Sidan 6 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 111

Ämne: Hur står sig En plats i solen?

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag blir chockad när jag ser att många anser DOJD som ett av deras bästa alster. Det enda bra den skivan producerade var några sköna B-sidor. En polare till mig som är mer casual när det kommer till Kent ÄLSKAR DOJD och kör alltid på den skivan.

Däremot kan jag hålla med om att TTS kanske inte tillhör toppskiktet även om jag håller Vy från ett luftslott som en av deras bästa alster, speciellt med den tillhörande remixen.

EPIS då? Ja från början så avfärdade jag skivan ganska hårt som brukligt med Kent om man bortser ifrån senaste Röd där det var total synth-kärlek ifrån första lyssningen.

Jag gillade bäst Gamla Ullevi från början men kör nu dom inledande 4-5 låtarna på repeat i bilen. Skivan hamnar i mittsegmentet någonstans, varken eller.

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

DOJD blir med på toppen.

1. Röd / Du & jag döden
    2. Isola / Tillbaka till samtiden
    3. En plats i solen / Vapen & ammunition / Hagnesta Hill / Verkligen
    4. Kent
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Vadå vuxen? En skiva är väl inte mer eller mindre vuxen? Betyder det att isola är en barnplatta eftersom jag gillade den när jag var 4?
    Inte så han menar ju.
    Skivan och då i synnerhet själva uttrycket på den låter bara mer moget (/vuxet) än deras tidigare enligt honom, och det alltså oberoende av åldern på lyssnaren själv.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

alltså. är det bara jag som tycker att denna skivan var sjukt meningslös och det största snesteget dom tagit?
    det finns ingen låt som sticker ut, allt låter lika enkelt och tråkigt som det som spelas på RixFm. kent + sommar = bullshit. släppa två skivor på mindre än ett år = heeeeeeeelt meeeeeeeeeeningslöst. om det nu blev några låtar över, kunde vi la ändå få dom som vanliga fina b-sidor.

nej, kent är som bäst när man inte har hört något ifrån dom på 2-3 år. och heeeelt plötsligt, på hösten, kommer det upp på kent.nu något mörkt, snyggt och grymt. och man räknar ner till releasedatumet så man dör.
    enligt mig.

men jag lämnar utrymme för tracking:

.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

mm, liksom. nästan alla låtar är ju väldigt bra och vissa stycken är ju magi, men jag älskar det ändå inte bara för att det är .. den skivan.. som kom under årets sämsta kent-skivsläpps-tid och att man inte hunnit tröttna på Röd och börjat bli gnällig på att vänta och vänta och helt tappat hur det känns att få höra en helt ny skiva för första gången and so on..
    meningslösa, menigslöösa

Medlem hagelstorms avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

1. Hagnesta hill
    2. Du & jag döden
    3. Isola
    4. Röd
    5. En plats i solen
    6. Tillbaka Till Samtiden
    7. Verkligen
    8. Kent
    9. Vapen & Ammunition

Dock ändras top 5 hela tiden men detta är hur det ser ut idag.
    Det finns nåt där som bara måste bli sagt. Jag tänker på dig.
    Flickr * Last.fm * Twitter

Standard

EPIS kanske inte är så jäkla dålig ändå...

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grönfors Visa inlägg
    EPIS kanske inte är så jäkla dålig ändå...
    Nej precis.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    mm, liksom. nästan alla låtar är ju väldigt bra och vissa stycken är ju magi, men jag älskar det ändå inte bara för att det är .. den skivan.. som kom under årets sämsta kent-skivsläpps-tid och att man inte hunnit tröttna på Röd och börjat bli gnällig på att vänta och vänta och helt tappat hur det känns att få höra en helt ny skiva för första gången and so on..
    Se det som en fin överraskning istället! 8 månader efter Röd var det ja... jag tycker ändå det var tillräckligt lång tid för att lyssna in sig på Röd, inte riktigt så att det dök upp två nya skivor på en gång så man drunknar.
    Jag lyssnar på En plats i solen just nu och får fortfarande gåshud och tänker shit vad jag älskar det här albumet! Det bästa dom gjort hittills, vågar jag säga så? Röd är ju också stark. Men En plats i solen har varit den mest spelade Kentskivan hos mig sedan den släpptes. Undrar hur länge det ska vara så.
    Ska man verkligen behöva tröttna på en skiva för att kunna älska nästa? Nej. Och jag förstår inte varför det ska vara mörkt och höst/vinter för att det ska vara bra. Och den här är ingen överdrivet happy skiva heller, glöm omslaget (om det är det som stör) och lyssna på riktigt, ge den tid. Snyggt och grymt.

Standard

När den kom kändes den som en massiv besvikelse. Med tanke på den väg Kent vandrat de senaste skivorna kändes den som ett massivt "jaha"

Nu älskar jag fortfarande deras musik oerhört mycket, men EPIS känner jag inget för. Den känns totalt poänglös och gav mig absolut ingenting.

Den "riktiga" uppföljaren till Röd i mina ögon blir nästa skiva, och jag hoppas att dom följer den stigen dom började gå, alternativt att dom tar en väg dom aldrig någonsin gjort. Men EPIS var en kompromiss, eller i worst case scenario för mig en incashning på dum nostalgi...

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Lyssnade på skivan för första gången på ganska länge häromdagen och kunde konstatera att den står sig väl! Körde till och med "Ismael" och "Ärlighet-respekt-kärlek" en extra gång. Bättre melodier på En plats i solen än Röd tycker jag, och det är skönt att skivan inte är lika lång.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Odin Visa inlägg
    När den kom kändes den som en massiv besvikelse. Med tanke på den väg Kent vandrat de senaste skivorna kändes den som ett massivt "jaha"

Nu älskar jag fortfarande deras musik oerhört mycket, men EPIS känner jag inget för. Den känns totalt poänglös och gav mig absolut ingenting.

Den "riktiga" uppföljaren till Röd i mina ögon blir nästa skiva, och jag hoppas att dom följer den stigen dom började gå, alternativt att dom tar en väg dom aldrig någonsin gjort. Men EPIS var en kompromiss, eller i worst case scenario för mig en incashning på dum nostalgi...
    Håller helt med, mkt bra beskrivning!!

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Personligen förstår jag inte att det förekommer så mycket dissande av EP:n. Visst, den känns kanske inte lika homogen eller nyskapande som Kent:s senaste fullängdare men visst är det sköna låtar. Anser jag.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

En Plats I Solen = EPIS K
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    En Plats I Solen = EPIS K
    Kan inte säga det bättre själv! Skivan blir bara bättre och bättre ju mer man lyssnar på den.

Man lär ju tröttna nån gång men saksamma
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Sidan 6 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •