"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
En låt om dagens patetiska kändisskap och patetiska dokusåpastjärnor är väl,om något,en svart skildring?
Nu förstår jag inte alls vad du menar. Kan du förklara vad du menar?
Okej, jag tar det väl rakt på sak så vi kommer ur den här diskussionen någon gång.
Det är okej att hjälpa folk med språket, det är t.o.m ett plus om man kan göra det. Däremot är det inte meningen att man ska få någon att känna sig obekväm i och med det, vilket du tyvärr har gjort.
End of discussion, back to topic.
vilken färg har själen älskling?
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Jag har funderat lite över om en låt verkligen måste ha något djup och handla om någonting. det är klart att det alltid går att tyda en text på en massa olika sätt men att den egentligen inte har något riktigt djup.
Det är alltid lika roligt att läsa på kent forumet! =)
Jag älskar Socker!
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Socker.
Syftar man inte på knark då? Så vitt jag vet är socker en slangterm för vitt knark (som typ kokain, heroin m.m). Och i låten förekommer det ju en hel del knarkreferenser.
I första versen tror jag att man skildrar en socialt eftersatt människas liv som knarkare. Ex: "Jag lever på impuls nu via fjärrkontroll".
I andra versen får nog Jesus, som många noterat, symbolisera en känd person som även han/hon går på droger.
Så det är två personer som lever i skilda världar i vardera vers. Och även synen på droger är lite annorlunda i varje vers. I den första ses det som mer destruktivt att knarka, medan den andra versen glorifierar användandet av droger.
Det är min hypotetiska tolkning av Socker =)
Och just det, vill bara tillägga att det kanske är så att båda personerna mår dåligt, trots att de lever i olika världar.
Syftar på refrängen "Ingen, ingen, ingen... hör".
Hör vadå? Att de mår dåligt rent psykiskt kanske?
jag verkar inte ha uppmärksammat texten haha
fick nyss veta att jocke sjunger IMPULS och inte "lever på en puls"
aja![]()
Handlar väl om dokusåpor?