Glasäpplen
Ismael
Skisser för sommaren
Respekt Ärlighet Kärlek
Varje gång du möter min blick
Ensam lång väg hem
Team building
Gamla Ullevi
Minimalen
Passagerare
Hehe, det var såklart satt litt på spissen. Enig i at det er et fint mellomspill/bridge eller hva man kaller det fra 2.51 men jeg synes ikke det er så magisk som du tydeligvis finner det, og ikke blant det beste de noensinne har gjort.. Har funnet ut at hovedårsaken til at Glasapplen (beklager, norsk iPiad tastatur, så finner ikke svenske tegn) ikke fungerer helt for meg er det "synth/stryker-riffet" som går i bakgrunnen store deler av låten, og særlig mot slutten.. Klarer ikke sette fingeren på nøyaktig hva det er med det, men merker det irriterer meg littså.. Vi får vel bare være enige om å være uenige.
Det är ju inget snack om saken. Team Building är och kommer alltid vara den bästa låten på plattan!
Glasäpplen ger mig rysningar, men det är fortfarande Varje Gång Du Möter Min Blick som nästan får mig att börja grina. Älskar den!
det går över, det går över, det går aldrig över
Glasäpplen
Fast varje gång du möter min blick går rakt i hjärtat
Senast redigerat av Istapper den 2011-07-04 klockan 16:30.
Rösten hamnade på Ismael, har fått rysningar av den ända sedan jag hörde den första gången.
Förstår förresten väldigt väl att Passagerare bara har fått två. Den låten får mig att rysa av obehag istället. Visserligen är den rätt bra tills den där hemska kvinnorösten kommer in och "Neeej vad menar duu???"
Fy...
Om frågan hade blivit ställd just då albumet kom ut skulle svaret varit solklart; varje gång du möter min blick-
Om frågan hade blivit ställd för 3 månader sen hade jag svarat team building och mitt svar just nu är ismael.
Framförallt verserna i ismael är underbara.
när jag faller, orkar du för två?
Jag älskar Glasäpplen! Det är så fin!
ää.. Värför jag är här och lyssna på Kent? Jag skulle plugga till proven..
Ismael har en så brutalt underbart bra refräng att jag bara smälter varje gång.
Passagerare sist ?
En underbart bra låt. Röstade på den. Men hade lika gärna kunnat rösta på VGDMMB.
Kent sjunger om kärlek som inga andra.
Varje gång du möter min blick
After 2+ years, this album became such a grower that it is currently the one I listen the most to nowdays.
Definitely my favorite Kent album the past months.
Minimalen is the track I voted for but it was not an easy decision.
ett perfekt substitut
Ismael och Glasäpplen står högt över de andra låtarna (som jag älskar allihop). Just idag skulle jag dock säga Ismael.
som flugorna på socker betyder ingenting
Ismael är en klockren etta! :-) Gamla Ullevi och Varje Gång DU Möter Min Blick är underskattat också i omröstningen. Ock detta är en underskattat skiva
Har for mye respekt for alle låtene til at jeg klarer å velge favoritt. Akkurat som V&A.
Men "Du ska lamnä mig här ensam..."-partiet i Glasäpplen er nok mitt favoritt Kent-øyeblikk sammen med avslutningen på Mirage, åpningen på Var är vi nu, og "Och sångerna jag hört"-raden i Du var min armé.
Gåshud.