Kents sommarturné slut för den här gången, men vilken sommar det har varit!
Innan turnén fick vi ju en ny platta. Vilken av dom nya låtarna var bäst live? Och vilkna låtar från EPIS vill vi höra på kommande gig?
ismael & ensamheten inga tvivel om den saken
förutom att ensamheten inte är med på en plats i solen.......
Gamla Ullevi og Ismael satt som et skudd, og disse må de gjerne ta med videre. Sier ikke nei takk til Team Building og Glasäpplen heller![]()
Jag hade inte alls fastnat för Ensam lång väg hem på skivan så jag blev glatt överaskad att den gjorde sig så bra live
Men saknade verkligen Glasäpplen och Minimalen och hoppas verkligen på dem live nästa gång....
Jag lät musiken genomströmma mig,
så att den kunde rena min själ från rädsla och skuld
och påminna mig om att jag
alltid var bättre och starkare än jag trodde.
ismael ismael ismael, så sjukt bra
åh håller med om glasäpple och minimalen! tror att minimalen skulle kunna vara en stört bra livelåt
Ismael och Ensam lång väg hem![]()
Säkert, och jag gillade också väldigt mycket att Kent sparade en fantastisk låt som Det finns inga ord till den här konserten (liksom Ensamheten), ett mycket bra grepp när det finns för många bra låtar på en skiva (Röd) för att spela alla under första turnén. Vi kommer säkert att få höra andra låtar från EPIS vid ett senare tillfälle. Hoppas alltså.
För att uttrycka några tafatta förhoppningar skulle jag gärna höra Glasäpplen live. Jag tror att den har riktig växtvärkspotential som kommer att bli mer och mer uttalad ju mer vi får höra den. Lite som Ensammast i Sverige hade kunnat avvarats första turnén och vuxit till sig likt Elefanter för en senare vända (min vän pessimisten!).
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Ismael borde spelas på varenda spelning i framtiden.
Hoppas inte de struntar i att spela de EPIS-låtarna som inte fick plats i sommar. Låtar som Minimalen, Varje gång du möter min blick, Team Building och Glasäpplen förtjänar verkligen att spelas live.
Spöklikt vit
i solskens dis
bäst från epis var ensam lång väg hem, tätt följd av ismael.
vill höra team building och minimalen!
så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.
Ismael. Nästan alla verkar tycka om det?
Senast redigerat av Blåjeans88 den 2010-08-17 klockan 07:51.