Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 78

Ämne: Vad sägs om något nytt nästa gång?

  1. #31
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det kommer ingen skiva under namnet Joakim Berg.
    Det låter som en enormt tråkigt projekt.
    Sitta och dricka vin själv i studion, med nån tekniker?
    Hur kul är det?
    Sitter själv och pillar på nån synth, gitarr eller dator gör man ju hela dagarna ändå.
    Dessutom kan jag inte tänka mig något mer förutsägbart & outhärdligt än att behöva möta svensk media ensam

    Men... ett akustiskt album innebär väl i bokstavlig tolkning ett album med endast akustiska instrument.
    Inte ett album med endast akustiska gitarrer.
    Markus kan ju kanske spela, tja vad vet jag, akustiska trummor kanske?
    Piano?
    Sami kan kanske spela... akustisk gitarr eller piano?
    Förstår inte riktigt varför de skulle få lite att göra för att vi spelar in "akustiskt".
    Där fick du mig! Jag hamnade i den fällan många andra hamnar i när det pratas akustiskt. Självklart finns det fler akustiska instrument än gitarr. Jag trodde att när det nämndes akustiska skivor att det skulle vara något i stil med Järnspöken och Sverige, inte för att dom låtarna är dåliga, men ett helt album i den stilen skulle bli ganska tradigt och ointressant. Är det något ni kan så är det att göra dynamiska skivor med en härlig variation.

    Min personliga dröm är ett album med liknande ös och känsla som Verkligen, liknande mörker som Du & Jag Döden, med en lika bra röd (no pun intended) tråd som Röd. Fast så klart allt detta i ett nytt koncept.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  2. #32
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    Det skulle vara intressant att höra ett samlingsalbum med "nästan-akustiska" versioner av kentlåtar Ungefär som de gjorde i Eskilstuna 2008 med "Beskyddaren"

    Finns många kentlåtar som skulle vara intressanta att höra akustiska (Som med akustisk gitarr då). Men det kommer nog aldrig att hända då vi märkt att kent ogillar att göra samma sak två gånger, och spela in låtarna igen tror jag inte faller dem i smaken (Även om det är att göra något med att spela in låtarna med nya arr)

    Tillägg: Om inte ett album, så iaf en spelning/turné! Thåström gjorde ju en "Nästan akustisk"-turné (Där han även, som ni säkert vet, spelade några spelningar med kent! ), och även andra band har gjort akustiska spelningar, t.ex. Clawfinger, Metallica, the Cure, etc.!
    Senast redigerat av KRM den 2011-03-28 klockan 21:24.
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


  3. #33
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Där fick du mig! Jag hamnade i den fällan många andra hamnar i när det pratas akustiskt. Självklart finns det fler akustiska instrument än gitarr. Jag trodde att när det nämndes akustiska skivor att det skulle vara något i stil med Järnspöken och Sverige, inte för att dom låtarna är dåliga, men ett helt album i den stilen skulle bli ganska tradigt och ointressant. Är det något ni kan så är det att göra dynamiska skivor med en härlig variation.

    Min personliga dröm är ett album med liknande ös och känsla som Verkligen, liknande mörker som Du & Jag Döden, med en lika bra röd (no pun intended) tråd som Röd. Fast så klart allt detta i ett nytt koncept.
    Var inte meningen att sätta dit dig
    Tror att väldigt många tänker exakt så.
    Jag och många andra med mig, som skriver mycket låtar på akustisk gitarr brukar efter en tid tröttna ganska rejält på... ljudet.
    Jag gillar acke som rytminstrument i en större ljudbild.
    Alltså använd för att uppnå samma funktion som en snabb shaker/tamburin, utan så mycket ton.
    Vill jag att det ska glittra spelar jag en highstring.

    Men: Inga akustiska soloalbum blir det

  4. #34
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Men: Inga akustiska soloalbum blir det
    Slänger mig in i tråden här med en tanke.

    I fredags var jag i Berwaldhallen och lyssnade på Sveriges Radios symfoniker som spelade låtar av Gärdestad, Adolphson och Vreeswijk. För sången stod Thuresson, Tolstoy och Silver.

    Jag har aldrig tidigare lyssnat på en symfoniorkester live och jag måste säga att det var helt fantastiskt häftigt att få höra en massa klassiska låtar få växa i händerna på orkestern. Sjukt bra, helt enkelt.

    Naturligtvis tänkte jag på vägen hem att jag vill höra fler av mina favoritlåtar och favoritartister i det där sammanhanget.

    Vad säger du Jocke?
    Lid för konsten eller brinn.

  5. #35
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Slänger mig in i tråden här med en tanke.

    I fredags var jag i Berwaldhallen och lyssnade på Sveriges Radios symfoniker som spelade låtar av Gärdestad, Adolphson och Vreeswijk. För sången stod Thuresson, Tolstoy och Silver.

