Snart har det gått ett halvår sedan EPIS släpptes och tänkte det kunde va kul med en ny omröstning över vilken låt som är favorit nu jämfört med när albumet precis hade släppts. Själv lägger jag min röst på Ismael eller minimalen.![]()
Glasäpplen
Ismael
Skisser för sommaren
Respekt Ärlighet Kärlek
Varje gång du möter min blick
Ensam lång väg hem
Team building
Gamla Ullevi
Minimalen
Passagerare
Snart har det gått ett halvår sedan EPIS släpptes och tänkte det kunde va kul med en ny omröstning över vilken låt som är favorit nu jämfört med när albumet precis hade släppts. Själv lägger jag min röst på Ismael eller minimalen.![]()
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
hehe, ser ut som att du valde minimalenkul att få göra en omröstning till såhär i efterhand när man har lyssnat in sig lite
![]()
hehe ja jo fick bli Minimalenröstade på Ismael i första omröstningen så det fick bli Minimalen nu. Plus är det en låt som jag faktiskt inte gillade nåt vidare precis när EPIS hade släppts. Men som nu blivit en stor favorit. Så som det brukar va med en del Kent-låtar, att dom växer med tiden.
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Minimalen som gäller! Minns inte vilken jag tog sist men kan nog har varit Glasäpplen eller Ismael. Man fastnar ofta för dom första låtarna först....
Mina tankar är så klara nu
Ni kan släppa den där bomben nu
Över axeln ser jag pärlband av blåljus
Vår hämnd blir ljuv
Snacka om att det är lågsäsong här på forumet, bara 20 st som röstat hittilskul iaf att dom 2 låtarna jag gillar mest har fått flest röster hittils
![]()
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Jag tog Passagerare.
Gör en lista också haha.
Min topp tre precis efter skivsläppet var:
1. Team Building
2. Ensam lång väg hem
3. Varje gång du möter min blick
Min topp tre just nu är:
1. Passagerare
2. Team Building
3. Ismael
Jesus died and God's gone missing.
Att Minimalen har minst röster i "Välj fem favoriter" får väl tolkas som att den är för säregen för gemene man ... Jag tycker att Minimalen är en uppfriskande variation på det typiska Kent.
En plats i solen har fler jämna favoriter än Röd och därför blir det svårare att välja en favorit. Kents mest underskattade album på forumet?
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag svarade gamla ullevi. En låt jag inte riktigt gillade i början, trots att den släpptes som singel. Men nu har den fastnat i mitt huvud! Min favorit när skivan släpptes var Ismael![]()
"Larmet" i början av Gamla Ullevi, grymt!
Kent non stop till slut
Röstade på Ismael båda gångerna. En av de 5 bästa låtarna kent gjort någonsin.
Spöklikt vit
i solskens dis