort!![]()
Vet inte om någon påpekat det men tycker att det skeva sättet att sjunga på påminner om Famijens Johans sätt att sjunga:-)
www.myspace.com/departementet000
Denna låt har vuxit oerhört i mitt tycke. Fan vad kul att Kent trots allt kunde göra en bra platta igen efter de totalt värdelösa* Tillbaka Till Samtiden och Röd!
* i mitt tycke
From Monday to Friday, I kill for $20. In the weekend, I kill for fun.
jag har hört att det är sami som sjunger på låten...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Nähej. Man brukar ta för givet att den så kallade sologitarristen spelar solona, men ni kanske inte har den strikta uppdelningen. Ett riff kan förstås kompgitarristen spela. Så du ska ta ifrån Sami hans gitarrsolon nu också? Eller är det Harri som gör ett hemligt inhopp?![]()
Just det!
Jag gillar 'Ensam lång väg hem's "skumma" uppbyggnad, det känns som en typisk kentism att kunna låta en låt låta som ett släpigt intro i 2 minuter, varunder de spelar utan någon tydlig vers, men likväl fastnar låten! Jag gillar att kent håller liv i ensamheten på sina senaste skivor; Romeo återvänder ensam, Ensamheten och så nu Ensam lång väg hem.
Gillar verkligen inte att de använder ordet solidaritet. Får mig att tänka på Mona Sahlin.![]()
Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"