Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 78

Ämne: Vad sägs om något nytt nästa gång?

Standard Vad sägs om något nytt nästa gång?

Nu har kent gjort tre synt-plattor efter varandra, som iaf i viss mån låter ganska/väldigt lika varandra. Jag har inget emot det här och synt-grejen passar bandet väldigt bra (även om jag tycker de var bättre innan). Men Kent har alltid innan varit väldigt bra på att förnya sig mellan varje skiva, vilket jag tycker det blivit lite dåligt med nu.
    Så, vad tycker ni? Ska det bli något nytt nästa gång eller ska det komma en till likadan synt-skiva?
    röd.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Tycker inte de tre senaste albumen låter särskilt lika varandra.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Tycker inte de tre senaste albumen låter särskilt lika varandra.
    Jo det gör de, om man är döv.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jo det gör de, om man är döv.
    Exakt.

Det som är lika är att de låter lika lite rock'n'roll..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag skulle gärna höra en mer experimentell platta; gärna med längre sjok av instrumentala partier...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Förstår din poäng. I Röd och EPIS så hör man ju att de är väldigt lika, men det kanske var tanken också från Kent.
    Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard Vad sägs om något nytt nästa gång?

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag skulle gärna höra en mer experimentell platta; gärna med längre sjok av instrumentala partier...
    Eftersom jag är dansmusiktorsk skulle jag inte ha nåt emot att de tog in specifika producenter för specifika låtar och göra en REN dansplatta, baserad på Jockes grymma låtar.
    Allt från The Knife, Diplo och alla svenska genier, inkl vissa av de som redan remixat dem.
    Annars har jag inte så mycket att invända, de tar hela tiden in nya element och instrument, och tar nya vändningar i arr och produktion.
    Men folk lyssnar uppenbarligen inte.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Jag håller med, det har inte hänt så jättemycket i ljudbilden mellan de tre senaste albumen. En sak som jag dock gillar med En plats i solen är de levande stråkarrangemangen; det symfoniska anslaget kanske är något att spinna vidare på? Annars vet jag inte vad jag vill att Kent ska göra - bara att jag helst inte vill ha ytterligare ett album i samma stil. Jag är ju svag för 60-talspop och låtar i 2-3-minutersformatet... Mer gitarrer ska det i alla fall vara! Gärna med lite psykedeliska och symfoniska inslag som sagt, och kortare låtar!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag håller med, det har inte hänt så jättemycket i ljudbilden mellan de tre senaste albumen. En sak som jag dock gillar med En plats i solen är de levande stråkarrangemangen; det symfoniska anslaget kanske är något att spinna vidare på? Annars vet jag inte vad jag vill att Kent ska göra - bara att jag helst inte vill ha ytterligare ett album i samma stil. Jag är ju svag för 60-talspop och låtar i 2-3-minutersformatet... Mer gitarrer ska det i alla fall vara! Gärna med lite psykedeliska och symfoniska inslag som sagt, och kortare låtar!

Gärna psykedeliskt och symfoniskt, men med lite gitarrer, tack!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Eftersom jag är dansmusiktorsk skulle jag inte ha nåt emot att de tog in specifika producenter för specifika låtar och göra en REN dansplatta, baserad på Jockes grymma låtar.
    Allt från The Knife, Diplo och alla svenska genier, inkl vissa av de som redan remixat dem.
    Annars har jag inte så mycket att invända, de tar hela tiden in nya element och instrument, och tar nya vändningar i arr och produktion.
    Men folk lyssnar uppenbarligen inte.
    Ja, en renodlad house/dance-platta kanske vore ett nytt sätt att ta sig an hans låtar..

Och med dance menar jag naturligtvis inte euroslisko och liknande falanger...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Jag tycker inte de 3 albumen är lika även om alla 3 har elektro. Röd är mest elektro och den bästa enligt mig. Jag tycker det är dags för något nytt på nästa skiva. Kanske mer rock? eller något helt nytt men det är dags att byta.
    Du och jag

Standard

Jag tycker också att de tre senaste albumen är bra. De två senaste är väldigt bra och har vissa låtar som är otroligt bra, vissa av Kents bästa finns där. TTS tycker jag dock funkar bäst som bakgrundsmusik men jag tycker verkligen det är dags för något nytt. Tanken om stråkarrangemang var bra...
    röd.

Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Jag tycker fruktansvärt mycket om det de sysslar med nu, det får de gärna hålla fast vid ett tag till.
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.

Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Dags att plocka fram gitarrerna igen. Tycker låtarna från de senaste skivorna lyfter betydligt när de "luftas" lite mer på scen
    Senast redigerat av Niklas_PTE den 2010-08-10 klockan 11:40. Anledning: Fel text...

Standard

Det enda som TTS, Röd och EPIS har gemensamt är att alla tre är råschyssta album. Inget annat!
    Du och jag, Döden <3

Sidan 1 av 6 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •