Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 128

Ämne: Jocke Berg bidrar med sång på låt till "Bilar 2"

  1. #31
    Medlem stjärnors avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    glasgow, scotland
    Inlägg
    1 385

    Standard

    Jocke, får jag fråga dig- ven skrev texten till svenska versionen?
    coloursatnight

  2. #32
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    De där sellout-reaktionern är väl mer förutsägbara än Jockes medverkan i sådant här oväntat?
    Jag tycker om när saker är allvarliga, men också minst lika mycket gillar jag oväntade och nya grejer.
    Ska bli kul att höra låten.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #33
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Och vem vill inte vara hjälte på dagis
    Exakt

  4. #34
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    Jag tycker det är så jävla töntigt att klaga på allt Jocke gör. Jockes yrke är musiker och, likt en hantverkare, kan man anlita honom för att bidra med sitt hantverk. Selloutskrien hade varit med befogade om det varit kent som ställt upp på detta, även om jag ändå ser det som okej. kent är mera en hobbyverksamhet (om än en förbannat inkomstbringande sådan) och ett konstverk av Jocke, Sami, Martin och Markus (och en hel del andra människor). Detta kan, för att spinna vidare på hantverkarliknelsen, liknas med om en gäng hantverkare går ihop och bygger t.ex. ett hus privat. Utöver detta så har de fortfarande privata företag, och de behöver tjäna pengar för att leva, även om deras privata projekt är riktigt inkomstbringande så slukar det säkert en hel del pengar också. Alla medlemmarna i kent står registerade som företag som kan hyras in (om du t.ex. vill ha med dig Markus som trummis på Digilooturnén måste du kontakta hans företag, Mustomatic AB). Hur exakt pengarna fördelas inom kent kan nog bara medlemmarna svara på, men de går nog inte direkt till Jocke (via Cannoli AB) eller Jocke/Martin (via Statwal AB). Troligtvis går pengarna in till bandet direkt (via Parkbänken AB/Fetmörch AB), och dessa pengar går (om man kollar vad företagen är registerade som) till främst betalning av studion, merchandise, etc. Bandet själva får nog ut en viss procent av detta (Och det är visserligen ingen skitsumma), Men ska vi ändå förneka dem möjligtheten att tjäna egna pengar på det de gör bäst? Detta är något som Jocke valt att göra vid sidan om, och har egentligen ingenting med kent att göra, så varför hacka ner på det? Jag tycker att Jocke har gjort sig förtjänat av vartenda öre han har på sitt konto, sin nya Lexusbil och att handla kläder för 40.000:- varje månad i Berlin. Det är ju trots allt vi som gett honom pengarna genom att köpa hans musik, även den som inte är kopplad till kent.

    Eller är det "lid för konsten eller brinn" som gäller?
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


  5. #35
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Jag är mest nyfiken på om Jocke sjungit över Weezers inspelning eller om det instrumentala är unikt för den svenska versionen. Om Jocke och Weezer skulle medverka på samma låt skulle nog min hjärna explodera av fanboygasm.

    Det enda som irriterar med detta är Rongedahls, kan inte med dem två. Men de sjunger säkert bra.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  6. #36

    Standard

    Det näst första (den allra första reaktionen var "oj ") jag reagerade på när jag såg det i expressen var rubriken , vaddå byter mot Disney??? Men sen fattade jag poängen och allt var frid och fröjd. Men jag tycker fortfarande rubriken är löjlig. Och nu hoppas jag inte att folk inte kommer klaga på mig typ "men hallå! Det här handlar inte om hur expressen skriver rubriker osv osv". (Kalla det paranoia eller vad du vill ;.), sedan blev man ju bara liite rädd när man såg att J.Berg hade skrivit :O
    Senast redigerat av Charles Valentin den 2011-07-29 klockan 17:47.
    Jaha, sa Martin, Då får väl jag spela den jävla orgeln då. Men då blir det INGEN bas. Den får farsan lägga på efteråt!

    Ja, jag skulle ju inte vara här om jag inte gillade varenda liten partikel av Kent. Så... dra en slutsats av det du :P

  7. #37
    Medlem kentunges avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Mullsjö
    Inlägg
    117

    Standard

    Tycker ändå det kommer bli ganska kul att höra låten, även fast det var lite otippat. Kommer se filmen endast för detta dock
    "Japp. Det är jag. Ingen idé och dö för det lilla."

    Klagohörnan

  8. #38
    Medlem kentunges avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Mullsjö
    Inlägg
    117

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Och vem vill inte vara hjälte på dagis
    Gulligt! jag ser fram emot detta trots allt!
    (ja, jag har ändrat min åsikt)
    Senast redigerat av kentunge den 2011-07-29 klockan 21:27.
    "Japp. Det är jag. Ingen idé och dö för det lilla."

    Klagohörnan

  9. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    När de hörde av sig tyckte jag det var extremt roligt och tackade ja direkt.
    Utan att ens ha hört låten eller texten...
    Och utan att diskutera ersättning what so ever.
    Dels tackade jag ja för att få just sådana sellout-reaktioner som har skrivits här, och för att jag gör lite för få oväntade saker men framför allt för att jag har personer som står mig mycket nära som älskar Bilar (1) och allt som Pixar rör vid.
    Pixar har gjort fantastiska megaklassiker som Toy Story 123 , Finding Nemo, Up, Monsters Inc och WALL-E.
    Mega Megaklassiker!
    Alltså filmer som alla borde se.
    Jag tyckte det var likvärdigt med att vara med i en... Terrence Malick-film!
    Och vem vill inte vara hjälte på dagis
    Som du säger, filmerna som dom har gjort är fullständigt överlägsna. Och om jag var i din position och hade den chansen att imponera på mina barn hade jag lätt gjort det. Nu är du ju liksom king i säkert ett år framöver innan dom tröttnar på Bilar 2 och kräver att du ska sjunga i Shrek 4. Sellout-rösterna kan få skrika sig hesa. Att folk ens orkar.

  10. #40
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Skrattade lite när jag hörde om detta, alltså hjärtligt, och tycker att det här känns gulligt, intressant och omväxlande med tanke på det som man hört Jocke sjunga tidigare. Mest filmens natur som får det säkert att kännas annorlunda.
    Och jag respekterar personer som skapar sådana animerade filmer som Pixar, de om någon har talang och fantasi. Jag vill också kunna, vara med och göra sådana filmer, de är roliga och fina.

  11. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kentunge Visa inlägg
    Gulligt! jag ser fram emot detta trots allt!
    (ja, jag har ändrat min åsikt)
    Samma här, folk har rätt att göra som de vill och detta kommer faktiskt bli riktigt spännande.

  12. #42
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Skrattade lite när jag hörde om detta, alltså hjärtligt, och tycker att det här känns gulligt, intressant och omväxlande med tanke på det som man hört Jocke sjunga tidigare. Mest filmens natur som får det säkert att kännas annorlunda.
    Och jag respekterar personer som skapar sådana animerade filmer som Pixar, de om någon har talang och fantasi. Jag vill också kunna, vara med och göra sådana filmer, de är roliga och fina.
    När jag var och såg filmen visade de först en liten kortfilm (Toy Story: semester på Hawaii, antar att den även kommer visas framöver) som faktiskt var otroligt rolig. & jag som gått tekniskt basår på gymnasiet och försökt lära mig animering i program som 3DSMax och liknande vet hur svårt det är, har efter det ännu större respekt för vad de gör. Men som film uppskattar jag mest "Hitta Nemo", även om jag inte sett Wall-E ännu utan hoppas kunna göra det med en speciell person framöver.

  13. #43
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    När jag var och såg filmen visade de först en liten kortfilm (Toy Story: semester på Hawaii, antar att den även kommer visas framöver) som faktiskt var otroligt rolig. & jag som gått tekniskt basår på gymnasiet och försökt lära mig animering i program som 3DSMax och liknande vet hur svårt det är, har efter det ännu större respekt för vad de gör. Men som film uppskattar jag mest "Hitta Nemo", även om jag inte sett Wall-E ännu utan hoppas kunna göra det med en speciell person framöver.
    Jag har studerat digitala medier och också lärt mig lite animering i 3ds Max! Är väldigt stolt över det som jag lyckades göra med det programmet, haha. Tror jag ska ta och studera det programmet mer i framtiden, vill göra något mäktigt med det. Men för att prata mer om det riktiga ämnet, så ska jag försöka gå och se den svenska versionen och tycka att ingen är för gammal för att se sådana filmer.

  14. #44
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Jag har studerat digitala medier och också lärt mig lite animering i 3ds Max! Är väldigt stolt över det som jag lyckades göra med det programmet, haha. Tror jag ska ta och studera det programmet mer i framtiden, vill göra något mäktigt med det. Men för att prata mer om det riktiga ämnet, så ska jag försöka gå och se den svenska versionen och tycka att ingen är för gammal för att se sådana filmer.
    Själv var jag helt värdelös på att hantera programmet, kunde knappt skapa det minsta lilla objekt (ok, kanske någon boll eller liknande ^__^) så jag beundrade mest vad vissa utav sistaårseleverna kunde utföra med programmet. Väldigt mäktiga byggnader osv. Just därför har jag ännu större respekt för vad bland annat Pixar gör. Och jag har alltid tyckt att alla deras filmer har varit för alla

    Förövrigt gillade jag inte första "Bilar" så mycket, så blev överraskad när jag såg att de lyckats med uppföljaren så bra. Så den är sevärd, även utan sången (som jag missade helt, synd att jag inte var förberedd).
    Senast redigerat av Sundance_kid den 2011-07-30 klockan 16:14.

  15. #45
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Haha, ständigt dessa sell out kommentarer från folk här på forumet. Att ni orkar gnälla. Var glada för att ni får höra en ny låt istället.


    Vad beträffar er som verkar skeptiska till Rongedals så kan jag meddela att Henrik Rongedal körade redan på V&A (Elite). Ingen var särskilt skeptiskt till det då vad jag kan minnas...

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •