okej.........
Om Röd var omedelbar kärlek så tar EPS lite längre tid, men långsam kärlek ska vara bäst sägs det. Den tar sig väldigt bra och har i mitt tycke många vackra sånger:-))
///J
www.myspace.com/departementet000
fortf för ojämn för mig. men känns verkligen som den blivit mitt soundtrack för sommaren 2010kommer minnas sommaren 2010 när jag i framtiden lyssnar på låtar som "ensam lång väg hem" och "gamla ullevi"
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Alltså.. jag vet fortfarande inte riktigt till 100% vad jag tycker om skivan. Att den absolut inte tillhör toppskiktet i kent katalogen kan jag konstatera iaf. Tycker nästan som att det låter som en debutskivan och man inte riktigt hittat sitt sound riktigt. Spretar för mkt för att få en helhet samt att den saknar de där riktiga topparna. Fast ändå är den inte dålig.. Man kanske skulle kunna kalla det en medelskiva.
1. Du & jag döden
2. Röd
3. Hagnesta Hill
4. Verkligen
5. Isola
6. En plats i solen
7. Tillbaka till Samtiden
8. Vapen & Ammunition
9. Kent
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
1. Du & jag döden
2. Vapen & ammunition
3. Röd
4. Tillbaka till samtiden
5. En plats i solen
6. Isola
7. Hagnesta hill
8. Kent
9. Verkligen
New York Dolls
1. Röd
2. Du & Jag döden
3. Hagnesta Hill
4. Verkligen
5. Isola
6. Kent
7. En plats i solen
8. V&A
9. Tillbaka till samtiden.
En plats i solen ligger bara på 7 plats, men det är ändå ett helt klart bra album. Men det är ju inte så konstigt, på min lista verkar ju vartannat album hamna längre ner på listan.
Senast redigerat av okej den 2010-08-01 klockan 11:52.
Du och jag ☠
Vadå vuxen? En skiva är väl inte mer eller mindre vuxen? Betyder det att isola är en barnplatta eftersom jag gillade den när jag var 4?
Du och jag ☠
"Du & Jag Döden" "Röd"
"Tillbaka Till Samtiden" "Hagnesta Hill" "En Plats I Solen"
"Vapen & Ammunition" "Isola" "Verkligen" "Kent"
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Som det känns i dagsläget:
1. Du & Jag Döden
2. Röd
3. Hagnesta Hill
4. TTS
5. Verkligen
6. EPIS
7. Isola
8. Vapen & Ammunition
9. Kent
Suffer with pride.
En Plats I Solen är definitivt bättre än Vapen & Ammunition och Isola. Den växer för varje gång man hör den. Till slut lär den väl ligga någonstans i mitten av min lista. Passagerare är helt klart det bästa avslutet på en Kent-skiva sen Mannen I Den Vita Hatten (16 År Senare).
Every beat of your drum is wasted
and every song you sing is a fake
and every word is a hesitation
you did it great...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Jag brukar inte direkt få lust att lyssna på den, men när jag väl lyssnar så tycker jag att den är bra och kan inte riktigt förstå varför jag inte brukar få lust att lyssna på den. Samma sak med Röd. Har nästan aldrig lust att lyssna på den, men när jag väl gör det tycker jag väldigt mycket om den. Konstigt.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Spretig skiva. Lite "ah va fan vi släpper ut en skiva för att rensa skallarna". Första lyssningen gav ett stort "jaså inte mer..." men nu har jag vant mig lite... Känns som låtarna kan härröra sig som överblivna spår från flera tidigare plattor.
Mellanplatta? Ja, kanske. Andhämtning. Tvagning.