http://foto.stilren.se - portfolio
Också finns det mycket svenskar (eller svenska utvandrare) som bor i USA.
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
Så kan man väl kanske se det, men faktum är att vi, när vi hade releasefest i N.Y. för "Röd" gjorde ett promo-program på Sirius xm.
Scott Greenstein som var med och startade kanalen & älskar Sverige och svensk musik, bad oss göra ett litet program där vi spelade 10 av våra favoritlåtar för tillfället.
Det programmet fick oväntat mycket bra press i US, så han återkom till oss och frågade om vi (jag och Martin, som bara råkade bli de som fick göra promo) ville göra en återkommande "show".
Vi har inte fått något erbjudande från någon svensk kanal.
Vi fick ett från en amerikansk.
Grejen är att vi bara spelar lite låtar vi gillar för tillfället och snackar lite skit runt dessa
Tror inte det går att lyssna i Sverige.
Och nu läser jag i Aftonbladet att vi ska spela låtar av Tom Petty, Coldplay, Ryan Adams och U2...
Detta stämmer ju inte förstås.
Senast redigerat av J.Berg den 2011-01-08 klockan 14:25. Anledning: Aftonbladets otroliga förmåga att missa fakta
Nordic Rox-programmet, som även det var på Sirius, lades ju upp som en enda och större mp3-fil av någon här på forumet då det begav sig i november 2009. Om den som lade upp den mp3'an kan/vill/får göra så även med dessa program (eller om någon annan person har den möjligheten) så vore det ett alternativ för alla att få ta del av programmet. Jag tror inte att det förekom några invändningar gentemot tillvägagångssättet den gången, men rätta mig gärna någon om jag skulle ha fel.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Haha, Aftonbladet är för sköna.. deras artiklar brukar oftast inte stämma, och deras så kallade "musikexperter" borde inte ens få kalla sig för experter.
Kul för Kent att dom verkar ha fått bra publicitet i USA och att dom ska få ett eget radioprogram. Konstigt att dom svenska radiokanalerna inte har varit så på..
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Hi! Sorry I will post in Enlish but still wanna say the same thing that hope some one can share the recording with fans living out of the US/Canada. It's really rare for English sepaking fans to hear kent people talk in English again.
And truly, I'm really willing to let Jocke educate us with awesome music again!
Riktigt kul!
Jag tror att jag lyckats snoka reda på spellistan via Dogstarradio. Jag kan naturligtvis inte garantera att den är korrekt (Jocke, du får gärna rätta mig om jag har fel):
Golden Boy w/Miss Kittin - Rippin Kittin
Toro Y Moi – Minors
Suckers - A Mind I Knew
Bruce Springsteen - State Trooper (Trentemöller remix)
White Hinterland – Icarus
Washed Out - New Theory
National - Afraid Of Everyone
Johnny Cash - I Heard That Lonesome Whistle Blow (Apparat remix)
Paul Kalkbrenner – Azure
Cure - Lovesong (Diplo Remix)
Black Keys - Tighten Up
Har också lagt upp de låtar som fanns i en Spotify playlist (State Trooper och Lovesong remixerna samt Suckers saknas tyvärr):
Kentlist playlist Jan 6 2011 (not complete)
Är det någon som har koll på om det finns någon tjänst där man kan lyssna på The Spectrum och Kentlist via nätet i efterhand eller måste man ha tillgång till Sirius och lyssna live?
Senast redigerat av frippe99 den 2011-01-08 klockan 16:57.
Den ju riktigt bra! Och går att avnjutas på Anders Trentemøllers hemsida www.anderstrentemoller.com
Jag finner det ganska otroligt att någon av gubbarna i kent inte har fått en förfrågan om att vara med i program som t ex Musikguiden i P3.
Det vore ju verkligen en dröm!
Sen tycker jag att Joakim och Martin ska spela Honey Is Cool så klart!![]()