    Jag har aldrig tidigare lyssnat på en symfoniorkester live och jag måste säga att det var helt fantastiskt häftigt att få höra en massa klassiska låtar få växa i händerna på orkestern. Sjukt bra, helt enkelt.

    Naturligtvis tänkte jag på vägen hem att jag vill höra fler av mina favoritlåtar och favoritartister i det där sammanhanget.

    Vad säger du Jocke?
    lite som stråkkvartetten på stadion fast i större skala då?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #36
    Medlem isakmos avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    171

    Standard

    tacktacktack!

    jag håller med, nu är det dags för något nytt, dags att lämna elektroniska stilen, vilket jag tycker att man kan antyda på epis...
    MIN önskan vore att dom skulle gå tillbaks några år i tiden, V&A/HH/D&JD tiden..

    Dock så har Jocke sagt själv att dom inte vill göra femtielva V&A, och måla in sig i ett V&A-hörn, vilket jag förstår helt!

    Dock så kan jag inte sluta hoppas...

  7. #37
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av isakmo Visa inlägg
    tacktacktack!

    jag håller med, nu är det dags för något nytt, dags att lämna elektroniska stilen, vilket jag tycker att man kan antyda på epis...
    MIN önskan vore att dom skulle gå tillbaks några år i tiden, V&A/HH/D&JD tiden..
    Det enda vad ska/kan komma nästa gång är ett album som inte låter som ett steg tillbaks.
    Och det är något som de mesta vill ha, tror jag.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

  8. #38
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    514

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    Det enda vad ska/kan komma nästa gång är ett album som inte låter som ett steg tillbaks.
    Och det är något som de mesta vill ha, tror jag.
    det är så himla 1932 att prata om ett steg tillbaka. om nästa platta låter mer som verkligen än som röd är det inget steg tillbaka

  9. #39
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    om nästa platta låter mer som verkligen än som röd är det inget steg tillbaka
    Du menar något i stil med: "Verkligen 2.0 vore ett steg fram". Det håller jag inte med.
    Jocke repeterar om och om igen att det kommer aldrig sådant.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

  10. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Var inte meningen att sätta dit dig
    Tror att väldigt många tänker exakt så.
    Jag och många andra med mig, som skriver mycket låtar på akustisk gitarr brukar efter en tid tröttna ganska rejält på... ljudet.
    Jag gillar acke som rytminstrument i en större ljudbild.
    Alltså använd för att uppnå samma funktion som en snabb shaker/tamburin, utan så mycket ton.
    Vill jag att det ska glittra spelar jag en highstring.

    Men: Inga akustiska soloalbum blir det
    Snälla cementera inte det där med att det inte blir ett akustiskt album, jag har just drömt om att du ska göra ett sådant i snart 7 år tror jag!!

  11. #41
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av isakmo Visa inlägg
    tacktacktack!

    jag håller med, nu är det dags för något nytt, dags att lämna elektroniska stilen, vilket jag tycker att man kan antyda på epis...
    MIN önskan vore att dom skulle gå tillbaks några år i tiden, V&A/HH/D&JD tiden..

    Dock så har Jocke sagt själv att dom inte vill göra femtielva V&A, och måla in sig i ett V&A-hörn, vilket jag förstår helt!

    Dock så kan jag inte sluta hoppas...
    Du förstår inte hur otroligt motsägelsefulla dessa meningar är?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  12. #42
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    undrar om kents nästa drag blir en kid a/amnesiac...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  13. #43
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    undrar om kents nästa drag blir en kid a/amnesiac...
    Då skulle mitt Kent-lyssnande få ett uppsving!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  14. #44
    Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    New Jersey
    Inlägg
    10 256

    Standard

    Vore lite ballt om dom kom med en skiva som liknande Hagnesta Hill eller Isola igen. Jag gillar verkligen det soundet dom hade under den tiden.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?



  15. #45
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Inlägg
    112

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    undrar om kents nästa drag blir en kid a/amnesiac...
    Tänkte precis skriva det.

    Kent har ju en position i Sverige(/Skandinavien?) där de kan experimentera en hel del men ändå kommer folk att lyssna på det. Är inte det varje musikers dröm?

    Om jag får bestämma skulle jag gärna vilja höra något som inte har en så extremt poppig ljudbild (nåja) men ändå har Kents fina melodier. De lyckades med det på Röd till viss del, men tog ett steg tillbaka på En plats i solen. 2000 är också ett bra exempel.

    Tuna 350 är faktiskt jävligt bra och jag älskar soundet där. Om man skulle smyga in Jockes stämma i en sådan produktion...

    Så, Kent... Influeras av detta (bland det bästa av 2011 hittills):

    Burial, Four Tet & Thom Yorke - Mirror

    Senast redigerat av Idioten den 2011-03-30 klockan 13:27.

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •